X

Найдорожчий Запорожець оцінили майже в 8 мільйонів гривень

Если сам по себе Запорожец как образец автомобильной промышленности вас уже не цепляет, посмотрите на этот экземпляр

Якщо сам по собі Запорожець як зразок автомобільної промисловості вас вже не чіпляє, подивіться на цей екземпляр. Так, це перший вітчизняний легковий автомобіль.

Його кар’єрний ріст почався з 17-сильного мотоциклетного оппозитного моторчика від «Уралу» ще в середині 50-х років минулого століття.

Пізніше на досвідчений ЗАЗ 965 встановили двигун від BMW, правда, теж мотоциклетний. Цю машину відчував особисто Микита Сергійович Хрущов в 1958 році. Історія ЗАЗу багата на незвичайні моделі, але це перший ЗАЗ 965А, який, дійсно, шокує.

Напевно, ви дивитеся на найбільш незвичний ЗАЗ 965 у світі. Він яскравий, широкий і низький. Але цим його дивакуватості не обмежуються. Автори проекту вклали багато грошей і сил, щоб перетворити цей Запорожець в один із найдивовижніших транспортних засобів у світі.

У цьому автомобілі вже точно вистачає «приколів»: з ящика для рукавичок висуваються додаткові прилади, на місці попільнички — зарядка для смартфона, а повітроводи кондиціонера вмонтовані в спікери аудіосистеми…

А ще — каркас безпеки, спортивні ковші та чотириточкові ремені, система пожежогасіння, фари від Harley-Davidson, а також платформа і двигун від Lotus Exige Cup. Так, все правильно. Тепер розумієте, чому він такий широкий?

Читайте також:
Полный привод и платформа от УАЗа: уникальный пикап ЗАЗ-968 за $2000

Потужність 1,8-літрового мотора становить 260 к.с., а максимальна швидкість досягає 220 км/год. Заднє скло і кватирки відчиняються автоматично, щоб двигун міг «дихати» під час роботи. Модифікації автомобіля потребували серйозних капіталовкладень. Тепер його оцінюють у 300 тис. дол або 7,6 млн грн. Божевілля!

Так, це дорого, але і перший «Горбатий» був зовсім не дешевим. Микита Сергійович, порадившись з головою КБ ЗАЗу, назвав мінімальну суму на цей автомобіль – 18 000 рублів. Цікаво, що в той час рівно стільки коштувала тисяча півлітрових пляшок горілки. Пізніше, коли сталася грошова реформа, ЗАЗ 965А коштував 1800 рублів. Приблизно стільки за рік міг заробити головний інженер великого підприємства. А італійський колега ЗАЗ 965А – Fiat 600 – купували на батьківщині за 590 000 лір, що майже в 5 разів дешевше, ніж коштував «Горбатий».