X

Огляд б/в Skoda Octavia А5. За що її так люблять і від чого найбільше проблем

Модель Octavia А5 – одна з найпопулярніших на ринку вживаних авто. Ми вирішили з’ясувати, за що її люблять вітчизняні автомобілісти і з якими проблемами можна зіткнутися.

Більшість Octavia А5 на вторинному ринку – версії, випущені до рестайлінгу кінця 2008 р. Хоча зараз масово завозять рестайлові машини. Здебільгого універсали з тербодизельним двигуном 1,6 TDI.

КРЕДИТ на Skoda Octavia А5

Мінімальний місячний платіж – 5 827,76 грн.

Максимальний місячний платіж – 12 759,85 грн.

Реальна річна процентна ставка – 60,97% -118,42%

Максимальна сума кредиту – 153 000 грн.

Максимальний термін кредиту – 60 місяців

Відправити заявку

Традиційно друге покоління Octavia представлене двома модифікаціями: ліфтбеком, найпоширенішим в Україні, та універсалом Combi. На базі універсала також була створена “вседорожня” версія Octavia Scout, “озброєна” захисним обважуванням по периметру кузова, збільшеним до 180 мм кліренсом та повним приводом 4х4. Для любителів активної їзди призначалася «заряджена» версія RS, оснащена найпотужнішими в лінійці агрегатів турбованими двигунами: бензиновим 2,0 л (200 к. с.) і дизельним 2,0 л (170 к. с.).

Практична та функціональна

Octavia A5 2004–2006 років випуску – здебільшого чеської збірки, після чого всі вони збиралися великовузловим методом на українському заводі «Єврокар» у Соломоновому. Як запевняють працівники сервісу, зауважень до Octavia А5 української збірки немає.

Кузови моделі добре захищені від корозії. До того ж, більшість днища «зашита» пластиковими щитами, які не тільки покращують аеродинаміку, але й захищають метал від пошкоджень. Втім, одне слабке місце, де може з’явитися іржа, все ж таки є (див. «Детування слабких місць»). Траплялися машини, на яких запітніла передня оптика.
Салон не здивує особливими дизайнерськими фішками, він оформлений з німецькою педантичністю, властивою всім моделям концерну VW, і більше орієнтований на практичність та ергономічність. Усі органи управління розміщені на звичних місцях, користуватися ними легко та зручно. Огляд викликає нарікання тільки у ліфтбека при русі назад – її обмежує висока “корми”. Усередині просторо, тут зможуть розміститися п’ятеро членів екіпажу, дискомфорт відчує тільки пасажир, що посідає на гальорці посередині (див. фото). Пластик обробки якісний, навіть згодом не створює сторонніх звуків. Важливими перевагами моделі є також місткий багажник і висока вантажопідйомність.

Під час експлуатації можуть виникнути проблеми зі склопідйомниками. Через забруднення напрямних скло не піднімається до кінця – спрацьовує захист і воно знову опускається вниз. В даному випадку потрібне профілактичне очищення механізму. Відзначено також виходи з ладу компресорів кондиціонера. Крім того, фреон може виходити через заправні клапани, що втратили герметичність.

Салон оформлений строго – з німецькою педантичності і без химерного модернізму, все знаходиться на своїх місцях. Ергономіка місця водія відмінна. Сидіння в міру жорсткі та зручні.

На задньому дивані місця для ніг вистачить навіть найвищим людям. Тут зможуть розміститися троє пасажирів, хоча сидячому посередині заважатиме високий і широкий тунель кузова, а також бокс, що виступає з дефлекторами обдування.

Менше – надійніше!

З бензинових моторів Octavia А5 найбезпроблемніший – найпоширеніший агрегат 1,6 л. Двигун 2,0 л оснащений сучасними системами: безпосереднього упорскування палива в циліндри FSI та зміни фаз газорозподілу, а також системою запалювання з індивідуальними котушками на кожну свічку. Більшість цих систем працюють без проблем. Через якість нашого палива та невчасну заміну свічок запалювання «вилітають» індивідуальні котушки. Ще одна неприємність – обрив заводських гофр випускної системи (застосовується 2 шт.). Крім того, в 2,0 л FSi відзначений передчасний вихід з ладу ременя ГРМ – бували випадки їхнього обриву раніше запропонованого виробником інтервалу в 90 тис. км (міняється з роликом і натягувачем). Щоб уникнути проблем, мотористи радять скоротити цей термін до 60 тис. км. У цей час рекомендується перевірити стан помпи – вона наводиться ременем ГРМ. А ось в агрегаті 2,0 л Turbo «заряджених» версій RS ГРМ задіяний довговічним металевим ланцюгом. За відгуками фахівців, даний агрегат стійко переносить підвищені навантаження надміру активних наїзників RS.
З дизельних версій надійніший агрегат меншого об’єму – 1,9 л. Його 2,0-літровий «собрат» може завдати клопоту – мотористи пригадали випадки виходу з ладу головки блоку циліндрів – у них дуже тонка перегородка між каналом випускного тракту та сорочкою охолодження, і вона може тріснути. Заварити це місце вкрай складно, тому найчастіше змінюють головку.

Слабкі місця автомобіля

Відстань між стільниками в бампері велика, і каміння, що вилітає, можуть пробити радіатор кондиціонера. Проблема вирішується встановленням додаткової фірмової решітки.

У 5-ступінчастій МКП, що застосовується з мотором 1,6 л, відзначені проблеми з підшипниками валів – вони можуть вийти з буду.

Обойма задніх сайлент-блоків передніх важелів кріпиться болтами до алюмінієвого підрамника. З часом вони сильно закипають, а при відкручуванні легко ламаються.

У задній підвісці найшвидше зношуються стійки стабілізатора – через 70 тис. км.

Ущільнювальні гумки дверей протирають фарбу на дверних отворах кузова, і вони іржавіють. У 2008 р. склад гуми вдосконалили, і ця проблема зникла.

Що шумить?

Найбільш поширені у нас модифікації, оснащені механічними коробками передач: автомобілі з двигуном 1,6 л комплектувалися 5-ступінчастим агрегатом, а з 2,0 л – 6-ступінчастим. Версії з «автоматом» зустрічаються рідко, з роботизованою КП DSG – трохи частіше.

У процесі експлуатації були виявлені проблеми лише у 5-ступінчастій «механіці» – у ній можливий вихід із ладу підшипників валів (частіше – вторинного). Несправність проявляється підвищеним шумом під час роботи агрегату. В інших коробках передач Octavia А5 якихось характерних проблем не виявлено. У надмірно активних драйверів на «заряджених» версіях RS відзначено прискорене зношування зчеплення. Хоча загалом гідравлічний привід зчеплення довговічний.

Багато Octavia А5 – передньопривідні авто, модифікації 4х4 зустрічаються набагато рідше. Їхня трансмісія оснащена електронно керованою муфтою Haldex, яка блокується при пробуксовуванні передніх коліс, передаючи більшу частину моменту, що крутить, до задніх. Серед повнопривідних версій автомобілісти найчастіше купували модифікацію Octavia Scout. Хоча не варто розцінювати її як «пройдисвіта» – зниженого ряду передач у ній немає, а міжколісні блокування імітує електроніка, підгальмовуючи колодками колеса, що буксують. Це автомобіль для активного відпочинку, а не для підкорення бездоріжжя. Його межа – засніжена траса, невеликі ділянки піщаних чи розкислих доріг. Загалом трансмісія 4х4 надійна, рідкісні проблеми – вихід з ладу електронасосу муфти Haldex та блоку керування.

Основні козирі Skoda Octavia А5 порівняно з багатьма конкурентами – практичність та функціональність, величезний багажник та велика вантажопідйомність. Головна претензія – найвища ціна.

Плата за задоволення

Ходова Octavia А5 в міру енергоємна – добре відпрацьовує нерівності, відмінно тримає машину і на прямій, і в крутих поворотах. Все це завдяки зміненій у порівнянні з попередником задній підвісці. Замість напівзалежної балки конструктори поставили «багатоважіль» (по 3 важелі на колесо). А попереду, як і раніше, використовується традиційна McPherson.

За драйверські можливості доводиться платити дорожчим обслуговуванням і частіше, ніж у Octavia (Tour), ремонтом. Задня підвіска вимагає регулювання сходження та розвалу коліс. До речі, регулювальні ексцентрики, на відміну від деяких японських конкурентів, навіть згодом не закисають. У задній підвісці на наших дорогах найшвидше зношуються стійки стабілізатора – через 70 тис. км, до 100 тис. км служать його втулки, а передні поперечні важелі – 100-130 тис. км. «Гумки» решти двох важелів на вітчизняних СТО ще не змінювали.

У передній підвісці найшвидше виходять з ладу задні сайлент-блоки передніх важелів (через 80-100 тис. км), а ось передні сайлент-блоки здатні протриматися 100-130 тис. км. Стійки стабілізатора витримують пробіг щонайменше 130 тис. км, яке втулки служать набагато довше. Причому останніх змінюють рідко. Справа в тому, що це задоволення недешеве, тому що вони змінюються лише у зборі із переднім стабілізатором.

Рульове керування оснащене електропідсилювачем. Він забезпечує відмінну інформативність та зворотний зв’язок. Цей вузол зарекомендував себе як надійний. На наших дорогах найшвидше зношуються наконечники, проте навіть вони витримують пробіг у 150–200 тис. км. Немає претензій і до гальмівної системи – вона ефективна і зазвичай працює без проблем.

Більшість Octavia А5 оснащені бензиновими силовими агрегатами. Наймасовіший із них – об’ємом 1,6 л. Серед дизельних двигунів найчастіше зустрічається двигун 2,0 л.

Завдяки місткому кузову ліфтбек один із головних козирів Octavia А5 – великий багажник. Якщо і цього здасться мало, рекомендуємо універсал з вантажним відсіком 580/1620 л.

Незважаючи на позашляхові атрибути – захисний пластиковий обвіс, великий кліренс в 180 мм і повний привід, Octavia Scout не можна назвати всюдиходом, це авто для активного відпочинку.

Доведеться розщедритися

Вітчизняні автомобілісти люблять і цінують Octavia А5 за її практичність та функціональність, за величезний багажник та велику вантажопідйомність. Завдяки цьому дана модель зможе виручити в багатьох ситуаціях, оскільки здатна вирішувати різні господарські завдання. Як і будь-якій техніці, Octavia А5 притаманні певні хвороби. Втім, знаючи про них, на вторинному ринку можна вибрати надійніші версії, які дозволять новому власнику отримати задоволення від щоденної та безпроблемної експлуатації. Хоча на майже «ідеальну машину» доведеться розщедритися – ринкова вартість уживаних Octavia А5 вища, ніж у багатьох «однокласників». Але і в цьому можна знайти свій плюс – з роками дана модель дешевшає не так відчутно, як її конкуренти.

Історія

1996-2010 Випускалася Skoda Octavia (Tour).
2004 Подано друге покоління Skoda Octavia – індекс кузова А5. Виробництво попередника продовжується паралельно.
2004 З’явилися 5-дверний універсал Combi та повнопривідна версія 4х4.
2006 Складання Octavia А5 розпочато в Україні на заводі «Єврокар» у Соломоновому.
2006 Запущено у виробництво «заряджені» версії Octavia RS з бензиновим мотором 2,0 л (200 л. с.) та турбодизельним 2,0 л (170 л. с.).
2007 Версія Octavia Scout 4х4 із позашляховим обважуванням.
2008 Рестайлінг моделі. Випускається донині.

Резюме

Кузов та салон

Octavia А5 пропонує широкий вибір модифікацій. Кузови відрізняються гарною корозійною стійкістю. Салон практичний та ергономічний, багажник досить місткий. Велика вантажопідйомність моделі. З роками це авто втрачає в ціні значно менше, ніж його конкуренти. Ринкова вартість – одна із найвищих серед «однокласників». Ущільнювачами протирається фарба на дверних отворах (авто до 2008 р. в.). Є машини із запотіваючою передньою оптикою. Середньому пасажиру гальорки заважає високий і широкий тунель кузова, а також центральний бокс, що виступає. Огляд назад у ліфтбеків обмежує висока «корми». Можливі проблеми зі склопідйомниками та системою кондиціювання.

Двигун та трансмісія

Найпоширеніший агрегат 1,6 л – найбезпроблемніший. Надійні турбодизель 1,9 л, 6-ступінчаста “механіка” та “робот” DSG. Можливі виходи з ладу індивідуальних котушок запалювання, гофр випускної системи, обрив ременя ГРМ (2,0 л FSI). Зазначені випадки поломок головки блоку циліндрів (2,0 л TDI). У 5-ступінчастій «механіці» не виключено проблем із підшипниками валів.

Підвіска, рульове, гальма

Енергоємна підвіска добре відпрацьовує нерівності та відмінно тримає дорогу. Кермо управління інформативно, гальмівна система ефективна. У ході експлуатації кермо та гальма зарекомендували себе як безпроблемні. Обслуговування підвіски підвищує необхідність регулювання розвалу/сходження задніх коліс. Заміна втулок у зборі із переднім стабілізатором. Проблематична заміна задніх сайлент-блоків передніх важелів.

Skoda Octavia А5

Загальні дані
Тип кузова ліфтбек та універсал
Дверей/місць 5/5 (всі версії)
Габарити, Д/Ш/В, мм 4570/1770/1460 та 4570/1770/1470, 4570/1770/1535 (Scout)
База, мм 2580
Маса споряджена/повна, кг 1255/1915
Об’єм багажника, л 560/1420, 580/1620
Об’єм бака, л 55
Двигуни
Бензинові 4-циліндр. 1,6 л (102 л. с.), 1,6 л 16V (115 л. с.), 2,0 л 16V (150 л. с.), 2,0 л 16V Turbo (200 л. с. )
Дизельні 4-циліндр. 1,9 л Turbo (105 л. с.), 2,0 л 16V Turbo (140 л. с.), 2,0 л 16V Turbo (170 л. с.)
Трансмісія
тип приводу передн. та повн.
КП 5-, 6-ст. мех. чи 6-ст. авт.
Ходова частина
Гальма передні/задні диск. вент./диск.
Підвіска передня/задня незалежний/незалежний.
Шини 195/65 R15, 205/55 R16, 225/50 R17

 

Альтернатива

Ford Focus 2004-2007 р. в. від $3500 до $8000

Focus близький до Octavia А5 – деякі його версії також орієнтовані на практичних покупців. Інші радують активних водіїв та індивідуалів. Недовговічні передні амортизатори та підшипники (опорні передніх стійок, правої півосі та ступичні), збільшена витрата мастила в 1,6 TDI (після 100 тис. км), проблеми з дросельною заслінкою в «бензинках», протікання сальників півосей та куліси в МКП.

Mazda 3 2003–2009 р. в. від $3000 до $8000

Mazda3 орієнтована на тих, хто любить яскраві, виразні машини та віддає перевагу активній їзді. Щоправда, за задоволення від драйву доводиться платити найчастішим ремонтом деяких деталей підвіски. На вторинному ринку є великий ризик придбати авто, відновлене після аварії. Багажник, за мірками класу, середній, гальорка вузька для трьох чоловік, а отвір задніх дверей звужений стійкою та подушкою дивана.

*Реальна річна процентна ставка – 60,97% -118,42% Максимальна сума кредиту – 153 000 грн. Максимальний термін кредиту – 60 місяців