Passat (B6) привлекает поклонников своим солидным имиджем, подкрепленным богатым оснащением и отточенными ходовыми качествами. Однако особенности могут не только преподнести приятные сюрпризы, но и огорчить несведущих людей.
На відміну від попередника, який був побудований на спільній із моделями Audi A4 та А6 платформі, Passat (B6) створений на рідній, фольксвагенівській – PQ46. Завдяки цьому в цій моделі повернулися до використання поперечного розташування силових агрегатів, а також до більш простої та менш дорогої в обслуговуванні передньої підвіски типу McPherson, що характерно для більшості моделей VW.
VW Passat (B6) (2005–2010 р. в.) від $4 700 до $13 000
Елегантність личить
Passat шостого покоління додав у розмірах і виглядає більшим, елегантнішим і стрімкішим, ніж попередник, а хромована окантовка решітки радіатора, що заходить до самого низу бампера, надає моделі більшої солідності. Гама модифікацій залишилася незмінною (див. фото).
Пасивна безпека моделі – на найвищому рівні. В активі – максимальних 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP (у базовій версії є 6 подушок безпеки та активні передні підголівники). Загалом немає претензій і до корозійної стійкості, хіба що у автомобілів перших років випуску камінням може бути оббита нижня облямівка капота і в місцях сколів можлива поява вогнищ іржі.
Істотно змінився інтер’єр – на тлі попередника з його строгим класичним салоном Passat (B6) виглядає значно виразніше. Елегантна панель приладів вийшла настільки вдалою і ергономічною, що конструктори VW успішно повторили її в наступній, сьомій генерації моделі. До того ж завдяки застосуванню високоякісних добротних матеріалів обробки салону та їх точному припасуванні створюється враження, ніби сидиш в автомобілі класом вище. Підкріплено це багатим оснащенням, яке пропонувалося для даної моделі і раніше було доступне тільки для бізнес-класу.
Ще одна важлива перевага салону – просторість (див. фото). Зручність посадки на гальорці підвищують окремі дефлектори обдування та підлокітник. Центральний тунель підлоги хоч і високий, але створює значно менше незручностей середньому пасажиру, ніж у попереднику.
З характерних недоліків відзначимо можливі проблеми з фірмовою магнітолою, блоком управління системою безключового пуску двигуна, кнопкою електроприводу ручника (див. «Слабкі місця»). На автомобілях 2005-2008 р. в. також трапляються неполадки системи кондиціювання – втрачають герметичність заправні клапани, виходить з ладу компресор кондиціонера.
Об’єм багажників Passat – один із найбільших серед конкурентів (див. фото). Крім того, вони дуже грамотно і практично сплановані: з боків є зручні кишені, а отвори – вантажний та доступу до салону – широкі. Для збільшення вантажного відсіку задні сидіння складаються у пропорції 60:40.
Якість обробки – високого рівня. Усі деталі ретельно підігнані та виготовлені дуже добротно. На окрему похвалу заслуговують передні сидіння з розвиненою бічною підтримкою і широким діапазоном регулювань.
Електроручник може завдати неприємностей – виходить з ладу кнопка управління (на фото) та електромотори приводу.
Галерка дуже простора – легко помістяться троє дорослих пасажирів. Хіба що сидить посередині заважатиме високий центральний тунель підлоги. Запасу місця для ніг достатньо навіть для людей високого зросту.
Традиційно Passat представлений двома модифікаціями – найбільш популярним седаном та універсалом Variant, який за бажанням також реально знайти на нашому вторинному ринку.
У кожного своє
Для Passat призначена досить широка лінійка силових агрегатів, і практично всі вони зустрічаються на авто, що експлуатуються в Україні.
Бензинові агрегати оснащені системами безпосереднього впорскування палива в циліндри FSI, запалення з індивідуальними котушками на кожну свічку та зміни фаз газорозподілу. Характерна проблема, властива всім цим агрегатам, – відмова котушок запалювання (найчастіше зустрічається в двигунах об’ємом 2,0 і 3,2 л). А в іншому проблеми у кожного з агрегатів індивідуальні.
Так, у «атмосфернику» 2,0 л на автомобілях, випущених до 2007 року, було відзначено утруднений холодний пуск (пізніше за рахунок перепрограмування ЕБУ проблему вдалося вирішити), на всіх «двушках» обриваються заводські гофри випускної системи (застосовуються 2 шт.) , А ремінь ГРМ не виходжує запропонованого виробником інтервалу в 90 тис. км (мотористи радять скоротити цей термін до 60 тис. км).
Турбований “зібрат” 2,0 л забезпечує даному авто відмінну динаміку – 7,6 с до “сотні” з “механікою”, але через такий “запальний” темперамент на вторинному ринку нерідко зустрічаються “укочені” екземпляри. При цьому якихось характерних недоліків у ньому не виявлено.
Агрегат із турбіною меншого об’єму – 1,8 л завдає більше неприємностей (встановлюється з 2008 р. замість «атмосферника» 2,0 л). У ньому зазначені проблеми з електромагнітними клапанами керування турбіною, не виключено відмову насоса високого тиску, до пробігу в 60–80 тис. км може вимагати заміни впускний колектор (розбиваються втулки механізму зміни геометрії впускного тракту), а до 100–150 тис. км – витягнутися ланцюг ГРМ і зноситися його гідронатягувач.
У топовому моторі 3,2 л також зустрічаються перераховані вище проблеми з ланцюгом ГРМ і її гідронатяжником. Даний агрегат дарує власникам динаміку справжнього спорткара – 6,9 с до 100 км/год, але через чималий обсяг і, як правило, застосування повнопривідної трансмісії він дуже «ненажерливий» – 13,9 л у міському циклі.
З дизельних агрегатів механіки радять вибирати мотори, оснащені системою упорскування палива Сommon Rail (випускаються з 2008 року). Більш ранні двигуни обладнані насос-форсунками, які при застосуванні вітчизняної солярки не відрізняються особливою надійністю і до пробігу в 100 тис. км. нерідко виходять з ладу (фірмова запчастина – близько 4 тис. грн. з поверненням поламаної).
На будь-який смак
Більшість Passat мають заженуть на передню вісь. Але за бажання на вторинному ринку можна знайти і повнопривідні версії 4Motion. На відміну від попередника в них замість механічного диференціала Torsen застосовується електрокерована муфта Haldex. У штатних умовах вона передає на передні колеса до 90% моменту, що крутить, а при пробуксуванні підключає задні, залежно від дорожніх умов перерозподіляючи момент до співвідношення по осях 50:50. За твердженням механіків, 4Motion надійний.
Passat оснащувався механічною коробкою передач, “автоматом” Tiptronic або роботизованою механічною КП з двома зчепленнями DSG (частіше встановлювалася на дизельні версії). Коробки передач також можуть завдати неприємностей. Так, у МКП, агрегатованій з дизельними двигунами, можлива поломка двомасового маховика (клацання та стукотіння на початку руху та роботи на холостому ходу), а в автомобілях, випущених до 2008 року, трапляється вихід з ладу шестерень та синхронізаторів першої передачі (утруднене включення) . В автоматичній коробці передач Tiptronic, також випущеної до 2008 року, довговічністю не відрізнялися блоки клапанів, що управляли перемиканням передач, могли вийти з ладу при пробігу в 60-100 тис. км (виявляється смикання в русі). Слабке місце “робота” DSG – так званий блок мехатроніка (також проявляється смикання в русі). Іноді проблему вдавалося вирішити шляхом перепрограмування “мозків”, проте нерідко доводилося змінювати проблемний вузол.
Слабкі місця автомобіля
Характерне слабке місце для багатьох двигунів – індивідуальні котушки запалювання.
Відзначено відмови блоку управління системою безключового пуску двигуна, через що мотор не заводиться.
Найменше (45-60 тис. км) в передній підвісці служать сайлент-блоки, а в задній – розвальні важелі (80-100 тис. км).
На авто до 2008 р. в. можливі проблеми з фірмовою магнітолою – при використанні неоригінальних CD-дисків вона вимикається.
Повна електрифікація
Рейкове кермо всіх Passat забезпечене електропідсилювачем. На авто, випущених до 2008-го, цей вузол міг створити проблему – втулки рейки стали непридатними до 60-100 тис. км (стукіт при проїзді нерівностей). Її усунули, модернізувавши вузол. А кермові тяги ходять щонайменше 150 тис. км.
Електрифікований у всіх Passat та ручник – він задіюється кнопкою на торпедо, а гальмівні механізми блокують колодки за допомогою електродвигунів, встановлених на кожному колесі. Ця конструкція виявилася не дуже надійною – найчастіше зустрічаються відмови кнопки керування, рідше – електромоторів. Більше зауважень до гальм немає.
Справна підвіска даної моделі в міру збита і забезпечує їй впевнений рух на високих швидкостях та у віражах. Порівняно з попередником конструкція «ходової» змінилася: попереду простіша підвіска типу McPherson (у В5 була «багатоважіль»), ззаду – багатоважільна (замість напівзалежної балки). Обидві мають стабілізатори поперечної стійкості.
За твердженням фахівців, найменше у передній підвісці служать сайлент-блоки передніх важелів (передні та задні) – 45–60 тис. км. До 100 тис. км можуть стати непридатними стійки стабілізатора і сайлент-блоки переднього підрамника. Усі перелічені деталі змінюються окремо. Проте кульові опори здатні протриматися майже 200 тис. км.
Задня підвіска довговічніша – більшість важелів служить близько 200 тис. км, а найчастіше доведеться міняти лише так звані розвальні важелі (через 80–100 тис. км). Стійки стабілізатора витримують близько 100 тис. км.
Найбільш масові з бензинових моторів Passat: атмосферний 2,0 л і турбований 1,8 л, рідко зустрічається – 1,6 л. З дизелів найбільш поширений агрегат 2,0 л.
Об’єм багажника седана Passat – один з найбільших в порівнянні з конкурентами: 565/1090 л, тоді як у Opel Vectra (C) з таким же кузовом – 500/1050 л, а Honda Accord – 460 л / н. буд.
Беріть посвіжіше
Практичність, багате оснащення, просторий салон та гарні ходові якості – основні козирі Passat (B6), які приваблюють покупців. Чи не бентежить їх навіть більш висока ціна даної моделі в порівнянні з багатьма конкурентами.
Але все ж таки до придбання Passat (B6) слід підійти виважено. Щоб не розчаруватися в ньому і не зіткнутися з неприємними проблемами, фахівці радять купувати екземпляри, випущені з 2008 року, в яких VW вже усунув багато слабких місць. А якщо ви вирішили купити авто старшого віку, поцікавтеся його «біографією» у офіційних дилерів. Переглянувши сервісну базу, вони зможуть підказати, які проблеми вже були усунуті попереднім власником. Найбільш вдалими версіями вважаються 2,0-літрові – FSI та TSI, агрегатовані з «механікою».
Історія
1996-2005 Випускався попередник VW Passat (B5).
2005 Дебютує шосте покоління VW Passat (B6) у кузові седан.
2005 Запущено у виробництво 5-дверний універсал Variant.
2008 Почато встановлення нового мотора 1,8 TSI, який замінив 2,0 FSI. На базі Passat побудовано 4-дверне купе-седан Passat СС.
2010 Представлена сьома генерація моделі VW Passat (B7).
Резюме
Кузов та салон
+
Висока пасивна безпека. Якісні матеріали оздоблення. Просторий салон Хороше обладнання. Широкий діапазон регулювання передніх крісел. Передні сидіння небазових версій із розвиненою бічною підтримкою дуже зручні. Вантажні відсіки – одні з найбільших.
–
Висока ціна. У місцях відколів фарби може бути іржа. Проблеми з фірмовою магнітолою, блоком керування системою безключового пуску двигуна, кнопкою електроприводу ручника, системою кондиціювання. Висока корма обмежує видимість заднього розміру.
Силовий агрегат та трансмісія
+
Широкий вибір силових агрегатів. Відмінна динаміка версій 2,0 TSI, 1,8 TSI та 3,2 FSI. Є повнопривідні версії.
–
Відмова котушок запалювання. Обрив гофр випускної системи, термін служби ременя ГРМ менше заявленого виробником (2,0 л FSI). Проблеми із клапанами керування турбіною, впускним колектором, відмова паливного насоса (1,8 л TSI). Недовговічність ланцюга ГРМ та його натягувача (1,8 л TSI, 3,2 FSI). Виходи з ладу насос-форсунок (TDI), двомасового маховика у дизельних версіях. Проблеми з 1-ю передачею в авто до 2008 р. в. (МКП). Ненадійні блоки клапанів в авто до 2008 р. в. (АКП). Проблемний блок ЕБУ КП DSG.
Підвіска, рульове, гальма
+
Відмінні стійкість та керованість. Довговічні задня підвіска та кермові тяги.
–
Ненадійні втулки кермової рейки (до 2008 р. в.) та сайлент-блоки передніх важелів. Відмова електромоторів приводу ручника.
Volkswagen Passat (B6)
від $4 700 до $13 000
Загальні дані
Тип кузова седан та універсал
Дверей/місць 4/5 та 5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм 4765/1820/1470 та 4775/1820/1515
База, мм 2710
Маса спорядження/повн., кг 1390/2000
Об’єм багажника, л 565/1090 та 605/1730
Об’єм бака, л 70
Двигуни
Бензинові 4-циліндр.: 1,6 л 8V (102 к. с.), 1,8 л Turbo (160 к. с.), 2,0 л 16V (150 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (200 к. с.)
Бензинові 6-циліндр.: 3,2 л 24V (250 к. с.)
Дизельні 4-циліндр.: 1,9 л 8V Turbo (105/110 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (140 к. с.),
2,0 л 16V Turbo (170 к. с.)
Трансмісія
Тип приводу передн. або повн.
КП 6-ст. мех., 6-ст. авт. чи 6-ст. робот. DSG
Ходова частина
Гальма передн./задн. диск. вент./диск.
Підвіска передн./задн. незалежний/незалежний.
Шини 205/55 R16, 215/55 R16, 235/45 R17
Альтернатива
Opel Vectra (C) 2002-2008 р. в.
от $3 500 до $11 000
Opel Vectra (C) – один из самых доступных по цене конкурентов. Vectra предлагает более разнообразную гамму модификаций – кроме седана и универсала, есть еще и лифтбек. В линейке моторов – бензиновые и дизельные двигатели. Слабые места – недолговечность подвески, проблемы с вентилятором системы охлаждения и АКП. Кроме невысокой цены, модель привлекает просторным салоном и энергоемкой подвеской.
Тип кузова 4-дв. седан, 5-дв. унив. и лифтбек
Габариты Д/Ш/В, мм 4595/1800/1460, 4820/1795/1500 (унив.)
База, мм 2700
Двигатели 4 и 6-цил. 6 бензиновых: от 1,6 л 16V (100 к. с.) до 3,2 л 24V (211 к. с.) и 3 турбодизельных: от 1,9 л 16V (120 к. с.) до 3,0 л 24V (177 к. с.)
Honda Accord 2002–2008 г. в.
от $4 500 до $10 000
По цене Honda Accord тоже более доступна, чем Passat (B6). Ее достоинства – высокое качество изготовления салона и отделочных материалов, отличные устойчивость и управляемость. Количество модификаций – как у Passat (B6), а линейка моторов менее разнообразна – только бензиновые двигатели. В обслуживании авто дороже своих немецких конкурентов. Багажник меньше, чем у Vectra (C) и Passat (B6), проем доступа в салон уже.
Тип кузова 4-дв. седан и 5-дв. унив.
Габариты Д/Ш/В, мм 4665/1760/1450 и 4750/1760/ 1450
База, мм 2670
Двигатели 4-цил. бензин.: 2,0 л 16V (155 к. с.), 2,0 л 16V (220 к. с.), 2,4 л 16V (190 к. с.)