X

Chevrolet Aveo (Т200): Сіра конячка

Мнения об этом автомобиле самые противоречивые – одни не устают его хвалить, другие столь же горячо критикуют… Что же на самом деле представляет собой Chevrolet Aveo

Думки про цей автомобіль найсуперечливіші – одні не втомлюються його хвалити, інші так само гаряче критикують… Що ж насправді являє собою Chevrolet Aveo

Думки про цей автомобіль найсуперечливіші – одні не втомлюються його хвалити, інші так само гаряче критикують… Що ж насправді являє собою Chevrolet Aveo?

У біографії моделі багато цікавого. Виявляється, її дизайн розроблений найвідомішим італійським автокутюр’є Джорджетто Джуджаро, який очолює кузовне ательє ItalDesign, яке, до речі, давно співпрацює з Daewoo.

Chevrolet Aveo (Т200) 2003–2006 р. в.
від $6 000 до $8 600

Версії після 2005 року дізнаються за іншою передньою оптикою – в ній “поворотник” знаходиться в блокфарі. Такий дизайн спочатку був запропонований Джуджаро для Daewoo Kalos, який з’явився ще 2002 року.

Спочатку модель мала іншу назву – Kalos, але після того як корейська компанія перейшла у власність GM, її моделі стали продаватися під брендом Chevrolet, а маркетологи перейменували автомобіль на Aveo. Зміну бренду та назви творці вирішили підкреслити легкою ретушшю зовнішності – саме завдяки цьому автомобілі першої фази виробництва (2003-2005 р. в.) отримали вузькі витягнуті смужки під основною оптикою, що виконують роль передніх “поворотників”.

Не гнути!

Chevrolet Aveo (Т200) був представлений трьома модифікаціями: 3- та 5-дверним хетчбеками та 4-дверним седаном. Водночас в Україні «3-двері» не продавалися.

Оптика Aveo не відрізняється герметичністю – фахівці пригадали випадки запотівання передніх поворотів (на дорестайлінгових версіях), передніх ліхтарів (версії після модернізації) і задніх – на седанах.

При покупці б/в машини важливо уважно оглянути кузов. Він не оцинкований і, якщо перший власник не подбав про додатковий антикорозійний захист, може бути дуже вражений іржею.

Кузов не оцинкований. Якщо його додатково не обробити, він може сильно
іржавіти.

Ще один недолік – метал кузовних панелей дуже м’який. Фахівці стверджують, що в цьому Aveo помітно поступається родинному Daewoo Lanos: корпус легко погнути, наприклад, просто штовхаючи машину. Крім того, передній бампер не забезпечений металевим підсилювачем, і навіть при несильному ударі радіатори йдуть у двигун.

Іноді в седанах по шву розходиться підсилювач полиця між задніми стійками кузова. Це проявляється в неприємному хрускоті при їзді, особливо через нерівності. Вирішується проблема додаткового проварювання шва.

У ході рестайлінгу 2005 року задня частина змін не зазнала. Пхати машину слід обережно – метал кузова тонкий і легко погнути.

Оформлення салону морально застарілим не назвеш, особливо на тлі спорідненого Lanos. Пластик обробки жорсткий, але не скрипучий. Передні стійки трохи обмежують оглядовість.

 

Багажник і лючок бензобака відкриваються дистанційно важелями зсередини салону.

На задніх сидіннях запас місця для колін у Aveo менший, ніж у Lanos, а троє пасажирів середньої комплекції будуть почуватися затиснутими.

Своє обличчя

Перше, на що звертаєш увагу всередині Aveo, – масивне торпедо, що далеко відходить від лобового скла. Загалом же салон оформлений непогано. Веселий настрій створюють круглі колодязі щитка приладів, в які заховані датчики та покажчики, і такі ж круглі дефлектори обдування та ручки керування системою опалення та вентиляції.

Пластик обробки салону дешевий – жорсткий, але при цьому нескрипучий. Огляд трохи обмежують передні стійки кузова. Шумоізоляція салону недуже – трохи гірша, ніж у Daewoo Lanos. Пригадали фахівці та вихід із ладу підігріву дзеркал заднього виду.

Посадка на сидіннях в Aveo вища, ніж у родинному Lanos, а ось сам салон – вужче. Передні пасажири відчуватимуть «дружнє плече», а трьом на задньому сидінні буде тісно.

Найпоширеніший двигун Aveo – 1,5-літровий бензиновий. Він схожий із застосовуваним на родинному Daewoo Lanos. Серйозних претензій до цього агрегату немає.

Найбільш поширені в нашій країні практичні седани; “5-дверки” (на фото) зустрічаються трохи рідше.

Невибагливі

Усі Aveo оснащені бензиновими двигунами. Найбільш поширені у нас версії з 1,5-літровим мотором, схожим на те, що застосовується на Lanos. А ось інші агрегати, запропоновані для даної моделі, зустрічаються рідко.

Двигун 1,5 л зарекомендував себе довговічним та при грамотній експлуатації до капремонту може виходити 400–500 тис. км. Щоправда, мотористи пригадали випадки передчасного ремонту цих агрегатів через вихід із робочого положення коромисел газорозподільного механізму. Ремінь ГРМ необхідно міняти разом із роликом кожні 60 тис. км. Однак «помпа», що приводиться в дію цим же ременем, здатна «виходити» 2-3 терміни його служби. Згодом можуть втратити герметичність передній сальник розподільного валу та прокладка клапанної кришки (остання проблема виникає у тих, хто любить їзду на підвищених оборотах мотора). Іноді відмовляє термостат. Якихось серйозних проблем у цьому моторі зазначено не було.

Фахівці стверджують, що агрегат об’ємом 1,2 л заслабкий для Aveo. Особливо це відчувається при включенні під час їзди кондиціонера. Та й моторесурс 1,2-літрового двигуна менше, ніж у всіх інших.

Чимало власників установлюють на Aveo газову апаратуру. Механіки запевняють, що двигуни цілком нормально працюють на газі.

Не тягнути!

Більшість Aveo оснащені 5-ступінчастими механічними КП. Версії з 4-ступінчастим “автоматом” становлять 15-20% від загальної кількості авто.

В обох агрегатах відзначені втрати герметичності сальників півосей та поява хрускоту зовнішніх ШРУСів «гранат». Щоправда, після їхньої заміни дана проблема вже не виникає). Але найсерйозніше лихо, що зустрічається на Aveo – через перетяжку на заводі лопалася кріпильна шпилька подушки коробки передач. Це може призвести до серйозних пошкоджень КП із поломкою півосей.

До «механіки» серйозних претензій немає, а от «автомат» може додати клопоту – через попадання вологи та бруду окислюються, а потім згнивають контакти роз’ємів підключення «мозку» АКП. Це призводить до збоїв у роботі агрегату – передачі перемикаються із відчутними ударами. У результаті “згоряють” фрикціони. Тому при найменших збоях «автомата» краще їхати на діагностику.

Зчеплення оснащене герметичним гідравлічним приводом. Єдино можлива неприємність – шум вижимного підшипника (заводський дефект).

Слабкі місця автомобіля

Серйозна проблема Aveo – через перетяжку на заводі лопалася верхня шпилька кріплення подушки коробки передач.

Наконечники рульової тяги на наших дорогах можуть виходити до 80 тис. км. Якщо ж кермові тяги вийдуть з ладу, готуйтеся до проблем – вони незмінні (йдуть разом із рейкою). У цьому випадку доведеться звертатися до вітчизняних умільців.

Згодом в Aveo втрачають герметичність сальники: розподільного валу ?(1), півосей в «механіці» і в «автоматі» ?(2), а також рульового валу.

Непроблемна

У порівнянні з Lanos підвіска Aveo трохи жорсткіша, проте завидної енергоємності у неї не відібрати – вона чудово справляється з усіма дефектами дорожнього покриття, не доставляючи дискомфорту всередині. Зворотний бік медалі – за рахунок м’яких амортизаторів та вищого кузова при різкому маневруванні виникають відчутні крени. Тож для активної їзди ця машина не підходить. Передня підвіска незалежна типу McPherson, задня – напівзалежна балка скручування.

Підвіска Aveo відрізняється завидною енергоємністю та чудово справляється з дефектами наших доріг.

Немає серйозних претензій і до довговічності «ходової» – більшість деталей здатна виходити 80–100 тис. км. Такий термін служби кульових опор, сайлент-блоків передніх важелів та втулок стабілізатора. А ось стійки стабілізатора «ходять» менше – 40–50 тис. км. «Гумки» задньої балки взагалі вважаються «невбивними». Немає в Aveo і “болячки”, властивої Lanos, – поломка задніх пружин.

Рульове керування оснащене гідравлічним підсилювачем. Фахівці пригадали випадки підтікання сальника кермового валу, а також вихід із ладу кермових тяг. Остання проблема серйозніша – річ у тому, що замінити тяги не можна – вони виконані разом із рейкою. Хоча вітчизняні умільці навчилися реставрувати такі рейки. А ось кермові наконечники – знімні. На наших дорогах вони служать до 80 тисяч. км.

Немає особливих проблем і з гальмівною системою. Єдине, що пригадали фахівці, – вихід із ладу датчиків ABS.

Похідний» об’єм багажника хетчбека замалий (всього 195 л) – у ньому помістяться всього дві великі дорожні сумки.

Для господарських автомобілістів рекомендуємо седан – обсяг майже
у 2 рази більше – 375 л! В обох версіях його ще можна збільшити, склавши задні сидіння.

Непоганий варіант

Chevrolet Aveo – непоганий варіант бюджетного автомобіля. Він привабить покупців широкою пропозицією на вторинному ринку, невисокою вартістю самого автомобіля, а також доступною ціною його ремонту та обслуговування завдяки простій конструкції та високій ремонтопридатності. Хоча ця модель не без вад. Чи готові миритися з ними – вирішуйте самі.

Ціни на нові неоригінальні запчастини до Chevrolet Aveo, грн.*
Передн./задн. гальм. колодки220/205
Повітряний фільтр76
Паливний фільтр29
Масляний фільтр26
Амортизатор передн./задн.682/508
Підшипник передн./задн.405/380
Шарова опора154
Втулка передн. стабілізатора14
Стійка передн. стабілізатора189
Рульова тяга282
Зчеплення, комплект1794
Помпа315
Ремінь ГРМ93
Натяжний ролик ГРМ281
*Ціни можуть трохи відрізнятися в залежності від виробника та модифікації автомобіля. Ціни надані магазином «Трасса Е99»
Chevrolet Aveo (Т200)
від $6 тис. до $8,6 тис.За даними “Автобазару”

Загальні дані

Тип кузовахетчбек та седан
Дверей/місць5/5 та 4/5
Габарити, Д/Ш/В, мм3880/1670/1495 та 4235/1670/1495
База, мм2480
Маса споряджен./повн., кг995/1455 та 1045/1540
Об’єм багажника, л195/735 та 375/727
Об’єм бака, л45

Двигуни

Бензинові 4-циліндр.:1,2 л (72 к. с.)*, 1,4 л (83 к. с.)*, 1,4 л 16V (94 к. с.)*, 1,5 л (86 к. с.), 1,6 л 16V (106 к. с.)*

Трансмісія

Тип приводупередн.
КП5-ст. мех. або 4-ст. авт.

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск./бараб. або диск. вент./бараб.
Підвіска передня/заднянезалеж./напівзалеж.
Шини175/70 R13, 185/60 R14
* – масово в Україну не постачалися

Історія Chevrolet Aveo

02.03 На європейському ринку розпочато продаж нової моделі – Chevrolet Aveo (індекс кузова Т200), представленої 3- та 5-дверним хетчбеками та 4-дверним седаном
04.05 Рестайлінг усіх модифікацій Aveo
08.05 На Франкфуртському автосалоні показано нове покоління седана Aveo з індексом кузова Т250

05.06 Розпочато офіційний продаж седана Aveo (Т250) в Україні.
08.08 Запущено у виробництво друге покоління хетчбека Aveo (Т250)

Альтернатива

Dacia Logan 2004–2008 р.в.

Logan відрізняється від Aveo жорсткішою підвіскою. Шумоізоляція його салону – гірша. Задні сидіння – нетрансформовані, через що збільшити корисний обсяг вантажного відсіку не можна. Разом з тим, похідний об’єм багажника Logan на 190 л (!) більше, ніж у седана Aveo. Відчутно більше запас вільного місця для ніг задніх пасажирів.

від $6800 до $12800
Тип кузова4-дв. седан та 5-дв. унів.
Габарити, Д/Ш/В, мм4290/1740/ 1535 (седан)
База, мм2630
Двигуни бенз. 4-цил.:1,4 л (75 к. с.), 1,6 л (90 к. с.), 1,6 л 16V (104 к. с.)
Двигуни дизельні 4-цил.:1,5 л Turbo (70 к . с .), 1,5 л Turbo (86 к . с .)

Daewoo Lanos з 1997 року

Lanos – попередник Aveo. Технічна начинка у них схожа, але ціна Lanos доступніша. На тлі Aveo виглядає застарілим, салон простіше оформлений. Запасу місця над головою менше, зате по ширині цей автомобіль є просторішим. Шумоізоляція в Lanos гірша. Похідний розмір багажника на 55 л менше, ніж у Aveo, зате зі складеними задніми сидіннями – на 233 л більше.

від $4200 до $9800
Тип кузова3– та 5-дв. хетч. 4-дв. седан
Габарити, Д/Ш/В, мм4235/1680/ 1430 (седан)
База, мм2520
Двигуни бенз. 4-цил.:1,4 л (75 к. с.), 1,5 л (86 к. с.), 1,5 л 16 V (100 к. с.), 1,6 л 16 V (106 к. с.)

Водії про Chevrolet Aveo

Денис
Експлуатує авто 2 роки, пробіг – 45 тис. км.

Чудовий автомобіль за такі гроші. У мене хетчбек корейської збірки. Враження найпозитивніші. Проїхав 45000 км, нічого не міняв, крім олії, фільтрів та рідин. Легке керування, пристойна швидкість, цілком бадьора ходова. Витрата – близько 7,5 л у змішаному циклі. Мінуси: маленький багажник, (хоча, склавши заднє сидіння, можна перевезти навіть «пральню») та широкі передні стійки – вони обмежують оглядовість.

Валентин
Експлуатує авто 3 роки, пробіг – 70 тис. км.

Проїхав на своєму Aveo понад 70 000 км. Нещодавно перебрав ходову – $300. 1,5-літровий мотор просто супер, жодного разу не підвів! Розганявся до 180 км/год – машина просто летить. Щоправда, не вистачає шостої передачі – це мінус. Спочатку витрата палива була 8-9 л, а іноді – і 10 л на 100 км, а зараз знизилася – не більше 7,5-8 л на 100 км. Одним словом, я не шкодую, що купив цей автомобіль. У моєму АVео корейської збірки нічого не гуде і не скрипить!

Олег Експлуатує авто 5 років, пробіг – 527 тис. км

Мій автомобіль пройшов уже не одну сотню тисяч кілометрів. Мотор рідний, без втручань, хоча вже під’їдає олію. Салон почав сильно рипіти лише після 300 тис. км. За 5 років експлуатації 4 рази змінював гальмівні диски, 3 рази – «помпу» та бензонасос, 1 раз – зчеплення та глушник. Що лагодив у ходовій – складно згадати, але дуже багато. Зараз підтікає ГУР, були дрібні примхи електрики, але вони трапляються і у Mercedes…

Микола
Експлуатує авто 2 роки, пробіг – 63 тис. км

Переваги Aveo – зручна підвіска, відмінний “автомат”, легкість в управлінні. Недоліки – тонкий метал кузова, велике кермо, морально застарілий двигун, дешевий пластик салону. А нещодавно сталася неприємність, яка вразила мене найбільше! На швидкості під 100 км/год відвалився двигун разом із коробкою передач. Добре, що я швидко зупинився і нічого серйозного не сталося! Виною цьому – шпилька подушки КП, що лопнула. Говорять, що це «хвороба» Aveo.

Резюме

Плюси

Мінуси

  • Широка пропозиція на вторинному ринку
  • Невисока вартість автомобіля
  • Доступна ціна обслуговування та запчастин
  • Хороша ремонтопридатність
  • Невибагливий двигун
  • Надійна «механіка»
  • Енергоємна та довговічна підвіска
  • Запітніння оптики
  • Низька корозійна стійкість
  • Тонкий метал кузова
  • Відривається підсилювач між задніми стійками (седан)
  • Передні стійки погіршують оглядовість
  • Перегорає підігрів зовнішніх дзеркал
  • Вузький салон
  • Тікання сальників розподільного валу, півосей та рульового валу
  • Вихід з ладу термостата та датчиків ABS
  • Проблеми з АКП
  • Обриває шпильку подушки кріплення КП
  • Шум вичавного підшипника
  • Незмінні кермові тяги

Юлій Максимчук
Фото Андрія Яцуляка

Редакція дякує СТО компанії «Універсал-Авто» корпорації «УкрАВТО» за допомогу у підготовці матеріалу