В отличие от многих конкурентов у этого компактвена необычная система трансформации салона, при которой пятый член экипажа может оказаться лишним. Любопытно узнать, какие еще сюрпризы приготовили подержанные C-Max.
На відміну від багатьох конкурентів, у цього компактвена незвичайна система трансформації салона, при якій п’ятий член екіпажу може виявитися зайвим. Цікаво дізнатися, які ще сюрпризи підготували вживані C-Max.
На відміну від багатьох конкурентів, у цього компактвена незвичайна система трансформації салона, при якій п’ятий член екіпажу може виявитися зайвим. Цікаво дізнатися, які ще сюрпризи підготували вживані C-Max.
Ford C-Max 2003–2009 р. в. від $11 000 до $17 900 |
Цей компактвен Ford побудований на базі популярної моделі Focus II і запозичив у неї основну технічну начинку. Про спорідненість з Focus нагадує навіть назва – дорестайлінгові версії носили ім’я Focus C-Max, а після 2006 року виробник вирішив виділити дану модель в окрему лінійку компактвенів, перейменувавши її в C-Max (існує також більший S-Max).
Трансформації – різні
Цей автомобіль представлений лише в одному виконанні – зі стандартною колісною базою та п’ятьма посадковими місцями (деякі виробники пропонують ще подовжені версії і 7 місць). Незважаючи на те, що кузови C-Max оцинковані, в деяких місцях все ж цілком можлива поява осередків корозії (див. «Слабкі місця»). Як превентивні заходи спеціалісти радять застосовувати передні бризковики, захисну антигравійну плівку. Багажне відділення автомобіля досить місткe, його «похідний» об’єм у 460 л є одним з найбільших серед конкурентів.
Салон компактвена цілком нормально вміщує п’ять членів екіпажу. Фірмові системи трансформації внутрішнього простору різних версій відрізняються: у базових система включає лише складні та зйомні задні сидіння, а у дорожчих – ще й висувну конструкцію бокових крісел, при яких салон стає 4-місним (див. фото). Тоді ззаду виходить величезний запас місця для ніг. Шкода, правда, що творці забули оснастити крісла регулюванням спинок за кутом нахилу. Особливість ергономіки салону – задні сидіння встановлені високо, і люди зростом 1,8 м і вище будуть головою упиратися в стелю.
Однак вітчизняний досвід експлуатації дозволив виявити і слабкі місця салону (див. «Ресурс і ремонт»).
Бережись проблемних!
Лінійка моторів C-Max включає бензинові та дизельні двигуни. На українському ринку найбільше поширення отримали бензинові версії об’ємом 1,6 та 1,8 літра. Дизельні зустрічаються значно рідше.
Серед бензинових силових агрегатів більш надійними виявилися двигуни 1,6 та 2,0 літра. 1,8-літрові двигуни можуть відрізнятися підвищеним споживанням масла (до 1 л на 1 тис. км). Причина – залягання поршневих кілець. За твердженням мотористів фірмового сервісу, проблема викликана чутливістю даного двигуна до якості пального і виникненням нагару внаслідок неповного згоряння низькооктанового бензину. У даному випадку потрібен ремонт силового агрегату.
У всіх бензинових двигунах можливі проблеми з дросельною заслінкою (її несправність проявляється нестійкою роботою мотора). Іноді вдавалося відновити працездатність заслінки шляхом чищення, а якщо це не допомагало – доводилося її міняти. Особливість більшості автомобілів, що працюють на бензині, – фільтр тонкого очищення палива виконаний разом з насосом (винятком є 2,0-літрові версії).
З дизельних версій краще за все зупинити свій вибір на C-Max з 1,8-літровим мотором. Механіки стверджують, що двигун 1,6 л недовговічний і до 100 тис. км у нього може зноситися циліндро-поршнева група, що проявляється збільшеним масляним «апетитом». Втім, є слабке місце й у двигуні 1,8 л – це клапан EGR, з часом він засмічується. Проявляється несправність підвищеною димністю вихлопних газів і горючою лампочкою Check engine на щитку приладів. Загальна проблема всіх дизельних моторів – втрата герметичності гумових трубопроводів подачі повітря в турбіну і вентиляції картерних газів, вони з часом тріскаються.
Газорозподільний механізм багатьох силових агрегатів оснащений ременем, який виробник рекомендує міняти разом з роликами кожні 160 тис. км. Хоча на фірмовій СТО радять скоротити його заміну до 100 тис. км. У цей же час необхідно перевірити теплові зазори клапанів (виняток – 1,6 л TD). Правда, на практиці в більшості випадків регулювання не потрібне. А ось ГРМ бензинових моторів 1,8 та 2,0 л оснащений довговічним металевим ланцюгом.
Що гуде?
Найбільше розповсюдження отримали C-Max, оснащені механічними КП, а гідротрансформаторні та варіатори CVT зустрічаються рідко.
Найненадійнішою коробкою передач механіки, що консультували нас, називають варіатор, від застосування якого Ford згодом відмовився. В ньому до пробігу в 60–90 тис. км виходили з ладу підшипники. Ця несправність виявлялась підвищеною шумністю роботи коробки передач при нерухомому автомобилі.
Найбільш безпроблемними виявились автоматичні коробки передач та механічні з індексом MTX-75. Крім цього, застосовувалась механічна КП з індексом IB5, в якій виявлені деякі характерні неполадки. Так, з часом вона «греішить» втратою герметичності сальників напівосей і штока перемикання передач. Якщо вчасно не помітити втрату мастила, може вийти з ладу 5-а передача – вона страждає в першу чергу. Про цю проблему повідомить гул під час їзди. Задня передача даної механічної коробки передач не оснащена гальмівним механізмом валу, тому нерідко вона включається з характерним хрустом. Хоча несправністю це не є – такова конструктивна особливість роботи «механіки». До пробігу в 80 тис. км може прийти в непридатність опорний підшипник правої напівосі.
Зчеплення с гідравлічним приводом слугує без проблем.
Зміни «корми» пострестайлінгових версій (з 2007 р.) менш помітні, ніж передні частини – видозмінені ліхтарі (стали світлодіодними) та нова назва без приставки Focus – C-Max. | |
Спадковість
Не дивлячись на високий кузов, C-Max їде і керується переважно так само, як звичайний легковий автомобіль, завдяки в міру жорсткій, але енергоємній підвісці (задня – багатоважільна з ефектом пасивного підкеровування), що дісталася у спадок від Focus. Втім, з нього ж «перекочували» і характерні проблеми. Наприклад, ступичні підшипники обох осей мають не надто великий термін служби та можуть «загудіти» до пробігу в 80 тис. км. Слабкими місцями передньої підвіски є амортизатори, які можуть обільно «пітніти» маслом вже після пробігу в 60 тис. км, та опорні підшипники стійок – вони можуть почати «хрустіти» після 40 тис. км.
Решта «витратників» ходової досить довговічні: кульові опори та сайлент-блоки передніх важелів здатні пробігти близько 150 тис. км, «резинки» задньой багатоважельної підвіски – майже 200 тис. км. Багато фірмових деталей ходової замінюються в зборі з важелями, а ось «неоригінальні» «витратники» цілком реально придбати окремо.
Рейкове рульове керування багатьох версій C-Max оснащене гідропідсилювачем. Характерне слабке місце даного вузла – трубка високого тиску ГУР, яка втрачає герметичність на стику з насосом. Рульове керування дорогих версій обладнане електрогідропідсилювачем, що змінює ступінь підсилення залежно від швидкості руху. Зауважень до надійності даного вузла у механіків немає. Наконечники рульових тяг у всіх версіях відходжують не менше 100 тис. км. Не має жодних претензій у сервісменів і до гальмівної системи автомобіля. До речі, у дорогих версій Ghia гальма також відрізняються «електричною» особливістю – електроприводом «ручника». У ході експлуатації даний вузол проблем не створює.
Помічник в сім’ї
Модель C-Max ми б порекомендували, в першу чергу, шанувальникам марки Ford, яким потрібен просторий і разом з тим функціональний автомобіль. Завдяки цим якостям машина чудове підійде сімейним людям, зокрема й молодим, – їм стануть до душі її доволі непогані ходові характеристики.
Якщо цей компактвен вас зацікавив, рекомендуємо обов’язково врахувати виявлені під час експлуатації проблемні місця і, обираючи автомобіль, звертати увагу на більш надійні версії.
Історія
09.03 Дебютує нова модель – компактвен Ford Focus C-Max.
12.06 Рестайлінг моделі, перейменованої в C-Max. Модернізація старих двигунів, установка нових 2,0-літрових моторів: бензинового 145 л. с. та турбодизеля 110 л. с.
09.09 Стартує випуск другого покоління Ford C-Max.
Автовласник – про Ford C-Max
- Володимир (Експлуатує авто 2 роки, пробіг – 136 тис. км)
- Я люблю автомобілі Ford. Раніше їздив на Focus першого покоління, але у зв’язку зі змінившимися сімейними обставинами мені знадобився більш місткий і функціональний автомобіль. Саме тому придбав C-Max. Порівняно з хетчбеком компактвен набагато просторіший, а багажне відділення, якщо прибрати з салону всі задні крісла, – просто величезне! Без проблем перевозив у ньому великий холодильник, різні габаритні будматеріали, дитячу коляску і таке інше. Дуже зручний C-Max і для далеких подорожей з сім’єю. Завдяки високій посадці оглядовість вперед дуже хороша. Хоча якщо під’їхати близько до високого світлофора, через нависаючий дах його не видно. Таку особливість даного автомобіля доводиться враховувати. Іноді заважають також передні стійки, за якими можна, наприклад, не помітити пішохода. Бензиновий мотор об’ємом 1,6 літра економічний – цілком реально вкладатися в витрату близько 8,0 літра на «сотню». Але при цьому даний двигун слабкуватий, що особливо відчутно при обгонах на заміських дорогах. Брав C-Max вживаний, з пробігом під 100 тис. км. Після покупки мені вже довелося замінити ступичні, опорні підшипники та амортизатори. За словами працівників сервісу, це слабкі місця моделі – дані деталі довго не служать. У решті ж підвіска справна. Продавати C-Max поки не планую.
Резюме
Кузов та салон | |
| Непогана пасивна безпека. Місткий багажник. Багато місця до спинок передніх крісел. Незвичайна система трансформації салону дозволяє отримати великий простір для посадки двох задніх пасажирів. Хороше оснащення дорогих версій, багато кишень і ніш для дрібничок. | Можлива поява корозії передніх і задніх частин порогів і низу дверей. Матування пластикового ковпака передньої оптики. Низькуватий стеля ззаду для високих людей. Немає регулювання спинок задніх крісел за кутом нахилу. Зауваження до оглядовості. Скрип пластикових деталей (дешеві версії) і склопідйомників. Втрата герметичності трубок кондиціонера (якщо регулярно не чистити його радіатор). |
Двигун та трансмісія | |
| «Бензинки» 1,6 та 2,0 л – більш надійні. Безпроблемні АКП і МКП з індексом MTX-75. | Залягання поршневих кілець (бензиновий мотор 1,8 л). Проблеми з дросельною заслінкою (бензин). Малий ресурс дизеля 1,6 л. Засмічення клапанів EGR (1,8 л TDI). Втрата герметичності трубопроводів подачі повітря в турбіну і вентиляції картерних газів (всі TDI). Недовговічний варіатор CVT. Течія сальників напівосей і куліси КП, ненадійний опорний підшипник правої напівосі (МКП з індексом IB5). |
Підвіска, рульове, гальма | |
| Хороші стійкість і керованість. Безпроблемні гальма та електрогідропідсилювач. | Малий термін служби передніх амортизаторів і підшипників: опорних передніх стійок і ступичних. Втрата герметичності трубки ГУР. |
| Ford C-Max | |
| Від $11 тис. до $17,9 тис. | За даними каталогу «Автобазар» |
Загальні дані | |
| Тип кузова | компактвен |
| Дверей/місць | 5/5 |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4335/1825/1560 |
| База, мм | 2640 |
| Маса обладн./повна, кг | 1260/1855 |
| Об’єм багажника, л | 460/1620 |
| Об’єм бака, л | 55 |
Двигуни | |
| Бензинові 4-циліндр.: | 1,6 л 16V (101 л. с.), 1,8 л 16V (120/125 л. с.), 2,0 л 16V (145 л. с.) |
| Дизельні 4-циліндр.: | 1,6 л 16V Turbo (90 л. с.), 1,6 л 16V Turbo (109 л. с.), 1,8 л 16V Turbo (115 л. с.), 2,0 л 16V Turbo (110 л. с.), 2,0 л 16V Turbo (136 л. с.) |
Трансмісія | |
| Тип приводу | передній |
| КП | 5-ст. мех., 4-ст. АКП і варіатор |
Ходова частина | |
| Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
| Підвіска передня/задня | незалежна/ незалежна |
| Шини | 195/65 R15, 205/55 R16, 205/50 R17 |
| Ціни на нові неориг. запчастини, грн.* | |
| Передні/задні гальмівні колодки | 260/220 |
| Повітряний фільтр | 110 |
| Паливний фільтр | 160 |
| Масляний фільтр | 60 |
| Амортизатор передн./задн. | 650/450 |
| Підшипник передн./задн. ступиці | 550/550 |
| Кульова опора | 310 |
| Сайлент-блок переднього важеля | 95 |
| Втулка/стійка передн. стабілізатора | 30/140 |
| Наконечник рульової тяги | 80 |
| Зчеплення, комплект | 1200 |
| Помпа | 450 |
| Ремінь ГРМ | 140 |
| Натяжувач ременя ГРМ | 310 |
*Ціни можуть трохи відрізнятися в залежності від виробника й модифікації автомобіля. Ціни надані магазином «Траса Е99» | |
| Широкий вибір запчастин на сайті http://zapchasti.avtobazar.ua | |
Альтернатива
Renault Scenic II 2003–2009 г. в.
| від $10,5 тис. до $17,5 тис. | |
| Тип кузова | 5-дв. компактвен |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4260/1810/ 1620 и 4490/1810/ 1620 |
| База, мм | 2685 и 2735 |
| Двигуни 4-циліндр. | 4 бенз.: від 1,4 л 16V (98 л. с.) до 2,0 л 16V (135 л. с.) і 3 дизельн.: від 1,5 л Turbo (86 л. с.) до 1,9 л Turbo (120 л. с.) |
Seat Altea 2004–2009 г. в.
| від $12 тис. до $24 тис. | |
| Тип кузова | 5-дв. компактвен |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4280/1770/ 1575 и 4470/1770/ 1580 |
| База, мм | 2580 |
| Двигуни 4-циліндр. | 3 бенз.: від 1,6 л 16V (102 л. ) до 2,0 л 16V Turbo (200 л. с.) і 2 дизельн.: від 1,9 л Turbo (105 л. с.), 2,0 л 16V Turbo (140 л. с.) |