X

Огляд Mitsubishi і Suzuki Swift. Рекомендують – отже щось знають?

Colt в Украине гораздо популярнее Swift’а – на вторичном рынке выбор Mitsubishi почти в два раза больше. При этом знающие автомобилисты часто хвалят Suzuki, советуя выбрать именно его. Мы решили разобраться, насколько обоснованы такие рекомендации.

Colt в Україні набагато популярніший за Swift, на вторинному ринку вибір Mitsubishi майже вдвічі більший. При цьому знавці часто хвалять Suzuki, радячи обрати саме його. Ми вирішили розібратися, чи обґрунтовані такі рекомендації.

В Україні герої нашого матеріалу представлені однаковими модифікаціями – 3- і 5-дверними хетчбеками, з яких, враховуючи їхню практичність, наймасовішими стали версії з великою кількістю дверцят. Особливість дизайну Mitsubishi – за будовою кузова він схожий на зменшений компактвен. Більше того, його трьох – і пятидверки мають різні розміри та цілковито індивідуальний дизайн корми.

Претензій до корозійної стійкості кузова Colt’а немає, а от у Swift’а виявлено одне слабке місце – обшивка багажника версій до 2007 року натягувала вологу, сприяючи виникненню корозії. З кузовних деталей у Mitsubishi потрібно перевірити стан пластикових молдингів на даху, а у Suzuki – пластиковий фартух, підвішений під переднім бампером.

Важлива перевага Colt’а, що напевно сподобається практичним людям – він наділений широкими можливостями трансформації внутрішнього простору, яким можуть позаздрити багато конкурентів, зокрема і Swift. Так, роздільні (60:40) задні сидіння Mitsubishi зсуваються вперед/назад на 150 мм, можна скласти не тільки їхні спинки або підняти їх разом із подушкою впритул до передніх крісел, а також скласти спинку переднього пасажирського крісла, завдяки чому всередині розмістяться довгоміри до трьох метрів! Крім того, задні сидіння можна взагалі прибрати з салону. Похідний розмір багажників у цих моделей практично однаковий, а максимальний об’єм більший у Mitsubishi.

Враховуючи розміри таких малюків найзручніше тут їхати вчотирьох. Завдяки «компактвенній» архітектурі кузова Colt’а і майже горизонтальній лінії даху Swift’а в їхніх салонах місця над головою вистачає навіть високим людям. Зауваження до оглядовості є у обох авто, але гірше з цієї дисципліни Mitsubishi – за його передніми А-подібними стійками можна не помітити не лише людину, а й машину! А якщо близько під’їхати до високих світлофорів, у Suzuki на них доведеться визирати з-під даху.

Чий робот міцніший?

Під капотом обох моделей, як правило, розташовані бензинові двигуни. Наймасовіші з них – об’ємом 1,3 л, найчастіше в парі з роботизованою КП. Згідно з даними виробника, з таких версій кращою динамікою вирізняється Mitsubishi – він розганяється до 100 км/год за 11,8 секунди, тоді як Suzuki – за 12,5 с. А тим, хто полюбляє гарячіше, рекомендуємо Swift Sport, який розмінює сотню за 8,9 с, але такі версії зустрічаються рідко. Ще до непопулярних модифікацій належать повнопривідні Suzuki 4х4 – в їх трансмісії слабких місць не виявлено.

Двигуни Swift’а майже безпроблемні, хоча збої в роботі моторів Colt’а теж не дуже серйозні. З роботів теж надійніший агрегат Suzuki – така КП Mitsubishi здатна завдати куди серйозніших неприємностей. Особливість роботизованих КП – поштовхи і затримки під час перемикання передач (що, втім, характерно і для таких агрегатів інших моделей). Механіка Colt досить надійна, а от КП Swift’а за умови надмірно активної їзди може завдати неприємних сюрпризів (див. «Підсумки»).

У ходу – різні

Справна ходова Colt’а жорсткіша, ніж у конкурента. У чималому ступені цьому сприяють низькопрофільні шини розмірністю 195/50 R15, якими оснащувалося більшість Mitsubishi. На наших дорогах власники нерідко гнуть колісні диски і набивають гулі на шинах. А от підвіска Swift’а в міру жорстка, дрібні та середні нерівності вона відпрацьовує збито і пружно.

Хоча така особливість підвісок Colt’а, як не дивно, не позначилася на їх довговічності: кульові опори і сайлент-блоки важелів передньої підвіски здатні витримати близько 200 тис. км, а резинки задньої напівзалежної балки взагалі вважаються вічними. Втім, таким же високим ресурсом вирізняються і багато розхідників підвісок Swift’а (кульові опори, стійки стабілізатора, передні сайлент-блоки передніх важелів і резинки задньої балки).

Найчастіше в ходовій Mitsubishi доводиться міняти втулки стабілізатора (через 50-60 тис. км) і стійки (70-80 тис. км), а в Suzuki – втулки стабілізатора (кожні 60 тис. км), задні сайлент-блоки передніх важелів і опорні подушки передніх стійок (через 80 тис. км). Крім того, Colt боїться перевантажень – при цьому страждають задні амортизатори. А от у Swift’а подібної проблеми не виявлено. Зауваження до рульового і гальм є у обох авто (див. Підсумки»).

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt 2004–2009 р.в. від $5500 до $8800

Фішка інтер’єру Colt – прозорий пластик на центральній консолі, який підсвічується після ввімкнення габаритів блідо-блакитним світлом. Шумоізоляція слабенька, а передні А-подібні стійки суттєво обмежують бічний огляд.

Гальорка Colt функціональніша: крісла рухаються вперед/назад і їх взагалі можна прибрати з салону, а спинки відкидаються вперед.

«Mitsubishi Colt – чудовий вибір компактного сімейного автомобіля. Завдяки своїй функціональності він виручить у різних ситуаціях»

Резюме

Кузов і салон

Висока безпека (4 зірки EuroNCAP). Ширші можливості трансформації салону, ніж у конкурента. Більше багажне відділення.
Деформація пластикових молдингів на даху (в сильну спеку їх нерідко «веде») і поломка кнопки ручника. Аподібні передні стійки істотно обмежують оглядовість під час бічних маневрів. Шумоізоляція слабенька.

Силовий агрегат

У двигунах не виявлено серйозних проблем.
Можлива відмова електровентиляторів системи охолоджування, котушок запалювання, нижньої подушки мотора.

Трансмісія

Загалом механична КП надійна.
Проблемний робот AllShift (погано вмикається задня передача, не вмикається або вибиває інші передачі), що потребує перепрошивки ЕБК або дорогої заміни актуаторів. Малий ресурс сальників півосей (обидві КП).

Підвіска

Довговічна підвіска.
Більш жорстка ходова, ніж у суперника. Через те, що шини низькопрофільні, можна погнути колісні диски. Задні амортизатори бояться перевантажень.

Рульове, гальма

Надійне рульове
Кермові тяги змінюються разом із рейкою. Можливий вихід із ладу датчиків ABS.

Володимир Mitsubishi Colt 2008 р.в. Експлуатує 7 років. Пробіг 170 тис. км. Мотор 1,3 л. 16V. Потужність 95 к.с., КП 6ст. робот.
Подобається

Mitsubishi Colt подобається мені своєю виразною зовнішністю, яскравим інтер’єром, непоганим оснащенням, але найголовніше – широкими можливостями трансформації салону. Завдяки функціональності цього авто я перевозив тут великий холодильник, парочку дитячих велосипедів і навіть скутер! Автомобільчик досить спритний і економічний – в місті вдається вписуватися в 7 літрів на сотню, і це при тому, що він оснащений автоматом.

Не подобається

Коробка передач – найбільш ненадійний вузол Colt’а. У гарантійний період мені вже замінили актуатор, а наразі знову потрібно звертатися на СТО через складне ввімкнення задньої передачі. Крім того, можна покритикувати погану оглядовість, яку перекривають передні стійки (хоча я вже призвичаївся визирати з-за них), і слабку шумоізоляцію кришки багажника і задніх колісних арок.

Моя оцінка 4

Резюме «АЦ»
Colt чудово підійде тим, хто підшукує собі не просто компактну міську машинку для перевезення людей, а авто, яке, зокрема, стане в нагоді під час вирішення різних господарських завдань. За цією властивістю Colt здатний випередити багатьох конкурентів, так само як і Swift. Щоб в ході експлуатації не було проблем, найкраще купувати версії з “механікою”.

Suzuki Swift

Suzuki Swift 2004–2010 р.в. від $5900 до $8900

Салон Swift’а має солідніший вигляд, ніж у опонента, але не такий виразний. Пластик оздоблення твердий і на старих авто може почати порипувати. Через специфічну форму кузова складно читати високі світлофори.

Незважаючи на меншу базу, у Swift’е “сама за собою” може всістися людина зростом 1,8 м. В обох авто запас простору над головою великий.

«Suzuki Swift – гідний варіант, який порадує хорошими ходовими якостями і високою надійністю»

Резюме

Кузов і салон

Високий рівень безпеки (4 зірки за результатами краштестів EuroNCAP). Просторий за мірками класу салон.
Низький передній бампер (нерідко відривають його пластиковий фартух). На старих авто може скрипіти пластик обшивки, слабшає приводний механізм ременя безпеки. Через специфічну форму кузова складно читати високі світлофори. Можлива корозія в багажнику внаслідок неякісної обшивки.

Силовий агрегат

Надійні силові агрегати. Наявність на ринку зарядженої версії Sport.
За умови нечастої експлуатації можливі проблеми з генератором.

Трансмісія

Безпроблемна автоматична КП. Наявність надійних повнопривідних версій.
За умови частого і тривалого руху в заторах збивається програма ЕБК роботизованої КП (потребує перепрошивки). Вихід із ладу підшипників валів за активної їзди (МКП)

Підвіска

Збалансована підвіска і високий ресурс багатьох її деталей.

Рульове, гальма

Хороша керованість
Стук рейки під час проїзду нерівностями. Писк передніх колодок.

Дмитро Suzuki Swift 2007 р.в., Експлуатує 9 років, Пробіг-95 тис. км, Мотор 1,3 л. 16V, Потужність-92 к. с., КП 5ст. механ.
 

Подобається

Suzuki Swift привабив мене яскравим дизайном і хорошою комплектацією. Придбав тридверку – найчастіше я їжджу сам або зі своєю дружиною, тому ще дві додаткові двері мені не потрібні. Ще цей автомобіль мені імпонує своїм грайливим характером: тут інформативне кермо і доволі жвавий моторчик, що дає змогу з механікою їздити досить активно. Хороша і підвіска: вона збита, що сприяє динамічній їзді, і дуже непогано може впоратися з нашими дорогами, адже у багатьох компактних моделях ходова жорстка.

Не подобається

Із зауважень відзначу маленький багажник, низький передній бампер і відсутність регулювання керма «по вильоту». За час експлуатації мені вже замінили за гарантією опорні подушки передніх стійок і рульову рейку. А так підвіска повністю справна. Swift мені подобається, тому найближчим часом продавати його не маю наміру.

Моя оцінка 4.5

Резюме «АЦ»
Рекомендації знавців автомобілів щодо Swift були обґрунтованими – досвід експлуатації засвідчив, що ця модель доволі надійна і навіть в уживаному стані не буде дошкуляти своїм власникам частими відмовами. За цими дисциплінами Swift виявився кращим Mitsubishi Colt, так що чаша наших терезів схилилася на бік Suzuki.
Загальні дані Mitsubishi Colt Suzuki Swift
Тип кузовахетчбекихетчбеки
Дверцят/місць3/5 и 5/53/5 и 5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм3810/1695/1520 и 3885/1695/1550 3760/1690/1500
База, мм25002380
Маса споряджена/повна, кг955/14351000/1485
Об’єм багажника, л220/900 і 220/1070213/562
Об’єм бака, л4765
Двигуни
Бензинові 4-циліндрові:1,3 л 16V (95 к.с.), 1,5 л 16V (109 к.с.)1,3 л 16V (92 к.с.), 1,5 л 16V (102 к.с.), 1,6 л 16V (125 к.с.)
Трансмісія
Тип приводапереднійпередній або повний
КП5-ст. мех. або робот., 6-ст. мех. 5-ст. мех. або робот. або 4-ст. автомат.
Ходова частина
Гальма передні/заднідиск. вент./бараб. или диск. вент./диск.диск. вент./бараб. или диск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./полузалежн.незалежн./полузалежн.
Шини195/50 R15, 205/45 R16 185/60 R15, 195/50 R16

Альтернатива

Toyota Yaris 2006–2010 р.в. $7000 до $10 000

Honda Jazz 2002–2008 р.в. $4500 до $8900