X

Президентський трансформер: як обрати б/в Skoda Superb

Сегодня мы беспристрастно разберемся с потребительскими качествами Superb’а.

История

2001–2008 Випускалася Skoda Superb першої генерації (індекс кузова B5).
03.08 На Женевському автосалоні представлено друге покоління Superb (В6) у кузові ліфтбек.
09.09 Розпочато виробництво 5-дверного універсала Combi.
05.10 Модернізація мотора 1.8 TSI. Турбодизельний агрегат 1,9 л було замінено на більш сучасний двигун 1,6 л такої ж потужності (105 к.с.).
06.13 Рестайлінг моделі.
03.15 Представлено чергове, третє покоління Skoda Superb (В7).

Усі власники Superb другого покоління можуть тішити себе думкою про те, що їздять на президентському автомобілі – цю модель у топовій комплектації Laurin & Klement з мотором 3,6 л (260 к.с.), повним приводом та бронованим кузовом використовував для ділових поїздок президент Чехії Мілош Земан. Та й зараз він їздить на Superb – правда, уже останнього, третього покоління.

Люблять цю машину і наші співвітчизники: у 2009 році герой нашого матеріалу завоював почесне звання «Найкращий автомобіль року в Україні», а у 2016 році цю ж нагороду отримав Superb III.

Skoda Superb (B6) 2008–2015 р.в. від $11 800 до $25 200

Режим седана – не вмикати!

Усі офіційно продані Superb мають українську прописку – вони збиралися великовузловим способом на заводі «Єврокар» у селі Соломоново Закарпатської обл. Загалом особливих претензій до корозійної стійкості моделі немає, хіба що на старих авто ущільнювачі дверей можуть протирати фарбу і там з’являється легка іржа. Висока і безпека Superb – за результатами краш-тестів EuroNCAP у 2009 році він завоював максимальні 5 зірок.

А ось хитра кришка багажника виявилася не дуже надійною. Вона складається з двох половинок: можна, як у седані, відкрити тільки металеву частину, а для завантаження великогабаритних вантажів можна, як у ліфтбеку, розкрити її разом із заднім склом. Якщо часто користуватися «режимом sedан», то з часом переламується електропроводка з лівого боку, в районі складання двох половинок. Як наслідок – кришка не буде закриватися, у багажнику може не горіти підсвічування тощо. Щоб уникнути проблем, механіки радять користуватися «режимом ліфтбек». А ще в замку багажника з часом відмовляє вбудований у нього кінцевик і іржавіють контакти плафонів підсвічування номера. Швидше за все, через неважливу надійність подібної конструкції сучасний Superb оснастили звичайною кришкою багажника.

Головні переваги Superb перед багатьма конкурентами, та й взагалі моделями класом вище – величезний багажник (565/1670 л у ліфтбека і 605/1835 л у універсала), відповідна йому вантажопідйомність (під 650 кг) і простора галерка, на якій можна їхати вільно, як у представницькому лімузині. Оформлення інтер’єру підкреслює високий статус авто, а дорогі версії порадують цілим рядом вишуканих опцій. Хоча салон є за що покритикувати. Так, оглядовість при бічних маневрах дещо обмежують завалені передні стійки кузова, широкі задні стійки та висока корма (у ліфтбеків). Є претензії й до якості: за словами сервісменів, з часом стирається чорна фарба на кнопках електросклопідйомників, а від потрапляння вологи вони можуть вийти з ладу, від спітнілого ліктя може здутися оббивка дверної карти (як правило, водійської), а ще затирається ручка важеля КП. Крім того, при неграмотному встановленні ксенону були випадки виходу з ладу блоку бортової мережі. Щоб система кондиціонування служила без проблем, необхідно раз на два роки міняти масло і заправляти якісний фреон.

Прочистити радіатори!

Під капотом Superb частіше зустрічаються бензинові мотори 1.8 TSI і турбодизельні 2.0 TDI. Найнадійнішим з них виявився дизельний двигун. Його паливна апаратура непогано переварює наше дизпаливо. Довго служать і самі турбокомпресори. Власники таких версій часто хвалять їх за хорошу тяговитість (максимальний крутний момент у 320 Нм досягається вже з 1750 об/хв), паливну економічність (витрата в міському циклі ліфтбека з МКП – близько 7 л на сотню) і непогану динаміку – в районі 10 секунд.

А ось бензиновий агрегат 1.8 TSI виявився менш вдалим. Основна до нього претензія – він грішить підвищеним споживанням масла (при активній їзді його витрата 500–800 г на 1000 км). Їзда з недостатнім рівнем мастила призводить до проблем з гідронатяжувачем ланцюга ГРМ, внаслідок чого вона проскакує по шестерні колінвала, провокуючи фатальну зустріч клапанів з поршнями (частіше це відбувається при пуску холодного двигуна). Крім того, в цьому моторі відзначені відмови паливного насоса високого тиску (з цієї причини двигун несподівано глохне або взагалі не заводиться) і проблеми з помпою (втрата герметичності, підвищена шумність роботи). Однак у середині 2010 року виробник модернізував двигун 1,8 л, усунувши всі наявні проблеми, у тому числі й підвищений масляний апетит. Важливо також своєчасно міняти свічки (використовуються з іридієвими наконечниками електродів) – у протилежному випадку можуть вийти з ладу індивідуальні котушки запалювання.

Загальна особливість усіх моторів – з часом забивається простір між радіаторами системи охолодження і кондиціонування. Проявляється це підвищеною температурою роботи мотора – як правило, при русі в корках з увімкненим кондиціонером. Якщо не звертати уваги на такі симптоми і вчасно не почистити радіатори, то врешті-решт це призводить до відмови електровентилятора (йому доводиться майже постійно працювати, і на нього підвищується навантаження). Цей вузол коштує недешево (фірмовий – в районі 10 тис. грн.), оскільки постачається разом з блоком керування.

Версії з DSG – лотерея

Superb оснащувався двома типами коробок передач – 6-ступінчастою механікою і 7-ступінчастим роботом DSG. Більше поширення в Україні отримали версії з традиційною механічною КП, хоча досить часто трапляються і роботизовані агрегати.

Надійнішою виявилася механіка. Покритикувати можна тільки дизельні версії – в них при 150 тис. км відзначено вихід з ладу двомасового маховика (клацання і стуки при початку руху і роботі на холостому ходу).

А ось покупка версії з роботом нагадує лотерею: пощастить – поломки виникнуть нескоро, а не пощастить – готуйся до непередбачених і серйозних трат. У DSG відзначені проблеми з ЕБК – так званим мехатроніком, про що сигналізують ривки при перемиканні передач (зазвичай при переході з першої на другу передачу і включенні задньої). Неприємності можуть на вас чекати незалежно від пробігу. У деяких випадках проблему вдається вирішити шляхом самоадаптації зчеплення через перепрошивку ЕБК, а якщо це не допоможе, доведеться міняти несправний блок мехатроніка або зношений пакет зчеплень.

Більшість Superb – переднеприводні автомобілі, модифікації 4х4 зустрічаються вкрай рідко. Втім, їх покупки можна не боятися – за твердженням механіків, їх повноприводна трансмісія, як правило, слугує без проблем.

Змащенням підвіску не зіпсувати

Справна підвіска Superb у міру збита, вона забезпечує цьому великому автомобілю відмінну курсову стійкість, що добре відчувається на заміських магістралях при високих швидкостях. Цілком прийнятна і плавність ходу багатьох версій – вона краща, ніж у молодшої сестрички Octavia А5 (жорсткі тільки дорогі версії з низькопрофільними шинами 17-го і 18-го радіуса). Ходова конструктивно змінилася порівняно з попередником – тепер вона аналогічна Octavia А5: спереду використовується McPherson, а ззаду – багаторичажка. На обох осях – стабілізатор поперечної стійкості.

Як показав досвід експлуатації, підвіска Superb відрізняється довговічністю. Спереду швидше за все (через 80 тис. км) зношуються задні сайлент-блоки передніх важелів. Стійки стабілізатора можуть протриматися 80–100 тис. км, а передні сайлент-блоки – до 140 тис. км. Ресурс кульових опор – під 200 тис. км.

У задній багаторичажці до 80 тис. км можуть потребувати заміни відбійники задніх амортизаторів і стійки стабілізатора, а ось втулки здатні прослужити набагато довше – до 150 тis. км. До 120–150 тис. км зношуються гумки задніх розвальних важелів (оригінальна запчастина в зборі – близько 450 грн.). А ось сайлент-блоки інших задніх важелів здатні витримати пробіг під 200 тис. км.

Втім, при обслуговуванні ходової виникають складнощі. Так, з часом металеві болти кріплення обойми задніх сайлент-блоків передка до алюмінієвого підрамника сильно закипають, а при викручуванні – легко ламаються. Схожа ситуація спостерігається і з кріпленням задніх розвальних важелів, якщо під час регулювання не змащувати болти й обойму сайлент-блоків.

Рейкове рульове керування Superb оснащено електропідсилювачем. Цей вузол добре себе зарекомендував. Наконечники рульових тяг здатні пробігти 100–150 тис. км, а самі тяги – ще довше. Немає претензій і до гальмової системи – вона ефективна і зазвичай працює без проблем.

Двірники на Skoda Superb
Передні
Trico Flex575 грн.
Wiperblades340 грн.
Bosch Aerotwin670 грн.
Trico Ice775 грн.
Trico Force900 грн.
Задні
Trico Exactfit Rear275 грн.
Оригінальні295 грн.
На dvorniki.ua – доставка безкоштовна

Думка

Олексій
Skoda Superb 2011 р.в.,
Експлуатує – 5 років,
Пробіг – 134 тис. км,
Мотор – 1,8 л 16V,
Потужність – 160 л.с.,
КП – 6-ст. механ.

 Подобається

 Не подобається

Superb подобається мені хорошою якістю, гідним начинням і відмінними ходовими властивостями. Турбований мотор радує відмінною динамікою й помірним апетитом (у місті він витрачає близько 10 л на сотню), а збита підвіска дозволяє їздити активно і прекрасно тримає автомобіль на дорозі навіть на високих швидкостях. Але головні козирі Superb – великий, як у лімузині, запас місця на задньому сидінні й величезний багажник.За п’ять років експлуатації довелося замінити замок кришки багажника і деякі деталі підвіски: гумки переднього і заднього стабілізатора, сайлент-блоки передніх важелів і відбійники задніх амортизаторів. Салон досі виглядає як новенький, за винятком ручки КП – на ній потерся хром і шкіра. У прорізі водійських дверей на порозі ущільнювачем протерлася фарба, і там з’явився легкий наліт іржі.

Skoda Superb (B6)

від $11 800 до $25 200 за даними каталогу Автобазар

Загальні дані

Тип кузоваліфтбек та універсал
Дверей/місць5/5 и 5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4840/1815/1460 и 4840/1815/1510
База, мм2760
Маса спорядж./повна, кг1435/2075/640 и 1455/2095/640
Об’єм багажника, л.565/1670 и 605/1835
Об’єм бака, л60

Двигуни

Бензиновий 4 циліндр.1,4 л 16V TSI (125 л.с.), 1,8 л 16V TSI (160 л.с.)
Бензиновий 6 циліндр.3,6 л VR6 (260 л.с.)
Дизельні 4-циліндр.1,9 л 8V Turbo (105 л.с.), 2,0 л 16V Turbo (140/170 л.с.)

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежна/незалежна
Шини205/55 R16, 215/60 R17, 225/45 R17, 225/40 R18

Кузов та салон

 + 
  • Виразна зовнішність пострестайлінгових авто (з 2013 р.в.)
  • Хороша корозійна стійкість і безпека (максимальні 5 зірок за краш-тестами EuroNCAP)
  • Вишукані опції дорогих версій
  • Багажник, вантажопідйомність і запас місця для ніг на галерці одні з найбільших серед конкурентів
 − 
  • Висока вартість на тлі багатьох суперників
  • Проблеми з кришкою багажника
  • На старих автомобілях ущільнювачі дверей можуть протерти фарбу
  • Є зауваження до оглядовості і якості деяких деталей салону

Двигуни

 +  Дизельні мотори відрізняються надійністю, тяговитістю та економічністю −  Обмежений вибір двигунів. Підвищене споживання масла в бензинових моторах 1,8 л TSI (до середини 2010 р.). Через забруднення радіаторів може вийти з ладу дорогий вентилятор системи охолодження.

Трансмісія

 +  Надійна механічна КП і повноприводна трансмісія 4х4 −  Проблеми з роботизованою КП DSG. При 150 тис. км відмічено вихід з ладу двомасового маховика (механічна КП в парі з дизельними моторами).

Ходова, рульове

 +  Збита підвіска й хороша курсова стійкість. Довговічна ходова, безпроблемне рульове керування і гальмова система. −  Труднощі з заміною задніх сайлент-блоків передньої підвіски й сайлент-блоків розвальних важелів задньої.

Резюме «Автоцентра»

Superb – для тих, кому потрібен комфортабельний, просторий і місткий автомобіль. За цими показниками він один з найкращих серед конкурентів, хоча й коштує дорожче багатьох з них. Його надійність бездоганною не назвеш. Радимо вибирати версії з МКП – турбодизелі або бензинові, з 2011 р.в.

Альтернатива

Ford Mondeo з 2007–2014 р.в.від $9500 до $19 500
Тип кузова4-дв. седан, 5-дв. ліфтбек і універсал
Об’єм багажника, л550, 540/1460 и 555/1745
Двигуни 4-циліндр.чотири бенз.: від 1,6 16V (125 л.с.) до 2,5 л 16V Turbo (220 л.с.) й три дизельних: 1,8 л Turbo (110 л.с.), 2,0 л 16V (140 л.с.), 2,2 л 16V (175 л.с.)

Mazda6 с 2008–2012 р.в.від $11 000 до $16 000
Тип кузова4-дв. седан, 5-дв. ліфтбек й універсал
Об’єм багажника, л505/1095, 510/1700, 520/1750
Двигуи 4-циліндр.три бенз.: 1,8 л 16V (120 л.с.), 2,0 л 16V (147 л.с.), 2,5 л 16V (170 л.с.)