X

У яких автомобілів двигун ззаду

В наши дни автомобили с заднемоторной компоновкой – редкий зверь, достойный занесения в Красную книгу, ведь мода на такие авто закончилась лет 50 назад.

Хоча періодично різні виробники намагалися створювати свої сучасні версії з заднім мотором, проте більшість цих спроб закінчувалися невдачею, і на сьогоднішній день таких автомобилів залишилося дуже мало, та й ті мають зовсім не таку задньомоторну компоновку, як у автомобилів 40-х-70-х років минулого століття.

Але в чому ж причина такого ставлення до автомобилів, у яких двигун ззаду?

Передньомоторна компоновка VS задньомоторна

Уже давно було з’ясовано, що передньомоторна компоновка – це практично, надійно та зручно, до того ж таке розміщення двигуна забезпечує легкий доступ до моторного відсіку і дає можливість наділяти автомобіль просторим салоном. Ці автомобілі безпечні, їх не заносить на поворотах, вони мають краще зчеплення з дорогою, зокрема під час руху по слизькому покриттю. Задньомоторним вони програють лише в наборі швидкості та загальній продуктивності. Переднє розміщення двигуна також наділяє автомобіль збільшеним гальмівним шляхом через зміщений уперед центр ваги.

На противагу цьому, авто, у яких двигун ззаду, мають центр ваги, зміщений назад, що даеє можливість машині трохи швидше розганятися, наділяє її кращою прохідністю та здатністю долати круті підйоми. Однак «важкий зад» призводить до так званої надлишкової повертання, небезпечних заносів і поганого зчеплення з дорожнім покриттям.

І хоча деякий час вважалося, що задньомоторна компоновка доцільна для застосування на спорткарах, зараз і там від неї вже відмовилися, прийшовши до «золотої середини» – середньомоторного розміщення двигуна перед задньою віссю.

Правда, зрідка, заради економії, виробники і сьогодні встановлюють двигун ззаду на недорогих і маленьких авто, з метою надати їм кращу прохідність і динамічність при малопотужному моторі. Так, свого часу всі відзначали відмінну всюдихідність «запорожця», яку й зумовлювала задньомоторна компоновка.

У яких автомобілів нині двигун ззаду

Smart Fortwo

Цей мікроавтомобіль з 1998 року виробляє концерн Daimler. У 2014 році з’явилася машинка третього покоління – Smart Fortwo III, у якої двигун розташований ззаду над задньою віссю, допомагаючи видавлювати з 1-літрового 3-циліндрового 61-125-сильного двигуна максимум потужності.

Дуже компактний і розрахований лише на 2-х осіб, Smart Fortwo III, звичайно, є абсолютно міським автомобілем, оснащеним заднім приводом і механічною коробкою передач з п’ятьма швидкостями.

Відгуки автовласників: власники крихти називають її надійною, маневреною, динамічною, економічною і такою, що має хороший огляд машиною. Справляється з виїздом на природу, швидко стартує, але не призначена для поїздок на великі відстані.

Tesla Model S

З’явившийся у 2012 році, недешевий і об’ємний люксовий електрокар у 2015-2016 рр. став найпродаванішим електромобілем у світі. Його силова установка – це індукційний електродвигун, розташований між задніми колесами, який передає потужність на задню вісь. Втім, задньомоторними електрокари є лише умовно.

Акумулятори в Model S розташовуються внизу, і машина має легкий алюмінієвий кузов. Через це об’єм її салону та багажника дуже значний, а центр ваги знаходиться досить низько – на рівні 45 см, і зміщений назад – навантаження між передньою і задньою осями розподіляється у співвідношенні 47:53.

Це забезпечує авто хорошою керованістю, стійкістю на поворотах, а також здатністю до швидкого розгону.

Відгуки власників: через недостатність зарядної інфраструктури, це поки що автомобіль тільки для міста. В іншому відгуки автовласників лише чудові.

Renault Twingo 3-го покоління

Третє покоління малюка Renault Twingo, яке зійшло з конвеєра у 2014 році, випускається французьким виробником у співпраці з концерном Daimler. Автомобіль має архітектуру, спільну зі Smart, зокрема, задній привід і задньомоторну компоновку (двигун, по факту, знаходиться під підлогою в багажнику), але має свій неповторний дизайн.

Ставши задньомоторним, Renault Twingo набув менших зовнішніх габаритів, але більшого простору в салоні – на 33 см довший, ніж раніше, а також відмінну маневреність – його колеса можуть повертатися на 45°.

Відгуки власників:

цього малюка називають «яскраво емоційним» зовні, тихим, слухняним, місткими (на 4 особи) і економічним. Відзначають чудовий діаметр розвороту, не швидкий і бережний розгін, але впевнену їзду в гірку. І його також називають в основному міським.

І не забути б! Цей компактний красень продається за досить помірні гроші.

Tata Nano

Про цей найдешевший у світі автомобіль (ціною менше 3000 $) краще читати, ніж на ньому їздити, адже він має практично нульовий рівень комфорту та безпеки.

Будучи «чистопородно» задньомоторним, доступ до його 2-циліндрового 33-сильного двигуна здійснюється зсередини через складні спинки задніх сидінь. Вже дивуєтеся? Тепер уявіть, що у Tata Nano в найдешевшій версії навіть немає ременів безпеки, зовнішніх дзеркал і ущільнювачів у дверях. Його сидіння оббиті найдешевшим дерматином, а про кондиціонер, пічку, магнітолу взагалі не варто згадувати.

Продажі цього автомобіля вкрай низькі, і швидше за все, незабаром його виробництво припиниться.

Porsche 911

Цей спорткар, випуск якого стартував ще в далекому 1964 році, спочатку був сконструйований незвично – з розташуванням 6-циліндрового потужного двигуна позаду задньої осі. Зазнавши за всі ці роки безліч змін, він зберіг задньомоторну компоновку і продовжує користуватися великою популярністю, бо з кожним новим поколінням Porsche вдається наділити його незвичайними технічними характеристиками.

І хоча вже всі автовиробники відмовилися розміщувати в спорткарах двигун ззаду, Porsche 911 з року в рік в автогонках незмінно демонструє відмінні результати, утримує титул одного з найшвидших автомобілів світу, та й взагалі багатьма називається дивом німецького автопрому, тим самим доводячи ідею, що задньомоторна компоновка і в наші дні має право на існування.

Відгуки: власники Porsche 911 – це завжди закохані у своє авто люди, які відзначають його здатність до неймовірного розгону, відмінну керованість, надійність і динамічність машини.