
Як правильно здавати заднім ходом
В цій статті ми спробуємо зрозуміти, що означає “правильно здавати заднім ходом”, оцінимо справжні ризики такого типу руху, розглянемо два основних методи, якими користується більшість водіїв, вивчимо правила, що регламентують таку їзду, і, звісно, будемо вчитися їздити безпечно!
Ми порадимо вам, як зробити так, щоб звести ризики при цьому маневрі до мінімуму.

Їзда заднім ходом – як не слід робити
Складність цього елементу руху полягає в тому, що найчастіше здавати назад доводиться не прямою траєкторією, а з кількома поворотами. В цей момент ви, немов пересідаєте в інше авто, у якого зовсім інше розташування ведучих та керованих колес, але найголовніше – значно змінено огляд.
Поміж українських водіїв зазвичай практикується два методи їзди назад:
закинув праву руку за спинку переднього пасажирського сидіння та максимально повернувшися назад, дивитися через заднє скло; контроль заднього ходу за допомогою бокових дзеркал.

Як стверджують експерти контраварійного водіння, жоден з цих способів не дає водієві можливості достатньою мірою контролювати ситуацію. Наприклад, при тестових заїздах по першому методу такий рух виявляється доволі повільним, хаотичним та різким, оскільки водій в такій ситуації може керувати лише однією рукою.

Ніколи не забувайте одне з найважливіших правил для водія: обидві руки повинні знаходитися на кермі. Це стосується і руху заднім ходом.
До того ж, огляд позаду та спереду для водія звужується і можна не побачити навіть автомобіль.
А повністю зосередившись на обзорі назад, ви перестаєте контролювати ситуацію попереду авто, ніс якого при поворотах починає заносити.
В реальному житті все це означає вірогодне ДТП. Другий метод краще, бо водій кермує обома руками. Така їзда заднім ходом більш швидкою та краще контрольованою.
Чим ризикуємо
Здавалося б, ну що серйозного може трапитись при русі автомобіля заднім ходом, якщо при цьому уважно оглядатися на всі боки та спостерігати за пішоходами, транспортом? Але насправді, коли знаходитись за кермом та неприродньо викручувати голову назад і мати позаду кілька метрів довжини автомобіля, водій знаходиться у вразливому положенні та втрачає із зони огляду великі шматки простору.

Окрім цього, людина фізіологічно взагалі не пристосована рухатися назад. Що вже казати про ситуації, коли їй доводиться ще й керувати автомобілем, який має власні габарити, інерцію та механічні обмеження.

Погодьтеся, буде мало приємного, якщо під час руху назад ви зачепите інший автомобіль, зіткнетеся з парканом чи піщоходом. Як мінімум, ви пошкодите свою машину, до того ж доведеться викликати поліцію для складання протоколу, розбиратися з іншими учасникам дорожнього руху. Отож, що ж робити, щоб уникнути подібних ситуацій?
Вчимося правильно задкувати, як рак
Правильним методом здавати назад є той, під час якого водій контролює рух автомобіля по всім трьом дзеркалам. Цей спосіб створює безпеку, швидкість, практичність та навіть економічність. Але щоб рухатися таким чином, у вас мають бути правильно відрегульовані ті самі дзеркала.

Перш ніж почати здавати назад, виставте центральне салонне дзеркало так, щоб в нього повністю потрапляло все заднє скло – так ви забезпечите себе максимальною зоною огляду. Бокові дзеркала повинні знаходитися в положенні, при якому лінія горизонту немов ділить їх рівно наполовину, а автомобіль в них відображається не більше, ніж на 10%.

Перш ніж рушити, погляньте в усі три дзеркала, і постарайтеся об’єктивно оцінити те, що навколо вас. Потім увімкніть «аварійку», і лише після цього задню передачу. Головне – не поспішайте! Пам’ятайте, що навіть за умов правильного налаштування дзеркал, наявності парктроніка та камери заднього огляду, у вас можуть залишатися невидимі зони.
Рух назад – правила, які регламентують
Рух заднім ходом – це один із видів маневрів, які може виконувати транспортний засіб. Згідно з ПДР, такий маневр виконувати можна далеко не всюди.
Отож, згідно з українськими ПДР, а саме підпунктом 10.09 розділа «Початок руху та змін його направлення» «водиій під час руху транспортного засоба заднім ходом не повинен створювати небезпеку чи перешкоди іншим учасникам».

А, згідно з підпунктом 10.10, їздити таким чином можна виключно дорогами з одностороннім рухом або «за неможливості під’їхати до потрібного об’єкта іншим чином». Цей самий пункт повністю забороняє «рух транспортних засобів заднім ходом на автомагістралях, дорогах для автомобілей, залізничних переїздах, пішоходних переходах, перехрестях, мостах, шляхопроводах, естакадах, в тунелях, на в’їздах та виїздах з них, а також на частинах дорог з обмеженим оглядом».
И це означає, що автомобіль, що здає заднім ходом, окрім того, що не може виконувати подібний маневр всюди, де захоче, так ще й зобов’язаний буквально усім поступатися дорогою, і обов’язково враховувати інтереси інших учасників руху.
Висновки
На щастя або на жаль, їзда заднім ходом – це вміння, яке неможливо набути теоретично. В цьому випадку, ключ до успіху – це багато повторень та практика.

Базою для тренувань може стати будь-яка невелика і головне вільна ділянка. Адже без вміння правильно здавати назад, ви ризикуєте потрапити в неприємну ситуацію навіть під час звичайного паркування. Тому радимо не ігнорувати таку важливу навичку!


















