
Двигуни Paccar MX-13 від вантажівок DAF встановили на революційне судно
В основі 200-метрового суховантажного судна Mannheim масою 4600 тонн лежить революційна дизель-електрична трансмісія з кількома агрегатами Paccar MX-13. Ці 12,7-літрові дизельні двигуни добре зарекомендували себе на вантажівках DAF Trucks. А для судна вони адаптовані компанією Dutch NPS Driven.
П’ять таких агрегатів потужністю по 530 к. с. приводять у дію генератор, а той живить два електродвигуни, які й крутять два гребних гвинти. Внаслідок судно на 30% економічніше суто дизельних побратимів такого ж класу і при цьому викидає в атмосферу в п’ять разів менше NOx. Важливо, що двигуни Paccar MX-13 на судні працюють на біопаливі HVO, гідроочищеній рослинній олії, що дозволяє скоротити викиди СО2 на 90%.

Сумарна максимальна потужність дизель-електричної силової установки сягає 2650 к. с. Інноваційна система управління використовує оптимальну кількість двигунів для вироблення електроенергії в конкретних умовах. Наприклад, при русі судна з вантажем нагору за течією вмикаються всі п’ять двигунів, а при русі порожняком у зворотному напрямку – достатньо лише одного працюючого двигуна.
Встановлення акумуляторних батарей та водневих паливних елементів дозволяє недовго працювати виключно на електротязі, взагалі без шкідливих викидів. Це потрібно під час руху в портах, а також під час проходження через великі населені пункти. Революційне судно Mannheim експлуатуватиметься Rhenus Partnership – дочірньою компанією великого логістичного оператора Rhenus Group – для перевезень між Південною Німеччиною, Антверпеном та Роттердамом.



















