Електробус MAN Lion's Coach 14 E отримає запас ходу 650 км
Компанія MAN Truck & Bus обіцяє стати першим європейським виробником, який запустить у виробництво туристичний електробус із батарейним живленням. В даний час модель Lion’s Coach 14 E проходить випробування на території нещодавно відкритого в Анкарі дослідницького центру MAN Product Development Center загальною площею 302 тис. м кв.
Це поки що перший прототип, побудований на базі дизельної моделі Lion’s Coach, що нині випускається. А у новому кузові, ескіз якого днями також оприлюднили, машину офіційно презентують на осінній виставці Busworld Europe 2025 у Брюсселі.

Інноваційний дизайн Smart Flow Design дозволить зменшити коефіцієнт аеродинамічного опору Сх з 0,34 до 0,31. Усе це спрямовано на підвищення економічності задля забезпечення запасу ходу 650 км.

Автобус завдовжки 13,9 м та повною масою 27,3 т оснастять центральним електромотором MAN (Traton Group) потужністю 330 кВт, із приводом на другу вісь. З ним у парі працюватиме 4-ступеневий автомат TipTronic. Як живлення використають батареї NMC ємністю 534 кВт.год. Частина акумуляторів розмістять у задньому звисі, а частину по центру, під підлогою, на місці спального відсіку для водія. Батареї, до речі, сьогодні вже виготовляються на заводі MAN у Нюрнберзі.

Очікується, що електробус підтримуватиме швидкісну зарядку ССS у 350 кВт, а в перспективі ще потужнішу, MCS – до 750 кВт.
Електробус MAN Lion’s Coach 14 E за своєю місткістю не поступається дизельному побратиму. У салоні зможуть розташуватися до 61 пасажира. Об’єм багажний відсіків варіюється від 11 до 13 кубометрів.

Кабіна водія порадує цифровим інтерфейсом MAN Smart Select для керування різними функціями – з поворотними ручками та 12-дюймовим дисплеєм тачскрин. На екрані, зокрема, буде доступна інформація про витрату електроенергії, запас ходу та заряд батарей.

Серійне виробництво Lion’s Coach 14 E стартує наприкінці 2026 року на турецькому заводі MAN, що був відкритий неподалік Анкари ще 1966 року. У компанії заявляють, що це дозволить до 2030 року знизити викиди СО2 на міжміських та туристичних автобусах на 43% порівняно з 2025 роком. Зазначимо, що за підсумками першого кварталу цього року було реалізовано 283 електробуси MAN, що становило понад 50% від усіх проданих у Європі міських автобусів цього бренду.
