
Витрата палива та реальний пробіг гібридної BMW 530e на електриці
Ми вже розповіли про перші дні за кермом BMW 530e iPerformance в режимах «овоч» і «псих». Тепер ділимося подробицями про реальний пробіг на електротязі і витрату палива бензинового мотора.
І почнемо з того, що спробуємо проїхати кілька десятків кілометрів на чистій електриці. Щоправда, умови для цього далеко не ідеальні – зима, швидкісна порожня траса і широкі київські проспекти. І все ж..

Реальний пробіг гібрида BMW 530e на електриці
Отримавши машину з зарядженою на 70% батареєю, моделюю ситуацію «Поїздка з дому в передмісті на роботу в центрі столиці».
На одній лише електротязі plug-in hybrid BMW повинен проїжджати 45-50 км. Непогано. Мені б вистачило їздити на роботу. При цьому і нудитись в режимі овоча теж не треба, оскільки максимальна швидкість руху на електротязі становить 140 км/г.

Активні жалюзі решітки радіатора закриті, щоб покращити аеродинаміку седана. Відкриваються вони лише за необхідності додаткового охолодження мотора.
Ось тільки все це функціонує в ідеальних умовах, а основна частина шляху по широкій рівній трасі і міських проспектах з мінімальною кількістю світлофорів – далеко не оптимальний режим руху для гібридних автомобілей.



Як заряджається BMW 530e iPerformance на ходу
Чем вища швидкість руху, тим швидше тане залишок пробігу. Намагаюся тримати швидкість не вище 100 км/г на трасі й плавно тримати ритм потоку в місті. Таким чином повністю використав заряджену на 70% батарею приблизно за 30 км.
У світлофорних тягнучках гібридна п’ятірка ще намагається їхати на одній електриці, але з останніми цифрами індикатора рівня заряду батареї в справу все частіше починає вступати бензиновий 2-літровий ДВЗ.
І в результаті, проїхавши 38 км, на роботу я прибув на красивому і стрімкому BMW 530e iPerformance з достатньо оптимістичною витратою в 3,7 л на 100 км. Хоча це вдвічі перевищує заявлений показник.
Під час їзди батарея заряджається в процесі рекуперації енергії при гальмуванні й від бензинового ДВЗ. Проте домогтися обіцяної витрати в межах пари літрів на сотню вдається лише за можливості повністю поповнювати енергію батареї від електричної мережі.



Власник такої машини не буде витрачати час, заряджаючи машину на загальнодоступних станціях. Скоріше за все, він буде робити це від домашньої розетки за допомогою спеціального кабеля, що входить до комплекту.
Або якщо є час і можливість поповнювати запаси енергії на загальнодоступних зарядних станціях, але тут є свої нюанси…
Комфорт гібрида
Гібридна силова установка забезпечує чудовий акустичний комфорт і плавність роботи. Я навіть не вловлюю моментів, коли вмикається і вимикається бензиновий ДВЗ. Щоправда, і вплинути на цей процес, як деякі конкуренти, я не можу.

Електричний двигун у будь-якому випадку збільшує пробіг. Але середня витрата бензину поступово зростає до 5,7 л на 100 км. А це вже показник на рівні 2-літрового дизельного мотора.
У BMW 530e iPerformance немає окремого перемикача, що дозволяє примусово обирати режим їзди з максимальним використанням електромотора чи для забезпечення максимально швидкої зарядки батареї від гальмівних механізмів і ДВЗ.
Усі рішення з цього питання п’ятірка приймає самостійно. І повідомляє про це хіба що написами eDrive на панелі приладів з власними шкалами. Вони показують межі максимальної швидкості та величини «відкривання» газу, в межах яких можна їхати на електромоторі.
Реальна витрата палива гібридного BMW 530e
Як я намагався зарядити плагін-гібрид BMW 530e iPerformance і яка витрата палива виходить, якщо не вдається це зробити.
Як виявилось, на жодній з АЗС по моєму традиційному маршруту немає зарядки електромобіилей. Довелося робити гак, але черга з трьох Ліфів біля єдиної «розетки» змушує мене розвернутися і поїхати далі.
На відміну від “чистого” електромобіля, я можу собі це дозволити. Бензиновий двигун буквально на кілька відсотків періодично поповнює запаси електроенергії, які дозволяють плавно котитися від світлофора до світлофора на одній електротязі зі швидкістю до 60 км/ч.

Індикатор eDrive показує з якою швидкістю я можу їхати на чистій електриці за поточного запасу електрики. Настільки оптимістичний показник швидко зменшується, варто трохи сильніше притиснути акселератор.
Вкрай обережно працюючи з акселератором, притискаючи я педаль не більше ніж на 15%. Тому електричний двигун все одно збільшує пробіг, але середня витрата бензину поступово зростає до 5,7 л на 100 км.
Це показник на рівні 2-літрового дизельного двигуна. Щоб змагатися з ним по витраті палива, треба періодично ставити таку п’ятірк «на прив’язь» до розетки.
Зате регулярне відключення бензинового двигуна і рух на виключно електричній тязі дозволяє насолоджуватися тишею в салоні та плавністю роботи гібридної силової установки.
Вона ж забезпечує BMW 530e iPerformance прискорення до 100 км/г за 6,2 с. Одразу після того, як я починаю постійно використовувати всі її ресурси для запаморочливого прискорення, маршрутниый комп’ютер показує середню витрату близько 9,6 л на сотню.



Як на звичайній BMW
Такого показника вже можна досягти і зі звичайним 2-літровым бензиновим мотором. І паливний бак у BMW 530e iPerformance найменший серед усіх BMW 5 серії. Його об’єм лише 46 л (в інших модифікацій від 62 до 68 л).
Якщо їздити на машині, як на звичайному седані з витратою до 10 л/100 км і не заряджатися від електромережі, то на АЗС доведеться заїжджати частіше. Все ж, у гібрида є свої таланти.

У цьому гібридному седані BMW 530e iPerformance важко розгледіти відмінності від версій із класичними ДВЗ.
Про них, як і про вартість такої машини в порівнянні з близькими за характеристиками BMW 5 серії, ми розповімо окремо. До того ж, спробуємо розібратися, який автомобіль краще – гібрид чи звичайний?
Технічні характеристики BMW 530e iPerformance | |
| Тип кузова | седан |
| Дверей/місць | 4/5 |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4936/1868/1479 |
| База, мм | 2975 |
| Маса спорядження/повна, кг | 1845/2420 |
| Об’єм багажника, л | 410 |
| Об’єм бака, л | 46 |
| Тип ДВЗ | бенз. з безпоср. впр. твін-турбо |
| Розташ. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 |
| Об’єм, см куб. | 1998 |
| Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 135(184)/5000–6500 |
| Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 290(320)*/1350–4250 |
| Потужність електродвигуна кВт (к.с.) | 83(113) |
| Сумарна потужність, кВт (к.с.) | 185(252) |
| Сумарний кр. мом. Нм | 420 |
| Тип батареї | літій-іонна |
| Ємність батареї, кВт•год | 9,2 |
| Тип приводу | задній |
| КП | 8-ст. авт. Steptronic |
| Максимальна швидкість, км/год | 235 |
| Макс. швидкість на електротязі, км/год | 140 |
| Запас ходу на электротязі, км | 50 |
| Розгін 0-100 км/год, с | 6,2 |
| Витр. палива, середня, л/100 км | 2,1-1,9 |
| Витрата лектроенергії, кВт•год /100 км | 14,1–13,1 |
* В режимі Overboost
Фото автора







































