
Тест-драйв Renault Captur: Симпатичний городянин
Після того, як компактний SUV, складений на базі Renault Clio, дебютував у 2013 році у Женеві, Renault Captur доволі швидко став лідером продажу в Європі серед автомобілів свого класу. У нашій країні він тільки завойовує популярність.
А щоб було легше це зробити, Renault Captur пропонує дедалі більше комплектацій, широкі можливості для індивідуалізації, два мотори і роботизовану трансмісію з двома зчепленнями.
У райдужних барвах
Цей компактний автомобіль багато визнають симпатичним і гармонійним. І всі, з ким доводилося обговорювати Captur, вважають його молодіжним. Поїздивши на Renault Captur і поспілкувавшись із людьми в рамках народного тест-драйву цієї моделі, можу сказати, що колір його кузова доволі суттєво впливає на сприйняття машини.

Пластик жорсткий, але інтер’єр має дуже привабливий вигляд. Причому в нашій машині стандартне оформлення інтер’єру – окантовки динаміків у дверцятах, дефлекторах обдування і на центральній консолі хромовані, а скринька під рукавички бежева, але всі ці елементи можуть стати об’єктами індивідуалізації
І от тут в неї є істотний плюс: Captur пропонує кілька варіантів комбінованого забарвлення, а також різні елементи для зовнішнього і внутрішнього оформлення: окантовки, накладки і стікери на даху, капоті, крилах, дзеркалах, кришці багажника і кермі.
І навіть для прихильників київського футбольного клубу «Динамо» є спеціальна версія Dynamo Limited. Її легко впізнати не лише за фірмовим синьо-білим забарвленням, а й за емблемою клубу на даху.

Шкіряна оббивка на кріслах як опція пропонується тільки з хромованими внутрішніми окантовками і коштує 13 750 грн. Регулювання водійського крісла за висотою входить до базового оснащення. Сідати і висаджуватися дуже легко.
У загальному тоні з зовнішніми і внутрішніми елементами можуть бути виконані і чохли на всіх сидіннях. До речі, цей аксесуар ще й дуже практичний. Адже таку знімну оббивку за необхідності легко відстебнути і випрати. До того ж, ця опція не така вже дорога. Для початкового рівня вона пропонується за 3300 грн, а для дорожчого – безкоштовно.

Підігрів зовнішніх дзеркал і передніх сидінь є у всіх Renault Captur.
Підігрів зовнішніх дзеркал і передніх сидінь є у всіх Renault Captur.
Але в нашій машині – шкіряна оббивка, яка у виконанні INTENSE доступна за 13 750 грн. Щоправда, тільки з хромованим оздобленням центральної консолі, дефлекторів обдування і динаміків, яке разом з висувною скринькою для рукавичок тону беж є стандартним забарвленням.
Renault Captur – із тих машин, які всередині виявляються просторішими, ніж здаються зовні. Формально він належить до В-класу, але кросовер понад чотири метри завдовжки сміливо можна зарахувати до С-сегменту. А дорожній просвіт у 200 мм (у завантаженому стані 170 мм) взагалі наближає його до дорослого кросовера або будь-якого іншого позашляховика.

Навіть у такому компактному авто можна переміщати задній ряд. Коли він максимально відсунутий назад, то тут вільно розташовуються двоє дорослих людей. Вибиратися трохи заважає пластиковий подіум під подушкою.
І великий кліренс тут дуже доречний навіть такому городянину, як Captur. Він гарантує спокій власника за збереження порогів і бамперів (хоча з переднім варто бути акуратнішим) на розритих дорогах, поблизу високих бордюрів, над люками, що високо стирчать, і в інших недружніх умовах.
Захисні накладки з нефарбованого пластика на бамперах, колісних арках і дверцятах додають машині брутальності і мають практичну сторону. З ними набагато простіше зберегти лакофарбове покриття в замерзлому сніжному насті і поблизу високих кучугур. А оскільки дверцята цілком прикривають пороги, їх змогли зробити вужчими, що значно полегшує посадку/висадку. До того ж, вони завжди залишаються чистими.

«Струнні» кишені в спинках передніх крісел – елемент скоріше дизайнерський, ніж практичний.
Широкі передні стійки кузова обмежують огляд під час проїзду перехресть і пішохідних переходів, а під час перелаштовувань часом трохи не вистачає звужених у краях дзеркал. Але висока посадка дає можливість краще бачити дорогу попереду.
Водійське крісло регулюється за висотою, кермо переміщається не тільки за кутом нахилу, а й за глибиною, тому можна влаштуватися зручно. Та й з місцем все гаразд.
Наприклад, двоє дорослих людей ззаду не відчувають незручності в ногах, а при зрості до 180 см – і над головою. Формально другий ряд тримісний, але краще тут сидіти удвох. Тоді і в плечах не затісно, і високий трансмісійний тунель не заважає. Хоча вибиратися трохи заважають кути пластикового подіуму під диваном.

Із боку багажника також є ручка, що дає змогу зрушувати задній ряд і збільшувати об’єм відсіку з 377 до 455 к. Зручність такого підходу оціниш тоді, коли речей або пакетів з супермаркету виявиться більше, ніж планувалося.
Адже він переміщується на 16 см, щоправда, тільки весь. Для ніг дорослих людей місця вже не залишається, але це дає змогу збільшити об’єм багажника з 377 до 455 к. Причому, зрушити ряд легко однією рукою як з боку салону, так і з багажника.
Якщо вантаж брудний або мокрий, то панель фальшпідлоги легко перевернути пластиком вгору. Її простіше помити. От тільки вона легко дряпається важким вантажем.
От лише спинка дивана і фальшпідлога в багажнику не мають жорсткого кріплення і під час їзди нерівною дорогою стукають. При сильному підкиданні панель підлітає і гучно падає. Зате якщо вона знімна, її можна перевернути догори пластиковою стороною, щоб перевезти брудні, мокрі або розсипні вантажі.

Фальшпідлогу в багажнику можна переставляти у двох рівнях: у верхньому положенні вона забезпечує рівний вантажний майданчик і значну підпільну нішу, в нижньому дає змогу перевезти більш високу поклажу.
Мінус такого покриття в тому, що важкі речі по ньому легко катаються і залишають подряпини. Але якщо цю полицю встановити у верхньому положенні, то після складання спинок заднього ряду отримуємо відсік об’ємом 1235 літрів з рівною підлогою.
У тиші та комфорті
Із Renault Captur, оснащеним турбодизельним агрегатом 1,5 л (90 к.с.), ми встигли познайомитися ще до його офіційної прем’єри в Україні. Так що тепер черга бензинової версії з 1,2-літровим 115-сильним турбодвижком. На тлі дизельного двигуна бензиновий – просто тихоня.

У цій машині капот утримується двома пневматичними амортизаторами, чого деколи немає в авто преміум-класу.
На низьких обертах його практично не чутно, але він дозволяє спокійно підтримувати швидкість і не задихається в турбоямі. А завдяки турбіні всю тягу він видає вже при 2000 об/хв, після чого стає доволі бадьорим.
І нехай максимальний крутильний момент 30 Нм менший, ніж у дизеля, але він працює в набагато ширшому діапазоні оборотів. Тому з таким моторчиком дуже приємно їздити і легко маневрувати в потоці. Чуйтливості вистачає, машина розганяється плавно й рівно.

Інформація про швидкість, подана в цифровому вигляді, добре читається. У верхньому віконці подається різноманітна маршрутна інформація.
У режимі ECOMODE реакція мотора стає більш спокійною та м’якою. Але все одно, бензиновому мотору змагатися з дизелем за економічністю складно, оскільки витрата пального у нас виходить на пару літрів більша і становить у середньому 7,4 літра на 100 км. А за активнішої їзди піднімається ще на літр.
Обидва мотори працюють тільки з преселективним роботом із двома зчепленнями Efficient Dual Clutch (EDC). Утім, а що ще треба для плавної їзди містом?

Ще один невеликий відсік відкривається зверху торпедо. Також є відкрита ніша під центральною консоллю. Там же розташований і USB-роз’єм.
І тільки якщо після уповільнення майже до нуля різко натиснути на газ – помітна затримка під час перемикання коробки і трохи жорсткіше вмикається друга передача на інтенсивному розгоні. Але ці моменти ми помічали і на схожих агрегатах інших виробників.

Скринька під рукавички висувається цілком, чому інколи можуть перешкодити коліна переднього пасажира. Сам відсік дуже місткий.
Проте за умови м’якого поводження з акселератором EDC працює відмінно і дає змогу точно дозувати тягу. Варто плавно притиснути педаль газу – і машина так само поступово і рівно починає набирати хід.
Коробка при цьому перемикається непомітно. Але за необхідності різкого прискорення робот дуже оперативно реагує на кікдаун як у звичайному, так і в ручному режимі перемикання, і стрибає з шостої на третю передачу явно швидше, ніж водій робить це важелем. Навіть на високих обертах двигун абсолютно не напружує своїм звуком.

Функція Bluetooth, круїз-контроль, обмежувач швидкості і режим ECOMODE є в усіх машинах, незалежно від рівня оснащення.
У керуванні Renault Captur живий і приємний. Керувати можна з невеликим зусиллям, так що у вузьких місцях і на парковках маневрувати дуже легко. Підвіска впевнено відпрацьовує на наших дорогах.
Щоправда, красиві опціонні колеса з 17-дюймовими колісними дисками більш точно передають невеликі жорсткі нерівності. Але вони добре гасяться підвіскою, і тому жорстких поштовхів немає. Найбільше ходова не любить глибоких вибоїн і великих поперечних тріщин, на які реагує гулко і жорстко.

Передні та задні електричні склопідйомники – стандартне оснащення.
В інших випадках підвіска добре вловлює вібрації і поштовхи, забезпечуючи комфорт. На високій швидкості відзначаємо помітне розгойдування кузова. Втім, на одометрі нашої машини вже понад 12 000 км у жорстких (а як інакше на тест-драйвах) режимах.

Камера заднього виду для початкової комплектації опція, яка поставляється разом із навігацією. Для інших це звичайне обладнання.
Новий варіант
Renault Captur – автомобіль суто передньопривідний. Але якщо вам не сидиться на відносно рівних дорогах, то можна звернути увагу на нову і найсвіжішу для українського ринку версію WAVE. Крім суто стилістичних відмінностей у вигляді стікерів і бейджів на кузові, вона обладнана захисною накладкою заднього бампера.
У салоні, крім білих окантовок і спеціальної тканинної оббивки, з’являється пакет «Преміум». Деякі його складові можуть бути корисними. Наприклад, самозатемнювальне дзеркало в салоні, передні та задні світильники на стелі та підсвічування макіяжних дзеркал, тримач для окулярів.
Але найцікавіше, що саме для такої машини можна за 3025 грн замовити систему зчеплення з дорогою Extended Grip у комплекті з всесезонними шинами, протектор яких краще чіпляється за слизький, сипкий і в’язкий грунт.
От лише на пересіченій місцевості не варто забувати про те, що передній звис у Captur розташований занизько, привід виключно передній, а сам автомобіль міський.
Інформаційно-розважальний комплекс MediaNAV має весь необхідний функціонал, але коштує менше, ніж система R-Link, яку в майбутньому планують пропонувати як опцію. Вона більш сучасна, демонструє кращу графіку 7-дюймового сенсорного дисплея і ширші можливості, наприклад, дає змогу аналізувати стиль водіння, дає підказки, яким чином можна ще знизити витрату пального.
І до речі, конкурентів у нього стає дедалі більше. На їхньому фоні Renault Captur виділяється привабливою молодіжною зовнішністю, яскравим забарвленням і високим комфортом.
Також у нього доволі просторий для авто такого класу задній ряд з можливістю переміщення і практичний багажник з хорошою трансформацією. І все це підкріплено привабливою вартістю. До того ж, не виключено, що незабаром з’являться нові варіанти кольору та оснащення.
Фото автора
Renault Captur
Пропонується в Україні:
• у комплектаціях ZEN і ZEN Limited, INTENSE, Dynamo Limited, WAVE
• з турбомоторами – бензиновим 1.2 ТСе (115 к.с.) і дизельним 1.5 dCi (90 к.с.)
• з роботизованою 6-ступінчастою коробкою з подвійним зчепленням Efficient Dual Clutch (EDC)
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Широкі можливості для індивідуалізації авто. Салон доволі просторий для такого автомобіля малого класу. Цікава трансформація задньої частини салону та багажника. Значний дорожній просвіт 200 мм для порожнього авто і 170 мм – для завантаженого. Зручна посадка за кермом за рахунок вертикального регулювання водійського крісла і переміщення керма в двох напрямках. Двері прикривають пороги, завдяки чому вони залишаються чистими в будь-яку погоду. Подвійні ущільнювачі на дверцятах. Враховуючи компактні розміри машини, високу посадку, великий дорожній просвіт і легке кермо, паркуватися в місті дуже легко і зручно. | − Другий ряд переміщається тільки весь, а не частинами. Задній ряд і пластикова панель фальшпідлоги в багажнику не мають жорсткого кріплення і тому стукають і шумлять на нерівній дорозі. На колесах з 17-дюймовими дисками машина жорстко і голосно проходить тріщини та вибоїни. Широкі передні стійки кузова обмежують огляд на перехрестях і пішохідних переходах. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Бензиновий турбомотор працює набагато тихіше, м’якше і більш плавно, ніж турбодизельний. До того ж, він має ширшу полицю максимального крутильного моменту. Розганяється такий Captur набагато веселіше і майже на 3 с швидше. Робот із двома зчепленнями працює плавно і непомітно під час розгону, оперативно реагує на кікдаун, дає змогу перемикатися в ручному режимі. | − При активній їзді малооб’ємний двигун доводиться постійно тримати в тонусі і тому витрата пального на літр-півтора більша. |
Фінанси й оснащення | |
+ До базового оснащення машин входять: 4 подушки безпеки, кріплення для дитячого крісла ISOFIX, ESP, система допомоги під час старту на підйомі, круїз-контроль, датчики тиску в шинах, ходові LED-вогні, датчики світла та дощу, клімат-контроль, карта-ключ «вільні руки», підігрів передніх сидінь, передні і задні електричні склопідйомники, електропривід і обігрів зовнішніх дзеркал, кермо в шкіряному обплетенні, зсувний задній ряд, регулювання крісла водія за висотою та інше обладнання. | − Немає бічних штор безпеки. Самозатемлювальне дзеркало в салоні, підсвічування макіяжних дзеркал і тримач для окулярів пропонуються тільки в пакеті «Преміум» для версії WAVE. |
Renault Captur 1.2 ТСе | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4122/1778/1566 | |
База, мм | 2606 | |
Колія передня/задня, мм | 1531/1516 | |
Кліренс, мм | 200 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1180/1726 | |
Об’єм багажника, л | 377/455/1235 | |
Об’єм бака, л | 45 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із безпос. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1197 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 84(115)/4900 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 190/2000 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | передній | |
КП | 6-ст. робот. EDC | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 205/55 R17 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 192 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 10,9 | |
Витрата траса-місто, л/100 км | 5,4–7,2 | |
Гарантія, років/км | 5/100 000 | |
Періодичність ТО, років/км | 1/15 000 | |
Вартість ТО, грн | 2 900 | |
Мінімальна вартість, грн* | 480 480 |
*На 03.11.2016 р.