
Ексклюзив: Гораціо Пагані та мрія його життя
Спеціальний репортаж з самого серця Італіі з музею компанії Pagani Automobili підготував для «Автоцентра» український автомобільний журналіст Антон Фролов. Фото автора
Пройдемося по іконостасу італійської автомобільної церкви: на вершині – Енцо Феррарі, зараз його вже немає. Ферручо Ламборгіні – теж немає. А Гораціо Пагані є: геній сучасного автомобілебудування, Леонардо да Вінчі наших часів. Це не просто інженер, не просто дизайнер. Це людина, яка перетворила автомобілі на справжні шедеври, поєднавши інженерну досконалість із художнім баченням. Аргентинський хлопець з мрією про ідеальний суперкар пройшов шлях від роботи в Lamborghini до створення власної імперії – Pagani Automobili. Що відрізняє його творіння? Не лише шалена швидкість чи технології, що випереджають час. Його автомобілі – це емоції, дух ідеальної гармонії між людиною та машиною. Від 2,3 млн євро з чергою на півроку.

Вже на під’їзді до ательє Pagani Automobili пульс прискорюється, на губах з’являється присмак свинцю – це приплив адреналіну. Мене зустрічає К’яра, співробітниця Pagani Automobili.
– Бонджорно, синьор Антоніо. Ласкаво просимо у світ Пагані! Хочете водички?
– Бонджорно. Не відмовлюсь.
– Піднімемося нагору, в кафе.

Ми піднімаємося по сходах на другий поверх, і перше, що я бачу в вестибюлі – це Гораціо. Гораціо Пагані особисто, швидким кроком іде на вихід з кафе. Тобто, мені назустріч. Просто, щоб вибігти по своїх справах.
– Сіньор Пагані, бонджорно, мі к’ямо Антоніо Фролов, я прибув з України. Можна кілька слів? Вам передавав привіт спільний знайомий, Віталій Потоцький, – мій друг. Пам’ятаєте акустичну систему, яку він зробив для вашого ательє?
– Так, пам’ятаю, звичайно. Тільки я дуже поспішаю, вибачте. Уже біжу, на фестиваль I.C.E. в Санкт-Моріц.
– Серйозно? Тоді побачимось там, на замерзлому озері. Післязавтра. Чао, сіньор Пагані!
– Чао, Антоніо! Радий був познайомитись.
Мадонна міа, що це було?.. Виходить, якби я не захотів випити води, або затримався хоча б на одну хвилину в Маранелло, я б не зустрів Леонардо да Вінчі. Не познайомився б. Не потиснув руки. Не зробив спільного фото.

Гораціо Пагані та Антон Фролов
Я жадав цієї зустрічі 25 років, з того самого часу, коли став на стежку автомобільної журналістики. І хоча вона тривала одну хвилину, але в цій хвилині – все життя.
– Ви дуже везучий, Антоніо! Зустріти маестро в ательє практично неможливо, але вам це вдалося. Продовжимо?

Ми проходимо в музей, де виставлені найзнаковіші творіння Гораціо Пагані – від перших прототипів до легендарних гіперкарів. Оригінальна Zonda C12, яка в 1999 році перевернула уявлення про суперкари, а також ексклюзивні варіанти Huayra і навіть останній шедевр – Utopia – в двох варіантах кузова: купе та родстер. Кожна деталь, кожен вигин кузова, кожен болт у цих машинах клеймований фірмовим лого та є результатом маніакального перфекціонізму.
Це не музей — це подорож у світ Гораціо Пагані, його мрій і досягнень, та храм автомобільної культури.

А починалося все з того, що аргентинський хлопець з діагнозом «хронічний автоманьяк» марив машинами, а особливо гоночними болідами. У своїй майстерні він будував мотоцикли, картинг і навіть власний спорткар, працюючи практично з підручних матеріалів. Але він розумів: щоб створювати найкращі автомобілі у світі, потрібно бути в Італії.

Де він і де Італія? Як з’ясувалося, на відстані одного листа. Рекомендаційного листа від п’ятикратного чемпіона Формули-1 Хуана Мануеля Фанхіо. Легендарний земляк відправив п’ять листів власникам найбільших спортивних ательє, в тому числі Енцо Феррарі (оригінал листа знаходиться в музеї) і Ферручо Ламборгіні. Як ми вже знаємо, це спрацювало, і двері Lamborghini були для нього відчинені. Він почав працювати над культовим проєктом Countach 25th Anniversary. Саме там Гораціо побачив, що майбутнє за карбоновими композитами – легкими й неймовірно міцними матеріалами. Але коли він запропонував впровадити автоклав – спеціальну піч для виробництва деталей з карбону, керівництво Lamborghini відповіло: «Ми – маленька компанія, не можемо собі цього дозволити».

Але Гораціо не приймав відмови. Він пішов ва-банк, взяв кредит, купив автоклав і почав працювати сам. Це був вирішальний момент: він створив Pagani Composite Research і незабаром став постачати карбонові деталі для Ferrari, Dallara та тієї ж Lamborghini.

До речі, я був у тому автоклаві, частково. Намагався просунути голову в відкрите вікно, поки Кьяра не відговорила мене фразою: «Хочете стати частиною Pagani, синьор Антоніо?»
– Хочу, звичайно, але не частково, а повністю.

Ми підходимо до дверей, на яких зображений Вітрувіанський Чоловік Леонардо да Вінчі – це той самий малюнок, який часто використовується як символ внутрішньої симетрії людського тіла і Всесвіту в цілому. Вгадайте, куди ведуть ці двері? Правильно, в головний храм: зірковий храм створення Pagani.
Тут немає жодного конвеєра, жодного робота. Кожен автомобіль створюється виключно вручну, з увагою до кожної деталі, немов витвір мистецтва. Усі процеси – від формування карбонових панелей до складання двигуна AMG та інтер’єру – виконуються майстрами, які працюють за найвищими стандартами. Це не просто виробництво, це реміснича майстерня майбутнього, де технології поєднуються з людською майстерністю, а кожен Pagani виходить унікальним, створеним з душею і без жодного компромісу.
На збірку одного авто йде від 6 до 8 місяців, а іноді й більше, залежно від рівня персоналізації. Чекати машину потрібно від півроку. Скільки автомобілів Pagani загалом по світу? Не більше 500. Так, всі вони майже повністю з карбону. Гораціо створив революцію у його виробництві, довів всьому світу переваги, потім додав карбону титанові риси. Так народилася унікальна технологія Carbo-Titanium – матеріал, що поєднав легкість карбону з неймовірною міцністю титану. Це дозволило зробити монокок неймовірно жорстким, але при цьому легким, забезпечуючи виняткову безпеку.

Хто вони – клієнти Pagani? Світові знаменитості та зірки, колекціонери, автоентузіасти та гонщики. Це естети та поціновувачі унікальності, для яких автомобіль – це не засіб пересування, а витвір мистецтва. Всі вони – члени однієї родини, яка збирається кілька разів на рік на закритих заходах, щоб обмінятися емоціями, відчути дух марки та стати частиною унікальної спільноти. Це не просто зустріч власників машин – це приватний клуб естетів і фанатів ексклюзивних автомобілів, які розділяють спільну пристрасть до інженерної досконалості.
Як каже Гораціо, в Італії є кілька ікон: це мотоцикли від Bianchi, мопеди Vespa, FIAT Cinquecento та дещо з Долини Моторів. Автомобілі Pagani об’єднують це все разом, додаючи до цього риси Мікі Мауса, який стверджує, що це все іграшки та мрії чоловіків, які повинні здійснюватися. І для тих, хто готовий стати частиною цього світу, мрія не має меж…































