
Stellantis побудує станції для заміни акумуляторів електромобілів
Автомобільний альянс Stellantis та американський стартап Ample побудують станцію із заміни акумуляторних блоків електромобілів. Відкрити пункт модульної заміни батарей планують у 2024 році. Спочатку, він обслуговуватиме парк електромобілів Fiat 500e в Мадриді. Як стверджується, весь процес заміни розрядженого блоку зарядженим займатиме менше 5 хвилин.
Надалі підтримку технології отримають інші електромобілі Stellantis. У Європі повністю перейти на електромобілі альянс зобов’язався до 2030 року. У США до того ж терміну електричними будуть 50% автомобілів брендів, які входять до його складу.
У Stellantis розраховують, що технологія заміни батареї зробить електромобілі привабливішими для клієнтів. Зокрема, дозволить не перейматися запасом ходу та тривалим часом зарядки. Окрім того, добре організована система знизить навантаження на електромережу в години пік, оскільки акумулятори будуть заряджатися в нічний час або протягом робочого дня.
Наразі технологія заміни батарей досить розвинена лише у Китаї. Зокрема, її просуває китайський стартап NIO, мережа якого до кінця 2023 року налічуватиме близько 2300 станцій.
Для забезпечення життєздатності своєї технології Stellantis та Ample необхідно побудувати приблизно таку саму кількість станцій. Крім того, щоб технологія прижилася, доведеться переконати решту автовиробників перейти на модульну заміну батарей. Але чекати на це найближчим часом не варто.