
Чому в спеку не працює кондиціонер в авто?

Кондиціонер в автомобілі часто не працює через банальні проблеми: забитий брудом, мошками і пухом радіатор-конденсор, який розташований перед основним радіатором системи охолодження двигуна, а якщо простіше – відразу за декоративною решіткою радіатора. Перші симптоми вказаної проблеми – кондиціонер перестав працювати після стоянки авто на сонці або під час руху в заторі, проте варто проїхати машині кілька кілометрів вільною дорогою, і він знову запускається. Відбувається це через перегрів системи кондиціонування. Занадто висока температура повітря провокує підвищення тиску в контурі між компресором та терморегулюючим клапаном, де, власне, і розташовується радіатор-конденсор. Внаслідок цього спрацьовує механізм захисту, який вимикає компресор кондиціонера. Під час їзди система кондиціонування під напором потоку повітря трохи охолоджується, тиск знижується, тому система захисту вимикається, і кондиціонер знову починає працювати.

На фото: спочатку потрібно видути сміття стисненим повітрям з боку моторного відсіку.

На фото: перед миттям радіатора, його бажано змочити шампунем чи засобом для видалення слідів комах.
Якщо у вас таке траплялось хоча б раз, потрібно терміново помити радіатор-конденсор кондиціонера та радіатор системи охолодження двигуна. Однак струменів води під високим тиском в цьому випадку вже недостатньо, а якщо точніше, це допомагає ненадовго, оскільки весь бруд змити не вдається. Необхідно демонтувати радіатор-конденсор і ретельно його вимити із застосуванням миючих засобів, витримуючи паузи на розкисання. Варто зазначити, що демонтаж означає неповне зняття радіатора та відключення від системи. Його варто зняти з кріплення та повернути в сторону, щоб почистити проміжок між двома радіаторами. Далі бажано змочити радіатори засобом для видалення слідів комах з кузова автомобіля і після розкисання протягом 20-30 хвилин змивати струменем води невисокого тиску. Таку чистку іноді доводиться проводити в кілька етапів. Після цього слід вирівняти зім’яті стільники радіатора за допомогою дерев’яної зубочистки. Застосовувати струмінь води під високим тиском ближче 50-80 см небезпечно, оскільки можна пошкодити стільники.

На фото: подавати струмінь води під високим тиском варто під прямим кутом і не ближче 50-80 см, в іншому випадку можна пошкодити стільники радіатора.
Щоб знизити вірогідність виникнення проблем, через які не працює кондиціонер в авто, радіаторы потрібно захистити сіткою. Краще застосовувати капронову або металеву, оскільки вони захищають радіатори і від ударів камінням. Особливо цього потребують моделі з великими повітрозабірниками – наприклад, Audi Q7. Цю сітку необхідно періодично чистити від сміття чи замінювати новою. Незалежно від того, поставили ви сітку чи ні, радіатор бажано ополіскувати під час кожного миття машини, щоправда, слабким струменем води і під прямим кутом.

На фото: якщо радіатор-конденсор звільнили від кріплення, бажано акуратно промити проміжок між радіаторами.
Якщо миття та чистка радіаторів не допомогли, і кондиціонер в авто досі не працює, необхідно звернутися до спеціалістів з кондиціонування. Адже цей пристрій може перестати працювати і з інших причин: через витік робочого газу із системи (хладагенту, фреону), забруднення чи накопичення вологи в ресивері-осушувачі. Волога в системі провокує утворення льоду, через що зменшується пропускна здатність випаровувача. При цьому знижується температура кипіння в випаровувачі і, відповідно, продуктивність кондиціонера. Крім того, хладагенти R12 і 134a містять фтор і хлор, які в поєднанні з водою утворюють кислоти. Останні можуть активувати корозію деталей системи кондиціонування, тому деякі виробники автокондиціонерів рекомендують змінювати осушувач кожні два роки або після кожної розгерметизації системи.

На фото: якісно помити радіатори миючим розчином можна за допомогою спеціального пістолета, що йде в комплекті з деякими компресорами. В ємність заливається розчин води з шампунем.
Витік фреону може відбуватися через будь-яке з ущільнень системи: сальники компресора, золотники, ущільнення заглушок радіатора-конденсора, мікротріщини в трубопроводах і радіаторах. Для пошуку місця витоків в систему заправляється газ с барвником, який дозволяє виявити проблемне місце в ультрафіолетовому світлі.


На фото: в важкодоступні місця радіатора можна дістатися через решітку в бампері.
















