Isuzu в Україні: вантажівки на всі випадки життя
У минулому номері журналу (“КА” №7/9’2016) ми розповіли про найлегші вантажівки ISUZU – моделі NLR85 і NMR85. Тепер поговоримо про їхніх старших братів.
Сімдесяті та дев’яності
Однією із найпопулярніших вантажівок ISUZU в Україні свого часу була NQR 71/75. Сьогодні її змінила модель NPR 75L із шасі вантажопідйомністю до 4,7 т. Важливо, що цей автомобіль пропонується на вибір із двома варіантами колісної бази: 3815 і 4475 мм. У підсумку можна встановити бортову платформу або фургон завдовжки від 5000 до 6300 мм. Тримісна кабіна отримала новий дизайн і стала ширшою.
ISUZU NPR 75L має 5,2-літровий турбодизель 4HK1 (Євро 5) потужністю 155 к.с. із максимальним крутильним моментом 419 Нм при 1600 об/хв. Використовується механічна 6-ступінчаста коробка передач. Реальна витрата палива в комбінованому режимі становить 14-15 л на 100 км.
Більш вантажопідйомною є модель NQR 90. Вона розрахована на повну масу 9,0 т і може перевозити до 6,0 т.
ISUZU NQR 90 оснащений тримісній кабіною, аналогічно до моделі NPR 75L. Встановлений такий самий двигун – 4HK1 (Євро-5), однак його потужність збільшено до 190 к.с., а максимальний крутильний момент – до 520 Нм. Коробка передач – 6-ступінчаста. Реальна витрата пального в комбінованому режимі перебуває в межах 16 л на сотню.
Найбільший
Модель ISUZU FVR 34 належить до сімейства Forward і має вантажопідйомність шасі 12,5 т. Це один з найкращих показників серед машин двовісного компонування. Повна маса досягає 18 т. Велика колісна база, що дорівнює 5550 мм, дає змогу встановити фургон завдовжки до 8 м. Пропонується різне навісне обладнання, зокрема крани-маніпулятори. Подовжена спальна кабіна дає можливість використовувати ISUZU FVR 34 на приміських та міжміських перевезеннях.
Машина комплектується 6-циліндровим 7,8-літровим турбодизелем 6HK1-TCS. Його потужність – 280 к.с., максимальний крутильний момент – 882 Нм при 1450 об/хв. Коробка передач ZF – механічна 9-ступінчаста. Реальна витрата пального – 20 л на 100 км.
Сервіс – на новий рівень
Компанія «Комтранскомплект» пропонує всім покупцям вантажівок ISUZU подарунок – комплект витратних матеріалів на весь гарантійний пробіг. Іншими словами, машина забезпечена на 100 тис. км паливним, масляним і повітряним фільтром, ременем кондиціонера, ременем генератора і сальниками задньої маточини. Все це дає змогу заощадити ще $700-800.
Сьогодні одним із найважливіших чинників є післяпродажне обслуговування вантажівок ISUZU. Кожні півроку в Україну з Японії приїжджають фахівці для навчання технічного персоналу дилерської мережі. Тепер ці тренінги планується проводити частіше, адже якщо раніше вони стосувалися нових моделей, що з’явилися на ринку, то нині увагу приділятимуть і вже відомим машинам.
У процесі створення тренінговий майданчик, на якому вже українські кваліфіковані механіки та електрики навчатимуть дилерів. Все це дасть можливість через рік-півтора запровадити систему оцінювання професіоналізму дилерів ISUZU і надавати їм відповідні категорії.
Таким чином, клієнт знатиме, куди йому краще поїхати, чиїми послугами скористатися, у кого персонал краще навчений. Ця система оцінки вже чудово зарекомендувала себе в Японії, і в Україні вона дасть змогу вивести сервісне обслуговування вантажівок ISUZU на якісно новий рівень.
Подвійне свято
У 2016 році компанія ISUZU Motors святкує столітній ювілей. За ці роки вона стала одним із найбільших виробників комерційних авто в Японії. В Україні продукція ISUZU тісно пов’язана з ПАТ «Черкаський автобус», якому цього року виповнилося 50 років. Автобусоремонтний завод за ці роки переріс у підприємство, що виробляє сучасні автобуси та комерційні автомобілі. Наразі всі вони відповідають екологічним стандартам не нижче Євро-5.
У 1999 році тут розпочалося виробництво принципово нового для України автобуса малого класу А091 «Богдан», складеного на шасі ISUZU. Наразі підприємство виробляє міські та міжміські автобуси під маркою ATAMAN на базі агрегатів ISUZU і здійснює великовузлове складання широкої гами вантажівок ISUZU.