
VW Golf V: класика жанру
Еталон, приклад для наслідування – все це нерідко можна почути про модель, власна назва якої стала загальною для цілої серії авто. Навіть з роками Golf не втрачає популярності і користується стійким попитом. Чим же він завойовує серця?
![]() |
VW Golf V (2003–2008 г. в.) від $12 000 до $22 500 |
Гама модифікаций п’ятого покоління VW Golf була розширена. До традиційних 3- і 5-дверних хетчбеків, 4-дверного седану Jetta и 5-дверному універсалу Variant додалися компактвен Golf Plus и його псевдопозашляхова версія Cross Golf, а також елегантне купе-кабріолет с власною назвою Eos, створене на основі Golf. І це не кажучи про “гарячі” версії хетчбеків GT, GTI и R32. Подібним різноманіттям намагалися привернути увагу нової аудиторії, зокрема тієї, яку не влаштовував набір модифікаций попередника. Нові версії знайшли своїх шанувальників, який достатньо й в Україні. Оскільки VW позиціонує ці авто як окремі моделі, сьогодні ми розглянемо споживчі якості найбільш характерних Golf – звичайних хетчбеків та універсалів.
Молодь оцінить
VW Golf V збільшився в розмірах, але це не зробило його важчим. Навпаки, завдяки більш високому пухлому кузову з широкими колісними арками і фарами,які здаються «примруженими» через нависаючий капот, він більше нагадує мускулистого спортсмена в насунутій на очі бейсболці. Модель загалом стала сприйматися як більш молодіжна.
Корозійна стійкість Golf V хороша – навіть в місцях сколів фарби метал дуже довго чинить опір натиску «рудої хвороби». До того ж, все днище закрито від бруду, солі та пошкоджень пластиковими щитами. Немає претензій і до стану кузовних деталей. Висока пасивна безпека – за результатами краш-тестів EuroNCAP, в 2004 році модель завоювала максимальні 5 зірок.
Оформлення салону VW Golf V не здивує іноваційними нововведеннями. Швидше навпаки – домінує педантична німецька раціональність. Все знаходиться на звичних місцях і підпорядковане строгим вимогам ергономіки. На звикання до автомобіля потрібно мінімум часу. Порівняно з попередником колісна база VW Golf V збільшилася на 65 мм. За рахунок цього виділили додатковий запас місця для ніг задніх пасажирів, і тепер всередині зручно навіть високим людям. Єдина незручність – ногам середнього пасажира заважає високий і широкий центральний тунель кузова.
Якість зборки салону – висока, навіть з часом всередині нічого не скрипить, не ламається, а обладнання працює майже без збоїв. Серед характерних несправностей відзначимо вихід з ладу компресора кондиціонера на автомобілях перших років випуска (2004–2006). Причому, якщо машина регулярно обслуговувалась на фірмовому сервісі, то вітчизняні дилери VW безкоштовно замінюють вийшовші з ладу деталі кондиціонера. Можливі несправності електросклопідйомників (див. фото «Слабкі місця»).
Багажні відділення хетчбеків достатньо місткі, але все ж нашим автомобілістам краще придивитися до універсала – вантажний відсік цієї машини набагато більший, особливо зі складеними задніми сидіннями (505/1495 літрів проти 350/1305 літрів).
Масовий – кращий!
Для Golf V була призначена обширна лінійка силових агрегатів, і кожен з них цілком реально зустріти на авто, що експлуатуються в Україні. Більшість машин оснащено бензиновими моторами, а найбільш масовий – 1,6-літровий. З дизельних двигунів частіше зустрічається агрегат об’ємом 1,9 л.
Найбезпроблемніший бензиновий мотор – 8-клапанний 1,6 л MPI. Відзначено утруднений запуск холодного двигуна 1,4 л MPI на авто 2004–2005 р.в. Пізніше VW змінив виробника паливних форсунок, і проблема була вирішена.
Характерний недолік агрегатів FSI 1,4 л і 1,6 л – недовговічність ланцюга ГРМ. Вона може витягнутися і потребувати заміни разом з гідронатяжувачем до 120–150 тис. км (у 2,0 л FSI – ремінь ГРМ). Ще одна несправність всіх FSI – відмова індивідуальних котушок запалювання. Причому виробник організував кампанію з безкоштовної заміни вийшовших з ладу деталей, у тому числі і через вітчизняних дилерів.
У моторах 2,0 л FSI також відзначено обрив заводських гофр випускної системи (застосовуються 2 шт.), а ремінь ГРМ не відходжує передбаченого виробником інтервалу в 180 тис. (мотористи радять скоротити цей термін до 90 тис. км).
З дизельних агрегатів більш надійний двигун 1,9 л. У турбодизелі 2,0 л відзначені виходи з ладу паливних форсунок. Втім, неякісні деталі виробник міняє за гарантією. В іншому ж паливна апаратура дизельних агрегатів непогано «перетравлює» наше дизпаливо. Довго служать і турбіни. Багато власників дизельних Golf V хвалять їх за економічність – при спокійній їзді в місті цілком реально вкладатися в витрату близько 6 л на «сотню».
![]() | Golf Variant з 5-дверним кузовом універсал не такий популярний, як 5-дверний хетчбек, але все ж зустрічається частіше, ніж «трьохдверка». |
Обирайте «механіку»
Більшість Golf V мають привід на передню вісь. В його арсеналі є і повнопривідні версії 4Motion, оснащені електронно керованою муфтою Haldex, яка під час пробуксовки передніх коліс підключає задні. Хоча в Україні версії 4х4 – экзотика.
Golf V були оснащен 5- і 6-ступінчастими механічними коробками передач, а також 6- и 7-ступінчастими роботизованими DSG з двома зчепленнями та адаптивною програмою керування, здатною підлаштовуватися під стиль їзди і змінювати момент перемикання, а також що має режим «Sport».
DSG може створювати проблеми – відзначені несправності ЕБУ – «мехатроніка», що виявляється ривками при перемиканнях. У 6-ступінчастих – як правило, при переході з 1-ї на 2-гу передачу, а в 7-ступінчастій – ще й при вмиканні задньої. В кращому випадку можна провести на фірмовій СТО самоадаптацію зчеплення шляхом перепрошивки ЕБУ, а якщо це не допоможе – замінити підзношений пакет зчеплень.
В «механіці» після 100 тис. км відзначено знос здвоєного підшипника (проявляється підвищеною шумністю роботи). У дизельних версіях до пробігу в 150–160 тис. км зношується двомасовий маховик (чути характерний стук при перемиканні передач).
Одне задоволення!
Завдяки інформативному рульовому і незалежним передній і заднім підвіскам Golf V вирізняється хорошими стійкістю і керованістю. Їздити на ньому активно – одне задоволення: він відмінно тримає дорогу і на високих швидкостях, і при швидкому прохожденні поворотів.
Спереду застосовується незалежна McPherson, ззаду – «багатоважелька». На обох осях встановлені стабілізатори поперечної стійкості. В цілому ходова довговічна. Так, у передній підвісці через 80 тис. км зношуються задні сайлент-блоки передніх важелів, стійки стабілізатора можуть протриматися близько 100 тис. км, а передні сайлент-блоки – до 140 тис. км. Втулки стабілізатора ходять набагато довше, і їх заміна виробляється рідко: коштує вона недешево, оскільки деталь замінюють лише в комплекті з стабілізатором. Ресурс шарових опор – близько 200 тис. км.
В задній «багатоважельці» до пробігу в 100 тис. км може знадобитись заміна втулки та стійки стабілізатора (замінюються окремо від нього) і відбійники задніх амортизаторів. До 120–150 тис. км зношуються «резинки» задніх розвальних важелів (оригінальна запчастина – приблизно 450 грн.). Сайлент-блоки решти задніх важелів можуть витримати пробіг під 200 тис. км. Довго слугують і ступичні підшипники (змінюють лише в зборі з ступицями – як фірмові, так і неоригінальні).
Рейкове рульове керування оснащувалося електричним підсилювачем. На авто 2004–2006 р. в. зношувалось зачеплення рейки і електромотора (проявляється характерним стуком). Пізніше вузол модернізували, ліквідувавши проблему. Наконечники рульових тяг прослужать 100–150 тис. км, а самі тяги – ще довше. Гальмівна система може потурбувати лише в найстаріших і сильно зношених екземплярах (див. фото «Слабкі місця»).
Вдала покупка
VW Golf V добре зберігає залишкову ринкову вартість, і якщо ви з часом захочете продати свій автомобіль, то багато грошей не втратите. Однак цінують цю модель за інше – машина практична, якісно виготовлена, в міру надійна й наділена чудовими ходовими якостями, що дозволяють отримувати насолоду від активної їзди. При купівлі вживаного автомобіля спеціалісти радять обирати найбезпроблемніші та за можливості найбільш свіжі модифікації 1,6 л MPI, 2,0 л FSI і 1,9 л TDI.
Історія
1997–2005 Випускався попередник – VW Golf IV.
09.03 Представлено п’яте покоління хетчбеків VW Golf.
03.04 Запущені в виробництво повнопривідні версії 4Motion.
09.04 З’явилася «заряджена» версія GTI 2,0 л Turbo (200 л. с.).
09.05 Стартує випуск версій GT з мотором 1,4 л Turbocompressor (170 л. с.) і R32 – V6 3,2 л (250 л. с.).
07.06 Юбілейна версія GTI Edition 30 з форсованим мотором 2,0 л Turbo (230 л. с.).
03.07 Почато випуск 5-дверного універсала Golf Variant.
09.08 Представлено шосте покоління VW Golf.
Водій – про VW Golf V
Сергій експлуатує авто 5 років, пробіг – 122 тис. км - Я не фанат автомобільної техніки. Для мене машина – зручний засіб пересування, що дозволяє оперативно вирішувати різноманітні ситуації. Кажуть, до хорошого шивдко звикаєш, але всі п’ять років за кермом Golf V я не втомлююся радіти тому, що обрав саме цю модель. В моєму автомобілі мене все влаштовує: якість збірки й оздоблення, надійність, комфортабельність, практичність. Навіть зараз всередині нічого не скрипить, а обшивка зберегла початкову свіжість. Немає в мене претензій ні до оглядовості, ні до якості шумоізоляції. При немаленькому зрості (1,8 м) за мною без проблем сяде така ж висока людина, и при цьому залишиться достатній запас місця для його колін. За всі роки експлуатації мій Golf ні разу мене не підвів – двигун 1,6 л MPI легко заводився навіть в суворі морози. Серйозних поломок ще не було. Замінив лише ремінь ГРМ з роликами, і під час нещодавнього ТО майстера на станції техобслуговування попередили, що скоро знадобиться заміна відбійників задніх амортизаторів. Хороша й корозійна стійкість автомобіля: півтора року тому на порозі з’явився доволі великий відкол фарби – до голого металу, але іржа на ньому досі не з’явилась. Найближчим часом продавати свій автомобіль не збираюся, однак теоретично був би готовий замінити його лише на нове покоління Volkswagen Golf.
Резюме
Кузов і салон | |
| Широкий вибір модифікацій. Стійкий поживчий попит і легкий перепродаж. Хороше збереження залишкової вартості. Корозійна стійкоіть. Висока пасивна безпека. Просторий салон і великий запас місця для ніг задніх пасажирів. Продумана ергономіка салону, висока якість і зносостійкість його обшивки. Багажник хетчбеків зі складеними сидіннями – один із найбільших. | Висока ринкова вартість. Вихід з ладу компресора кондиціонера (авто 2004–2006 р. в.). Можливі несправності електросклопідйомників. Високий центральний тунель кузова заважає ногам середнього пасажира. |
Силовий агрегат і трансмісія | |
| Великий вибір силових агрегатів. Мотори 1,6 л MPI і 1,9 л TDI – найбезпроблемніші. Висока економічність турбодизельних двигунів. | Недовговічність ланцюга ГРМ (FSI 1,4 л і 1,6 л). Відмова котушок запалювання (усі двигуни FSI). Обрив гофр випускної системи (2,0 л FSI). Можлива відмова паливних форсунок (2,0 л TDI). Проблеми з МКП (після 100 тис. км) і «роботом» DSG. |
Підвіска, рульове, гальма | |
| Відмінні ходов якості. Хороший ресурс підвісок і рвитратних матеріалів рульового. | Дорога заміна ступичних підшипників та втулок переднього стабілізатора. Прискорений знос електропідсилювача керма (2004–2006 р. в.). Стукіт скоб задніх супортів (на старих і зношених екземплярах). |
| VW Golf V | |
| Від $12 тис. до $22,5 тис. | За даними каталогу «Автобазар» |
Загальні дані | |
| Тип кузова | хетчбек і універсал |
| Дверей/місць | 5/5 |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4205/1760/1485 и 4555/1780/1500 |
| База, мм | 2580 |
| Маса спорядж./повн, кг | 1240/1850/ и 1360/1990/ |
| Об’єм багажника, л | 350/1305 и 505/1495 |
| Об’єм бака, л | 55 |
Двигуни | |
| Бензинові 4-циліндр.: | 1,4 л 16V (80 л. с.), 1,4 л 16V FSI (90 л. с.), 1,6 л 8V (102 л. с.), 1,6 л 16V FSI (115 л. с.), 1,4 л 16V Turbocompr. (140/170 л. с.), 2,0 л 16V FSI (150 л. с.), 2,0 л 16V Turbo (200/230 л. с.) |
| 6-циліндр.: | 3,2 л 24V (250 л. с.) |
| Дизельні 4-циліндр.: | 1,9 л 8V (90 л. с.), 1,9 л 8V (105 л. с.), 2,0 л 16V (140/170 л. с.) |
Трансмісія | |
| Тип приводу | передн. або повн. |
| КП | 5- або 6-ст. мех. і 6- або 7-ст. робот. DSG |
Ходова частина | |
| Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
| Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
| Шины | 195/65 R15, 205/55 R16, 225/45 R17, 225/40 R18 |
| Ціны на нові неоригінальні запчастини, грн.* | |
| Передн./задн. гальм. колодки | 430/320 |
| Повітряний фільтр | 170 |
| Паливний фільтр | 195 |
| Масляний фільтр | 60 |
| Амортизатор передн./задн. | 750/540 |
| Передн./задн. ступиці з підшипниками | 1250/2140 |
| Кульова опора | 110 |
| Сайлент-блок переднього важеля передн./задн. | 90/230 |
| Втулка/стійка передн. стабілізатора | 80/260 |
| Рульова тяга | 230 |
| Зчеплення, комплект | 1750 |
| Помпа | 480 |
| Ремінь ГРМ | 220 |
| Натяжний ролик ГРМ | 430 |
*Ціны можуть відрізнятися залежно від виробника та модифікації автомобіля. Ціни надані магазином «Трасса Е99» | |
| Широкий вибір запчастин на сайті http://zapchasti.avtobazar.ua | |
| Вартість запчастин, грн.* | |
| Крило переднє | 983 |
| Двері | 3 386 |
| Фара | 1 727 |
| Двері в збірці (карта, скло, склопідйомник) | 13 024 |
| Бампер передній + решеіка радіатора | 4 120 |
| Колісний легкосплавний диск | 2 350 |
| Подушки безпеки | 39 131 |
| Крило заднє | 1 682 |
| Кришка багажника | 3 306 |
| Бампер задній | 3 586 |
| *Окремі деталі без вартості рем. робіт та інших прилягаючих вузлів | |
Альтернатива
Ford Focus 2004–2010 р. в.
Вживані Focus дешеві, ніж Golf V, і швидше втрачають залишкому вартість, але за числом модифікацій не поступаються. Комфортабельні, з хорошими ходовими якостями. Проблеми: недовговічність передніх амортизаторів і підшипників (опорних передних стійок, правої півосі і ступичних), несправності дросельної заслінки в бензинових агрегатах, протікання сальників півосей і куліси в МКП.
| від $9 тис. до $19 тис. | |
| Тип кузова | 3- і 5-дв. хетч., 4-дв. седан, 5-дв. унів., купе/кабр. |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4340/1840/ 1490 (хетч.) |
| База, мм | 2640 |
| Двигуни 4- і 5-цил. | 5 бенз.: від 1,4 л 16V (80 л. с.) до 2,5 л 16V Turbo (225 л. с.) і 3 диз.: від 1,6 л 16V Turbo (90 л. с.) до 2,0 л 16V Turbo (136 л. с.) |
Opel Astra (Н) 2004–2011 р. в.
Один з найбільш доступних за ціною конкурентів Golf V. Погано зберігає залишкову ринкову вартість. Орієнтований на прагматичних та практичних покупців. Кількість модифікацій так ж, як у Focus і Golf V. Astra (Н) привабить просторим салоном, невисокою вартістю обслуговування, довговічною та в міру енергоємною підвіскою. Найпроблемніший мотор – 1,4 л Twinport, а КП – «робот» Easytronic.
| від $10 тис. до $17 тис. | |
| Тип кузова | 3- і 5-дв. хетч., 4-дв. седан, 5-дв. унів., купе/кабр. |
| Габарити Д/Ш/В, мм | 4250/1755/ 1460 (хетч.) |
| База, мм | 2615 |
| Двигуни 4-ціл. | 4 бенз.: від 1,4 л 16V (90 л. с.) до 2,0 л 16V Turbo (240 л. с.) і 2 дизельн.: 1,7 л 16V (80 л. с.), 1,9 л 16V (150 л. с.) |






























