Як дізнатися, що потрібно міняти амортизатор: п'ять ознак несправності
Машина може погано зупинятися не тільки через «лису» гуму чи зношені гальма. Амортизатори теж стають причиною того, що гальмівний шлях раптом стає несподівано довгим. На найменших нерівностях колесо «зависає» в повітрі, не встигаючи притискатися до дороги, через що відстань подовжується.
Підступність цього вузла в тому, що амортизатор зазвичай старіє поступово, і власник не завжди помічає зменшення його працездатності. Проте є ознаки швидкого кінця «стійок», які може помітити будь-який водій. Отже, вам рекомендовано поїхати на діагностику амортизаторів, якщо:
- машину починає розгойдувати на нерівностях;
- підвіску частіше пробиває;
- при різкому ході колеса вниз або вгору удар важеля об буфер відбою став більш помітним, жорстким;
- якщо машину перевірити дідівським способом – розгойдувати передок або задок автомобіля руками або вагою тіла – авто робить більше одного ходу вгору-вниз після припинення впливу на нього;
- під час зовнішнього огляду амортизатора на ньому видно сліди витікання рідини (у сучасних газомасляних амортизаторів цього може і не бути).
Але найголовніший наслідок критичного зношення амортизаторів водій просто не помічає, а небезпека в тому, що вони вже не «притискають» колеса до дороги на нерівностях, що так важливо під час кермування й гальмування. Тому найкраще контролювати амортизатори на спеціальному вібростенді, який не лише виявляє факт непридатності вузлів до подальшої експлуатації, а й показує ефективність амортизаторів у відсотках порівняно з новими.