
IVECO випробувала тягач S-Way з напівавтономним керуванням
Днями закінчилися успішні випробування магістрального тягача IVECO S-Way з напівавтономним керуванням. Проект реалізований компанією IVECO спільно з Plus із Кремньової долини – першим у світі розробником програмного забезпечення для автономних вантажівок на основі штучного інтелекту. Партнерами проектами виступили також логістична компанія DSV та аптечний ритейл dm-drogerie markt.
В результаті було проведено перші випробування на дорогах Німеччини технології напівавтономного керування Plus. Тестування тягача пройшло у складі завантаженого автопоїзда на реальному маршруті – між містами Крефельд та Хеннеф.
Крім передових рішень на основі ШІ, машина була укомплектована різними датчиками, включаючи лідар, радар і камери, що дають кут огляду в 360 град. Система напівавтономного керування не повністю замінює водія, а активно допомагає йому на трасі. Це і зміна ряду, і утримання на смузі руху, і пересування у заторах, а також «підштовхування» для прийняття правильних рішень. Все це підвищує безпеку водіння, економічність (витрата пального знижується на 10%) та загальну продуктивність.
Наголошується, що нова технологія напівавтономного керування Plus допоможе залучити нових водіїв вантажівок. Це дозволить вирішити проблему з їх нестачею – на даний момент вона становить у Європі близько 200 тис., а до 2028 року ця цифра може сягнути 700 тис. осіб.
Нова технологія Plus стане черговим кроком до впровадження на вантажівках повного автономного керування. Очікується, що на ринку США такі вантажівки можуть з’явитися вже 2027 року, а потім вони з’являться і в Європі. У будь-якому випадку водії все одно повинні будуть перебувати у цих вантажівках – для контролю, заправки та ін.