
У Києві помічено автомобіль, що змінив світ
Цей автомобіль, який днями кореспондентові «Автоцентру» вдалося сфотографувати у Києві, є знаковим. Йдеться про модель BMW 3-ї серії першого покоління (Е21), яка була визнана Лондонським музеєм дизайну одним із 50 авто, що змінили світ.
Машина почала випускатися у червні 1975 року і лише з 2-дверним кузовом типу седан. З 1978 по 1981 р. пропонувався також і кабріолет від ательє Baur. Модель зняли з виробництва у грудні 1983 року. За весь час було виготовлено 1 369 039 машин. Сьогодні такі «троячки» нечасто зустріти на дорогах, тому що навіть «найсвіжішим» з них вже під 40 років.

Модель отримала зовнішність у стилі “п’ятірки” першої генерації (E12), яка випускалася з 1972 по 1981 р. Однією з фірмових дизайнерських примочок стала задня стійка з т.з. вигином Хофмайстера. На автомобіль пропонувалися різні силові агрегати, спочатку карбюраторні, а потім інжекторні, робочим об’ємом від 1,6 до 2,3 л.

У нашому випадку це модель 318 з 1,8-літровим двигуном. Судячи з того, що її випустили в 1980 році, тут, швидше за все, стоїть уже впорсковий агрегат. Зазначимо, що у карбюраторній версії двигун розвивав до 98 к. с., а в інжекторній – 105 «конячок». Остання відрізняється кращою динамікою розгону (від 0 до 100 км/год – 11,5 с проти 12,0 с) і більшою максимальною швидкістю (173 км/год проти 165 км/год).

Зазначимо, що з найпотужнішим, 6-циліндровим двигуном 2,3 л в 143 к. с., оснащеним системою впорскування Bosch K-Jetronic, BMW E21 розганялася до сотні за 8,7 с і мала «максималку» 190 км/год.


Свого часу в Києві можна було зустріти й ось такий тюнінгований Е21 320, скоріше за всe від фірми Taifun, з оптикою Hella. Фото автора 2002 р.

А ось й BMW 320 Automatic, з автоматичною КП. Київ, 2008 р. Фото автора.


Здвоєні фари встановлювалися лише на машини з дволітровими двигунами. На фото модель 320 біля оперного театру в Києві, 1998 р. Фото автора

















