Як Tatra випустила розвізний фургон із кольорового ламінату
Ось як виглядає найпримітніший комерційний автомобіль марки Tatra – розвізний фургон Beta, сфотографований кореспондентом «Автоцентру» на вулицях чеського міста Острава.
Машина була розроблена ще на початку 90-х років. на Škoda Elcar Ejpovice у співпраці з LIAZ Jablonec та Tatra.Пізніше проект було передано Škoda Plzeň, до підрозділів комерційних автомобілів Škoda Truck.Для початку серійного виробництва було створено спільне підприємство Škoda Tatra sro у місті Пршибор.
Спочатку автомобіль був спроектований як електричний, на шасі Skoda Favorit. Він оснащувався 40-кіловатним електродвигуном, який живили нікель-кадмієві батареї на 120 Аг. Запас ходу досягав 120 км, а швидкість – 110 км/год.Однак надалі поширення набули варіанти з бензиновим 1,3-літровим двигуном – спочатку його було взято від того ж самого Favorit, проте незабаром замінили на силовий агрегат Hyundai G4EH від моделі Accent, потужністю 84 к. с.
Tatra Beta мала компактні габаритні розміри: 3890 мм завдовжки, 1660 мм завширшки і 1740 заввишки. Споряджена маса версії з ДВЗ становила 970 кг, а вантажопідйомність – 600 кг. В основі кузова лежав сталевий просторовий каркас, на який навішувалися панелі з композитного матеріалу – кольорового пресованого ламінату (!). Машини були доступні в одному із трьох кольорів – білому, блакитному та червоному. Повністю закритий кузов мав вантажний відсік корисним об’ємом 2,25 м куб.
Широкого поширення Tatra Beta, на жаль, не набула. З 1996 по 1999 рік було виготовлено лише 366 машин з двигунами Hyundai, а що стосується електромобілів, то їх випустили в кількості близько 100 од. Як би там не було, а Beta стала останнім легким розвізним автомобілем марки Tatra, оскільки згодом підприємство з Копршівниці зосередилося на випуску вантажівок виключно важкого класу.