
Коробки для Renault: яку вибрати?
Попит на автомобілі з механічними коробками в Україні постійно падає. І виною тому не лише зручність “автомата”, скільки серйозна еволюція автоматичних коробок, яких сьогодні вже багато різновидів.
Проста “механіка”

Французька компанія Renault випускає всі свої автомобілі із класичною механікою, вона є базовою трансмісією майже для всіх моделей. Залежно від двигуна та версії вона буває 5-ти та 6-ступінчастою. Переваги відомі простота, надійність, хороша динаміка, повний контроль над машиною. Як і головний недолік – треба «працювати» важелем та лівою ногою. А ще головою, думаючи, коли і яку передачу ввімкнути. Встановлюється на Logan, Sandero, Lodgy, Dokker та Megane.
Роботизована КП

Роботизована коробка передач являє собою конструктивно ту ж «механіку», тільки роботу з виключення зчеплення та перемикання передачі беруть на себе приводи, керовані електронним блоком управління. Така КП у Renault називається Easy’R. Тут п’ять ступенів, що перемикаються електроприводами від ZF. Є й можливість ручної зміни. Втім, така необхідність виникатиме нечасто, адже КПП є адаптивною. За кілька поїздок вона звикає до манери водія і перебирає передачам так, як це робить водій на даному авто. Зчеплення тут одне – це преселектив. Такий агрегат, наприклад, встановлюється на недорогі моделі Logan та Sandero. Переваги перед «механікою» зрозумілі, перед гідротрансформаторним «автоматом» – ціна, економія палива, відсутність обмежень щодо буксирування, а в наших реаліях – можливість завестися «з штовхача» та застосовувати розгойдування при виїзді з глибокої слизької калюжі. З недоліків – затримка при перемиканні, “робот” береже зчеплення, а при рушанні на підйомі можливий відкат назад (якщо не встановлено систему допомоги при старті HSA).
EDC – «робот» із двома зчепленнями

Що таке преселективний робот Efficient Dual Clutch? Це та сама «механіка» в основі з автоматичним перемиканням передач та зчепленням. Але зі своєю особливістю. Муфт зчеплення тут дві – кожна для свого ряду передач: парного та непарного. Це дозволяє цій коробці починаючи розгін на першій вже тримати включеною другу і в потрібний момент тільки розімкнути одну муфту і зімкнути другу. Зменшується час перемикання та переривання потоку крутного моменту. Виробляє такі трансмісії для Renault відома німецька компанія Getrag. Видимий недолік один – при різкій зміні швидкості є затримка. А ось проблем із надійністю за преселективами від Рено не помічено, хоча такі були в інших брендів і встигли створити погану славу для такого типу коробки. Є дві версії: 6-ти та 7-ступінчаста. Зустрічається на Duster, Megane, Captur, Kadjar та Espace.
CVT X-Tronic – взагалі без передач

Безступінчастий варіатор CVT прийшов на Рено від братів альянсу Nissan. Це японський агрегат компанії Jatco. Принцип роботи тут зовсім інший – передатне співвідношення постійно змінюється. Щоправда, дотримуючись побажань водіїв, яким не подобається «зависання» двигуна на одних обертах, інженери наділили агрегат можливістю імітувати роботу автомата – трансмісія «перебирає» 8 віртуальних передач в автоматичному режимі і дає можливість робити це самому, але вже шістьма передачами в ручному режимі. Перевага – економічність завдяки оптимальному передатному співвідношенню. А ще чудова плавність роботи. З недоліків – неможливість «перетравлювати» великий момент, що крутить, проблеми при складних умовах експлуатації (наприклад на бездоріжжі) а також експлуатаційні – вимогливість до якості та стану масла, висока вартість ремонту. Такими агрегатами на нашому ринку оснащують сімейство Megane та новий Koleos.
Класичний «автомат»

Така трансмісія в ході вже дуже давно і почала активно поширюватись ще з 50-х років 20-го століття. Є кілька планетарних передач, а зв’язок з двигуном відбувається через гідротрансформатор. Перемикання відбувається за допомогою системи гідравлічних клапанів. Завдяки гідравлічному зв’язку з двигуном, така КПП забезпечує плавне перемикання та демпфування коливань, що підвищує комфорт. Електронне керування та адаптивність дозволяє сучасним «автоматам» перемикатися швидше, ніж це робить водій вручну. До речі, можливість ручного перемикання найчастіше також є. Головний недолік – підвищена витрата палива через низький (максимум 85%) ККД гідротрансформатора. А складність конструкції визначає великий цінник на послуги з ремонту та обслуговування. Та й вартість самої коробки висока. В українській лінійці Renault автомобілів з такою КП зараз немає.
| Двигун / Коробка | механіка | робот Easy_R | CVT | dual clutch |
| 1,5 дизель | Logan, Sandero, Logan MCV, Dokker, Lodgy, Duster, Megane, Kadjar | Duster, Kadjar, Megane, Captur | ||
| 1,6 дизель | Kadjar, Trafic | |||
| 2,0 дизель | Koleos (X-Tronic) | |||
| 2,2 дизель | Master | |||
| 0,9 бензин | Captur | Logan, Sandero, Logan MCV | ||
| 1,2 бензин | Logan, Sandero, Logan MCV, Kadjar | Megane, Captur, Kadjar | ||
| 1,6 бензин | Duster, Megane, Dokker | Megane | ||
| 1,6 бензин турбо | Megane GT |


















