
Дмитро Кисилевський: вітчизняні виробники здатні на 100% забезпечити потребу українських громад в комунальній техніці та транспорті
Продовжуємо спілкування з Дмитром Кисилевським, народним депутатом, заступником голови Комітету ВР України з питань економічного розвитку та натхненником проєкту «Зроблено в Україні». Сьогодні поговоримо про створення каталогу виробників “Українська техніка для громад”.
АЦ: Пане Дмитро, розкажіть про вашу роботу та новий каталог «Українська техніка для громад 2025».
Дмитро Кисилевський: Наш каталог виробників розроблений у співпраці з нашими надійними партнерами – Федерацією роботодавців України, Асоціацією міст України та Міністерством економіки, довкілля та сільського господарства. Цей каталог має на меті довести, що вітчизняні виробники здатні на 100% забезпечити потребу українських громад в комунальній техніці та транспорті.

АЦ: Пане Дмитре, розкажіть, як взагалі виникла ідея створення каталогу?
Д.К.: Каталог «Українська техніка для громад» – це один з інформаційних проєктів, який є частиною «Зроблено в Україні». Він зібрав в одному документі велику кількість українських виробників, про яких, можливо, не всі знають.
Каталог задумали як допоміжний напрям в реалізації політики локалізації. Ми вирішили зібрати інформацію по тим напрямкам, де є масові споживачі – громади, і є велика кількість українських виробників, та зробити каталог «Українська техніка для громад». В каталозі представлені: міський транспорт, комунальна техніка, спецтехніка, навісне обладнання та інше, що купують громади, керуючись законом про локалізацію.

АЦ: Це перше видання такого каталогу?
Д.К.: Ні. Це вже його друге видання. Приблизно півтора роки тому ми зробили перший каталог. З того часу він збільшився. Додалися нові виробники, нові моделі техніки.
АЦ: Яке практичне застосування цього каталогу?
Д.К.: По всім регіонам України, де відносно безпечно, ми провели зустрічі з замовниками. Розповідали про закон про локалізацію, представляли українських виробників. Щоб врешті замовники та українські виробники знайомилися і спілкувалися між собою.
Такі заходи провели по всій країні, популяризуючи українську техніку. Вони не лише збільшують поінформованість замовників стосовно можливостей українських виробників, а ще й конвертуються в конкретні угоди. Багато українських виробників змогли знайти для себе нових покупців, а громади починають активніше експлуатувати вітчизняну техніку. На мій погляд це дуже важливо.

АЦ: Як громади до цього відносяться? Наскільки ця інформація використовується громадами?
Д.К.: По-перше, громади дізнаються про існування українських виробників. З іншого боку, ми бачимо тенденцію, що громади краще розуміють свою фінансову зацікавленість в наявності виробництва. Завод сплачує ПДФО – головний податок місцевих бюджетів. Так само і його постачальники. Мери цю математику розуміють дуже добре.
Наприклад, громада Ужгорода купила львівський «Електрон». Всім вигідно, адже громада Ужгорода отримала хороший автобус, громада Львова отримала податки, які львівський «Електрон» сплатив цій громаді і ще 200 підрядників «Електрона», які постачають йому компоненти, по всій країні сплатили податки. Ці підприємства можуть бути в Дніпрі, в Одесі, в Харкові, в Миколаєві – де завгодно. Всі громади стали, зрештою, багатші. Мери ставляться до цього позитивно і починають демонструвати цей економічний патріотизм закупівлями. Це для нас важливі сигнали.

Деякі громади вже демонструють кращий економічний патріотизм, ніж великий бізнес. Тож потрібно шукати інструменти заохочення великого бізнесу купувати більше української техніки.
АЦ: А що до виробників, який зворотній зв’язок ви маєте від них стосовно цієї програми?
Д.К.: Є частина виробників, які з самого початку існування цього каталогу співпрацюють з нами, активно залучені і в формування каталогу, і в зустрічі з замовниками. Вони приїжджали в кожен регіон, до кожного міського голови, презентували свої додаткові матеріали, запрошували на виробництво. Це мало результат – продажі техніки.
Кілька виробників на початку не дуже розуміли. Але побачивши ефект, додали свою інформацію до нової редакції каталогу. Його нове видання містить більшу кількість вітчизняних виробників, ніж перше. Отже виробники бачать практичну користь. Ми їм допомагаємо здійснювати їх маркетинг там, де вони самі не дотягуються.



















