
Всі слабкі сторони вживаного Ford Focus 3
У нашому попередньому матеріалі, присвяченому огляду вживаного Ford Focus, ми оцінили якість виконання його кузова та салону, а також розповіли про ходові якості цього автомобіля та ресурс основних розхідників.
Сьогодні ми оцінимо надійність не менш важливих і дорогих його вузлів і агрегатів – двигунів і коробок передач.

Для європейських покупців Focus було запропоновано широку лінійку бензинових та дизельних силових агергатів. Її особливість у тому, що до неї увійшли бензинові двигуни нового сімейства Ecoboost, оснащені системою безпосереднього упорскування палива, регулювання фаз газорозподілу, турбіною, 3-контурною системою охолодження та іншими технічними новаціями. Поряд з ними були і мотори, які дісталися у спадок від попередника: атмосферні бензинки 1,6 л Duratec, а також обидва соляркові мотори. Хоча, в Україну завозилися не всі двигуни, призначені для героя нашого огляду (див. табл.).
Ecoboost Ford Focus 3 чи його атмосферники?
При купівлі бензинових версій фахівці, що консультували нас, порадили віддавати перевагу старим перевіреним агрегатам – 1,6 л Duratec. Вони зарекомендували себе безпроблемними. Єдина їхня можлива «болячка» – неполадки дросельної заслінки (проявляється нестійкою роботою двигуна). Іноді вдається відновити її працездатність чищенням, і якщо це не допомагало – доводилося її міняти.

Бензинові атмосферні двигуни 1,6 л зарекомендували себе найменш проблемними. До речі, саме цей “рушій” найкраще підходить для встановлення ГБО і, як показав досвід експлуатації, працює на газі без проблем.
А ось в агрегатах Ecoboost виявлено більшу кількість характерних проблем. Так, у 3-циліндрових моторах об’ємом 1,0 л може тріснути пластикова трубка, встановлена між розширювальним бачком та турбіною, що загрожує перегріванням двигуна. Також рідина охолодження може підтікати з-під кільця ущільнювача передньої кришки двигуна. Крім цього, 1,0-літрові мотори грішать ще й течією оливи. Воно може підтікати з-під переднього сальника коленвала, а також через кришку, що тріснула, головки блоку циліндрів. Цікава технічна техніка цих «движків» – ремінь ГРМ працює в масляній ванні і оригінальна деталь здатна виходити під 200 тис. км. Кожні 60 тис. км виробник рекомендує міняти іридієві свічки запалювання. До речі, з двох 1,0-літрових моторів 100-сильний гірше підходить Focus – він відверто слабкуватий. Особливо це відчувається при їзді із завантаженням або увімкненому кондиціонері.
А ось у 4-циліндровому агрегаті 1,6 л Ecoboost застосовується традиційний ремінь ГРМ, який працює насуху без оливи і розрахований на 160 тис. км. У цей час бажано замінити і «помпу». У цих двигунах відзначені схожі проблеми з герметичністю масляної системи. До того ж пробігу в 160 тис. км нерідко втрачає герметичність прокладання кришки ГРМ та передній сальник коленвала.

У ході експлуатації Ford Focus в агрегатах Ecoboost (на фото) виявлено найбільше проблем. А ось до дизельних двигунів особливих зауважень у мотористів фірмової СТО немає.
Найменш поширений мотор Focus – Ecoboost об’ємом 2,0 л, який встановлювався на гарячу версію ST. У ньому для підвищення надійності ГРМ застосовується металевий ланцюг, зауважень до якого спеціалісти не мають. Але загалом «болячок» цього двигуна вистачає. Так, у ньому відзначені виходи з ладу механізму зміни фаз газорозподілу VCT (у редукційному клапані виривало штифт). Виникають також неполадки з електромагнітним клапаном керування турбіною (вона починає некоректно працювати) і самою турбіною (виходить з ладу). При всіх перерахованих вище неполадках спалахує тривожна лампочка «Check engine» і виникає відчутна втрата потужності.
Турбодизельні двигуни набули меншого поширення, ніж «бензинки». З соляркових моторів найчастіше зустрічається агрегат 1,6 л. За твердженням сервісменів конструктори Ford підвищили надійність цього двигуна і він вже не має проблем з недовговічною циліндропоршневою групою, яка на Focus II зношувалась до 100 тис. км, внаслідок чого значно збільшувалася витрата олії та губилася тяга.

Характерне слабке місце всіх агрегатів, яким оснащувався герой нашого матеріалу – права гідравлічна подушка двигуна у активних автомобілістів стає непридатною до 100 тис. км (це проявляється у підвищеній вібрації та появі на ній мастила).
Powershift Форд Фокус 3 – стережись роботів!
Не менш різноманітний у Focus вибір коробок. Механічних трансмісій дві: 5-ступінчаста «механіка», яка дісталася у спадок від попередника та новий агрегат із 6-ступенями.

До “свіжої” 6-ступінчастої механічної коробки передач (на фото) особливих зауважень у фахівців немає, а ось стару “5-ступку” вони критикують.
За твердженням сервісменів фірмової СТО, «5-ступці» притаманні всі «болячки», які були відзначені ще на попередньому поколінні моделі: текти сальників півосей і штока перемикання передач. Причому, якщо своєчасно не помітити втрату змащення з часом це може призвести до виходу з ладу 5-передачі – через недостатній рівень мастила вона страждає в першу чергу. Про те, що вона почала вмирати, повідомить гул під час їзди. Задня передача цього МКП не оснащена синхронізатором, тому нерідко вона включається з характерним хрустом. Це не є несправністю – такою є конструктивна особливість роботи «механіки». До пробігу 80 тис. км може стати непридатним опорний підшипник правої півосі. При цьому зчеплення з гідроприводом зазвичай служить без проблем.
Але все ж таки найчастіше фахівці критикують роботизовані коробки передач Powershift. Зверніть увагу – вони бувають двох видів: із сухим зчепленням (індекс 250) та мокрим (індекс 450). У першій мастило не змінюється, а в другій мастило необхідно міняти разом із фільтром кожні 60 тис. км.

Як показав досвід експлуатації, фірмові “роботи” Powershift з 6-ступенями зарекомендували себе не особливо надійними і здатні доставити власникам Ford Focus зайвого головного болю, особливо так звана “суха” КП.
На практиці більш проблемною виявилася так звана суха коробка передач. Власники таких авто часто скаржаться на неприємні ривки і навіть скрегіт при перемиканнях передач, течіння мастила, знос зчеплення. Як пояснили нам працівники фірмової СТО Ford, подібні неприємності відбуваються з цілого ряду причин. Одна з них – відмова електронно-механічного блоку керування перемиканням передач (ТММ). Знаючи про його невисоку надійність, виробник навіть продовжив гарантію на цей вузол до 5 років, протягом якого він безкоштовно його змінює. Ще одне слабке місце цієї КП – стають непридатними вилки вижимних підшипників, через що перестають включатися передачі. Також у «сухій» коробці після пробігу в 100 тис. км може вийти з ладу блок зчеплення.

На тлі так званої сухої Powershift «мокра» КП куди надійніша і їй властива лише одна характерна проблема – течіння мастила через сальники зчеплення.
Резюме «АЦ»
Це покоління Ford Focus 3 отримало у своє розпорядження нові двигуни Ecoboost і роботизовані коробки передач Powershift, які на практиці виявилися недостатньо надійними, тому на вторинному ринку фахівці радять віддавати перевагу версіям, оснащеним простими та безпроблемними агрегатами. Вони зможуть забезпечити новим власникам автомобіля ще багато тисяч кілометрів безпроблемної експлуатації та задоволення від володіння цим автомобілем. Тим більше, що Ford Focus має очевидні козирі перед основними конкурентами. Які саме читайте в окремому огляді, присвяченому оцінці основних споживчих якостей цієї моделі.
Итоги «АЦ»
Двигуни 2,5 зірки
+ Атмосферні бензинові мотори 1,6 л зарекомендували себе безпроблемними, а також вони відмінно працюють на газу. Непогана надійність турбодизельних агрегатів.
– Гідравлічна подушка двигуна при активній їзді довго не служить (усі мотори). Течі рідини, що охолоджує, провокує пластикова трубка системи, що тріснула, і негерметична передня кришка двигуна (1,0 л Ecoboost). Течіння масла з-під переднього сальника колінвала і кришки, що тріснула, головки блоку циліндрів (Ecoboost: 1,0 л і 1,6 л). Вихід з ладу механізму зміни фаз газорозподілу, неполадки електромагнітного клапана управління турбіною, відмова турбіни (2,0 л Ecoboost). Проблеми дросельної заслінки (1,6 л Duratec).
Трансмісія 2,5 зірки
+ Безпроблемна 6-ступінчаста механічна коробка передач.
– течіння сальників півосей та штока перемикання передач, частий хрускіт при включенні задньої передачі, невисока довговічність опорного підшипника правої півосі (5-ст МКП). Проблемні роботизовані КП Powershift, з яких найменш надійною виявився агрегат із сухим зчепленням (індекс 250).

Технічні характеристики Ford Focus | |
Загальні дані | |
| Тип кузова | хетчбек, седан, універсал |
| Дверей/місця | 5/5, 4/5 та 5/5 |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4360/1825/1485, 4535/1825/1485, 4555/1825/1505 |
| База, мм | 2650 |
| Маса споряджена/повна, кг | 1195/1825, 1225/1860, 1235/1870 |
| Об’єм багажника, л | 365/1150, 475/н.д., 490/1515 |
| Об’єм бака, л | 55 |
Двигуни | |
| Бензинові 3-циліндри.: 1,0 л 12V Turbo (100 к. с.), 1,0 л 12V Turbo (125 к. с.), | |
| 4-циліндрові: 1,6 л 16 V (105 к. с.), 1,6 л 16 V (125 к. с.), 1,6 л 16 V Turbo (150 к. с.), 2,0 л 16 V Turbo (250 к. с.) | |
| Дизельні 4-циліндр.: 1,6 Turbo (95 к. с.), 1,5/1,6 Turbo (105 к. с.), 2,0 Turbo (150 к. с.) | |
Трансмісія | |
| Тип приводу | передн. |
| КП | 5- або 6-ст. механ. або 6-ст. робот. |
Ходова частина | |
| Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
| Підвіска передня/задня | незалеж./ незалеж |
| Шини | 205/55 R16, 215/55 R16, 215/50 R17, 205/55 R16, 225/45 R17, 235/40 R18 |
| Вартість в Україні, $ * від 9,8 тис до 13,2 тис * станом на лютий 2018 р. | |


















