Богдан Глядик

    Автоюрист

    Штраф за їзду без світла вдень – незаконний

    12

    З 1 жовтня усім водіям за межами населених пунктів у світлу пору доби обов’язково потрібно рухатись з увімкненими денними ходовими вогнями або, за їх відсутності, ближнім світлом фар. Це чітка вимога Правил дорожнього руху, яка діє уже не перший сезон.

    За виконанням цієї норми ПДР, як і за іншими, слідкує патрульна поліція, співробітники якої, у випадку виявлення відповідного порушення, накладають на порушника штраф.

    Як показує практика, за рух у світлу пору доби без ближнього світла фар поліцейські притягують водіїв до адміністративної відповідальності згідно частини другої статті 122 Кодексу про адміністративні правопорушення. Дана норма передбачає відповідальність у виді штрафу, який становить 425 грн., за порушення правил користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку.

    Чи дійсно поліцейські можуть накладати такий штраф? Чи справді зазначена норма кодексу передбачає відповідальність за рух без світла за межами населеного пункту? Я не раз оскаржував такі постанови поліцейських в суді. Тому відповідально можу заявити, що штраф, передбачений частиною другою статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, не може застосовуватися до водіїв, які здійснюють рух за межами населених пунктів у світлу пору доби без увімкнутих денних ходових вогнів.

    Пункт 9.8 Правил дорожнього руху передбачає, що з 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу — ближнє світло фар. У випадку її не виконання це буде дійсно порушенням вимог ПДР, що надасть патрульному поліцейському як мінімум підставу для того, щоб зупинити автомобіль і перевірити наявні документи на право керувати авто і на користування цим автомобілем.

    Втім накласти штраф поліцейські не мають права. Стаття 122 Кодексу передбачає відповідальність за порушення правил користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку.

    При детальному аналізі Правил дорожнього руху та частини другої статті 122 Кодексу, вбачається, що Кодекс передбачає відповідальність за порушення правил користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами лише при початку руху чи зміні його напрямку, а з Правил дорожнього руху (та й із самих Постанов в справі про адміністративне правопорушення, згідно яких накладають штраф) вбачається, що водіїв обвинувачують  за порушення правил користування попереджувальними сигналами під час самого руху.

    Фактично, рух без увімкнених фар у вищезгаданих випадках буде порушенням, але відповідальність за це порушення настає згідно статті 125 Кодексу про адміністративні правопорушення, як за «інші порушення правил дорожнього руху» і тягне за собою лише попередження.

    Ще раз наголошую, що наш висновок нам вдається постійно успішно підтверджувати в судах.

    Однак не забувайте, що увімкнене світло фар – це не лише вимога правил дорожнього руху, а наша з Вами безпека, яка хоч мінімально, але сприятиме збереженню життя на дорозі. Давайте робити все, щоб не опинитися серед тих 5 тис., які щороку гинуть на автодорогах. Тому вмикайте ближнє світло фар, щоб зробити свій автомобіль більш помітним!

    Подписывайтесь на наши ленты в Facebook, Viber, Telegram и Messenger: все самые важные автомобильные события в одном месте.





    • Michael Chuma

      фігасбоі чувак самопіар проплатив на цілий журнал )))

    • Cherez

      Те ж мені автоюрист, дурень, який дійсно займається самопіаром!
      Цікаво, як він виграє справи, якщо не може розібратися з трактування статей??

      Якщо почитати статтю уважно і знати ПДР, то стаття накладає штраф на одне з двох порушень: 1 – порушення правил користування зовнішніми освітлювальними приладами (в ПДР немає жодного слова про “користування зовнішніми освітлювальними приладами” при початку руху чи зміні його напрямку!!!), 2 – порушення правил користування попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку.
      Ось нах”ра вводити інших людей в оману? Адже потім вони з піною у роті будуть доводити свою правоту, що їх не мають права оштрафувати, посилаючись на такого горе юриста. В той час як будь-який суддя доведе протилежне і буде правий…

      • Ga Tuno

        “в ПДР немає жодного слова про “користування зовнішніми освітлювальними приладами” при початку руху чи зміні його напрямку!!!”
        Правильно, бо вони є в КУпАП ст122. RTFM + співставляємо вимогу ПДР і статю за якою можна накласти штраф. І122 плавно перетікає в 125..

        • Cherez

          В ст.122 йде мова про дві окремі частини, а саме, що штраф може бути накладено:
          1) на порушення правил “користування зовнішніми освітлювальними приладами” до яких і відноситься використання ДХО чи ввімкнення ближнього світла з 1 жовтня по 1 травня;
          2) порушення правил “користування попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку”, тобто на неувімкнення “поворотників” (як люблю роботи деякі “водії”), зокрема при перестроюванні, що в багатьох випадках і призводити до аварійних ситуацій.

          А те, що написав “в ПДР немає жодного слова про “користування зовнішніми освітлювальними приладами” при початку руху чи зміні його напрямку!!!” не потрібно притягувати до того що ст.122 перетікає в ст. 125, оскільки в даному випадку мав на увазі, що ПДР не регламентує дій зі зовнішніми освітлювальними приладами при початку руху чи зміні його напрямку на відміну від використання попереджувальних сигналів, які необхідно використовувати при початку руху чи зміні його напрямку.

          Також є питання, а Ви можете надати приклад того, які дії потрібно виконати зі зовнішніми освітлювальними приладами при початку руху чи зміні його напрямку за які потрібно накласти штраф?

          • новичок

            приклад:
            1- при русі вночі, при початку руху повинні бути увімкнені габарити і ближнє світло фар
            2 – при виїзді з з неголовної на головну дорогу (зміна напрямку руху) якщо було ввімкнено дальнє світло – його потрібно вимикати
            чому ні????

            ЗІ: а де написано в ст 122 що АБО потрібно розуміти що це ДВА окремі порушення, і що 1 частина стосується саме користування ЗОП взагалі, а не саме при початку руху?????

    • Олександр Зінченков

      у ст. 122 лише не вистачає вірно поставленої коми: “КОРИСТУВАННЯ ЗОВНІШНІМИ ОСВІТЛЮВАЛЬНИМИ ПРИЛАДАМИ,(!) АБО ПОПЕРЕДЖУВАЛЬНИМИ СИГНАЛАМИ ПРИ ПОЧАТКУ РУХУ ЧИ ЗМІНІ ЙОГО НАПРЯМКУ”

      • новичок

        перед АБО кома не ставиться. вопрос не в “коме”, а в понятии “зовнішніми освітлювальними приладами” ???

    • новичок

      остается понять – что такое “зовнішніми освітлювальними приладами” ???

      • Богдан

        Любой прибор, установленный на авто, находящийся снаружи авто и предназначеный для освещения (фары БС и ДС, ДХО, ПТФ, фара-искатель, “люстра” и т.д.)

    • Сергей

      Все это фигня,зимой надо ездить со светом,в нас. пунктах и вне,Люди.это же ваша безопастность в первую очередь!!!!!!!

    • Alex HAV

      Включайте свет! пусть машину будет видно из далека

    • Evgen IbnHatab

      Стаття, трохи не професійна, Я, як викладач ПДР з цим мав справу, і, скажу цьому юрісту наступне: кодекс, передбачає окремо штраф тільки за поворотники як попередж. Сигнали.. – тому на його експертну думку він правий… Але, хай дасть мені відповідь на питання – а чи відсутність стоп сигналів , чи коли вони не працюють – це порушення??? А чи описане це порушення в Коап??? Чи є стоп сигнал попереджувальним???? Не компетентність суддів у цьому питанні – дозволяє вигравати оскарження… Шановні, я дивлюсь ,що більшість тут адекватних, не вірте таким статтям… Якщо світло повинне бути увімкнене, але чомусь не увімкнулось – це порушення правил корстування, або зовнішні світлові прилади не працюють у встановленому режимі ( з 1 по 31) . такі знавці правил і кодексу – гроблять людей.. Не можна страждать дебілізмом. Весь пункт 10 пдр – відсутній в кодексі Прямо… Тобто – заборона розвороту, при повороті – крайнє положення, рух заднім ходом, поведінка біля пішоходного переходу ( розворот ,задній хід) і т.д…. До чого це призводить??? – порушення проїзду пішоходних переходів це 18 пункт, коап посилається на нього, заборона розвороту і заднього ходу на переході – це 10 пункт пдр – ага, штрафанули по 18, а порушення по 10 – нє, нє віноват…. З усього не законного що зараз є – це поверхневий огляд авто з відкриттям салону і багажника ( це обшук) і вимагання страховки без складання протоколу – все інше – чіпухня, не слухайте нікого… Дякую….