![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2022/12/avtobus-uralets-nepokaznij-vitvir-na-ukrayinskih-dorogah-871x572-c-default.jpg)
Автобус «Уралець» – непоказний витвір на українських дорогах
Цей рідкісний для України автобус – «Уралець-66» був помічений у Києві в 1986 році. Його вдалося зняти Леоніду Гоголєв безпосередньо у русі.
Цю машину випускали на Механічному заводі в невеликому селищі “Уралець” неподалік Нижнього Тагілу, і майже весь “тираж” йшов в азіатську частину країни, до Далекого Сходу включно. Воно й зрозуміло: адже автобус робили у 1967 – 1972 рр. на застарілому шасі ГАЗ-51А. А на той час уже повним ходом випускали вантажівки нового покоління: ГАЗ-52 та ГАЗ-53.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2022/12/avtobus-uralets-nepokaznij-vitvir-na-ukrayinskih-dorogah-1.jpg)
Дослідний варіант автобуса
Не склалося й із дизайном автобуса. Кутастий кузов був дуже спрощеним, щоб не сказати примітивним. Привертав увагу гострий козирок над абсолютно плоским вітровим склом. Облицювання радіатора у машини була нехитрим – невелика решітка квадратної форми. Зате над нею красувався розгонистий напис «Уралець». Автобус мав 21-місний салон. Повна маса становила 6 т. Максимальна швидкість – 70 км/год.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2022/12/avtobus-uralets-nepokaznij-vitvir-na-ukrayinskih-dorogah-2.jpg)
Серійні автобуси “Уралец” спочатку мали гофровані борти.
Характерно, що більшість автобусів цієї моделі, що поставлялися в холодні, східні регіони країни, взагалі не мали вентиляційних кватирок. А кузов був утеплений. Щоправда, у машини, яку зустріли у Києві кватирки все-таки були, але лише по дві з кожного борту. Ця машина відноситься до пізніших років випуску, тому що кузов має вже не гофровані борти, а рівні, а прямокутні колісні ніші замінені напівкруглими.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2022/12/avtobus-uralets-nepokaznij-vitvir-na-ukrayinskih-dorogah-3.jpg)
На вулицях Києва, 1986 р. Фото Леоніда Гоголєва
Щорічно на підприємстві “Уралець” випускали до 1200 автобусів. Вони призначалися переважно для перевезення театральних працівників та iхнього реквізиту. Цікаво, що десь чверть з них виготовлялася у вигляді автоклубів і комплектувалися кінопроектором, радіовузлом, бензоелектростанцією, а також складним наметом.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2022/12/avtobus-uralets-nepokaznij-vitvir-na-ukrayinskih-dorogah-4.jpg)
У цехах заводу, 1971 р.