
Що робити, якщо застряг у сніговому заторі?
Незважаючи на аномально теплі зими, трапляються і сильні морози, і снігопади з хуртовинами та заметами. Але для автомобілістів це додаткова небезпека і головний біль. Крім усього іншого, можна застрягти в сніговому полоні на трасі, і тоді акумулятор, що сів, або замерзлий омивач може здатися дрібною неприємністю. Що ж робити, якщо застряг на трасі взимку?
Безумовно, найпростішою, найдієвішою і найлогічнішою порадою буде відкласти поїздку в разі погіршення погодних умов. Але обставини бувають різні, та й негода може ж таки застати несподівано. Перше і найголовніше —підготовка до зимового сезону і далекої дороги зокрема повинна бути завчасною.
Для автомобіля
Крім стандартного набору, в який серед іншого обов’язково повинні входити аптечка, вогнегасник, знак аварійної зупинки і трос, варто докласти ще деякі речі. А саме:
- міцний буксирувальний трос, розрахований на більшу вагу автомобіля, ніж у вас;
- невелику лопату (але все ж таки краще більшу за саперну);
- кілька світловідбивальних жилетів;
- хороший ліхтарик (його краще зберігати в “бардачку”);
- компресор (він же може бути і з ліхтариком);
- омивач;
- охолоджувальну рідину (“на долив”);
- мінімальний набір інструментів (хоча б кілька викруток, ключів, стяжок, WD40 і скотч / ізоляційну стрічку);
- хороші робочі рукавички, бажано з грубої шкіри;
- сокирку.
Важливо також, щоб все це лежало в найближчому доступі, а не закладене сумками, валізами іншими речами. Крім цього обов’язково перевірте, чи є в автомобілі:
- домкрат;
- балонний ключ;
- буксирувальний крюк (а також вивчіть, куди він вкручується на вашому автомобілі);
- запасне колесо (воно має бути накачане або щонайменше не пробито);
- ремкомплект, якщо запаски нема.
Згадайте також, коли міняли оливу, гальмівну рідину (і взагалі коли робили ТО) і перевірте їх рівні. А ще охолоджувальну, звісно.
Всі ці прості рекомендації і речі можуть здатися навіть надлишком-ну навіщо така перестраховка, якщо ми живемо в 21 столітті і цивілізованому світі? Але повірте, неприємності трапляються якраз тоді, коли ти готовий до них найменше і знаходишся далеко від цивілізації. А якщо все це не стане в нагоді вам, то може дуже виручити іншого водія!
Для себе
Так, про авто подумали, тепер потрібно подбати і про себе. У сучасних автомобілях здебільшого велика кіькість ніш і боксів, тому розкласти всі ці речі, щоб ще й місце залишилося не буде складно. Отже, кладемо в салон:
- зарядку для смартфона;
- сухі та вологі серветки;
- снеки (шоколад, енергетичні батончики, горішки — кому що подобається);
- воду (прекрасний варіант — термос із чаєм в дорогу);
- шкарпетки та рукавички (якщо раптом промокнуть ті, що на вас);
- запальничку;
- плед або легка ковдру.
Тут трохи поясню. Його можна накинути на заднє сидіння, а в разі чого вкриватися ним. Крім цього, велике покривало може допомогти загасити полум’я під капотом, якщо його накинути зверху і мінімізувати доступ кисню.
Якщо застряг у сніговому полоні
Пам’ятайте, що найшвидше в кінцевий пункт приїжджає не той, хто летить чимдуж, часто дуже ризикуючи, а той, хто їде розраховано. Намагайтеся не частити з зупинками на каву, але при цьому стежте, щоб в баку було не менше половини бензину або дизеля. Їдьте обмірковано. Не робіть зайвих ризикованих обгонів і обирайте швидкість відповідно до дорожніх умов. А з педалями поводьтеся акуратно і ніжно — ніяких різких натискань.
Якщо ви все-таки застрягли в снігових переметах або злетіли з дороги в замет, найголовніше — не панікуйте! Якщо це ДТП — позначте його відповідно до вимог ПДР. Якщо відчуваєте, що машини перебувають у небезпечному місці, в них краще не залишатися і до приїзду поліції відійти на безпечну відстань.
Якщо застрягли в переметах або заметі, не газуйте сильно — тільки більше засадите машину. Вийдіть і спробуйте спокійно оцінити ситуацію. Якщо очевидно, що самому не вибратися, тоді або скористайтеся інструментом з набору, або кличте (телефонуйте) на допомогу. А доки чекатимете — підготуйте все необхідне.
Якщо допомога потрібна серйозна, попередьте рідних і друзів, скажіть, де і як застрягли, попросіть допомогти з локальними телефонами МНС або Укравтодору (так-так, мобільний Інтернет може бути не скрізь).
Чекаючи на допомогу, не робіть в салоні спеку, а виходячи на вулицю навіть ненадовго, одягайтеся. Працюючи на холоді також сильно не гарячкуйте. Словом, стежте за температурним режимом, оскільки застудитися на зимовому вітрі дуже просто, а кому хочеться після снігових пригод ще й захворіти?
Якщо сніг і вітер дуже сильні, стежте, щоб вихлопну трубу не замітало — це небезпечно для життя! (можна отруїтися продуктами вихлопу).
Не соромтеся допомагати одне одному. А за необхідності (або в екстреному випадку) можна зібратися в одній машині. Так і тепліше, і економніше, і час за розмовою в очікуванні допомоги пролетить швидше. Пам’ятайте, що двигун витрачає в середньому літр палива на годину, тому навіть півбака має вистачити надовго. І допомога обов’язково прийде!
P. S. Все описане в статті має рекомендаційний характер