Аналіз змін до законодавства про розмитнення
Розглянемо основні положення законів, їхні переваги та недоліки.
Зміни у податковому законодавстві
У «законі Южаніної» прописана доволі проста формула розрахунку ставки акцизного податку. Для отримання цифри необхідно помножити базову ставку на коефіцієнт двигуна і коефіцієнт віку. Базові ставки відрізняються за типом і об’ємом двигуна, обчислюються в євро.
Коефіцієнт двигуна – число, отримане після ділення об’єму мотора в см3 на тисячу см3. Коефіцієнт віку – кількість повних років, починаючи з року, наступного за роком виробництва. При цьому всі авто старші 15 років отримують значення 15, а молодші від року – 1.
Що молодше авто і що менший у нього двигун – то дешевшим буде акцизний податок. Наприклад, ставка літрового Ford Focus 2018 року випуску буде 50 євро:
50 евро х 1 х 1 = 50 евро |
Крім того, фіксовані базові ставки дали змогу доступно розмитнювати авто з двигунами великих об’ємів. До набуття чинності нових норм вигідно можна було розмитнити лише бензинові автомобілі до 3.0 л і дизельні – до 2.5 л. Саме на них поширювалися пільгові тарифи законопроекту 3251.
Зміни у митному законодавстві
Ще зовсім недавно водії «євроблях» не мали можливості розмитнити свої автомобілі через невідповідність стандарту «Євро-5». Нові норми закріпили, що тепер ця вимога може бути застосована лише до нових транспортних засобів. Для вживаних легкових автомобілів передбачено екостандарт «Євро-2».
За словами менеджера компанії AtlanticExpress, скасування «Євро-5» значно розширило вибір авто на американському ринку, адже тепер він не обмежується 2010 роком випуску. На аукціонах США можна купувати моделі 2007-2008 років за 1500-2000 доларів. Наприклад, Toyota Camry, Honda Accord, Chevrolet Impala і багато інших. Десятирічний автомобіль із 3-літровим мотором вартістю $1800 в розмитненні обійдеться:
Електромобілі та гібриди
Для автомобілів, оснащених електродвигунами, передбачені інакші правила розрахунку ставки акцизного податку. Для гібридного транспорту вона становить 100 євро за одиницю – на неї не впливають ані вік, ані об’єм ДВЗ, ані потужність електромотора. Мито і ПДВ обчислюються так само, як і для бензинових та дизельних авто.
До кінця 2018 року для електрокарів відсутні акциз, мито і ПДВ. Що чекає на них після нового року? Ставка акцизного податку з 1 січня 2019 року буде обчислюватися з урахуванням ємності електробатареї – 1 євро за 1 кВт-год. Мито залишиться нульовим – це закріплено в Митному кодексі, а скасування ПДВ триватиме до 31 грудня 2022 року.
Висновки
Ухвалені закони зробили розмитнення автомобілів дешевшим, і особливо це помітно щодо авто з об’ємними двигунами. Крім того, вони стерли вікові межі, дозволивши законно ввозити до України «старі» автомобілі. Головна вимога – їхня відповідність екостандарту «Євро-2».
Найбільш вигідно возити молоді машини з невеликими моторами. Зменшився акцизний податок на гібридний транспорт. Що стосується електромобілів, то тепер за них доведеться платити, але небагато.
А от штрафи за порушення митних правил значно зросли. Крім того, у випадку транзитного в’їзду на територію держави потрібно внести рівну вартості розмитнення суму застави, яку повертають лише за умови виїзду в обумовлений термін.