Українські автовиробники – за перенесення Євро 6

Федерація роботодавців автомобільної галузі надала офіційну позицію щодо розгляду законопроекту, який відтерміновує екологічні норми Євро 6.

2

Надаємо повний текст позиції ФРА:

22 березня 2017 року, на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, було прийняте рішення з рекомендацією Верховній Раді України прийняти у першому читанні за основу та в цілому проект Закону про внесення змін до Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів” щодо посилення адаптаційної спроможності та поетапного запровадження в Україні міжнародних екологічних вимог до транспортних засобів (реєстр. № 5624 від 29.12.2016 р.).

fire-iz-vihlopa

Метою законопроекту є надання можливості адаптації виробництва та ринку транспортних засобів до поетапного запровадження в нашій країні вимог екологічної безпеки, які відповідають міжнародним природоохоронним нормам щодо колісних транспортних засобів. Зокрема, пропонується перенести термін введення стандарту екологічної безпеки Євро-6 – з 1 січня 2018 року на 1 січня 2020 року.

«Євро» – це екологічні стандарти, що регулюють вміст шкідливих речовин у вихлопних газах транспортних засобів з дизельними і бензиновими двигунами. Адже до складу автомобільних викидів входить понад 200 різних хімічних речовин (діоксид вуглецю, сірчистий газ, альдегіди, сажа, свинцеві сполуки), які потрапляють у навколишнє середовище.

Контроль відпрацьованих газів автомобілів є глобальною проблемою, багато країн у світі створюють власні нормативи і стандарти, що регламентують рівні викидів токсичних речовин.

Україна розпочала стратегічний шлях по встановленню технічних та екологічних вимог до транспортних засобів шляхом прийняття Закону України від 20.02.2000 року № 1448-ІІІ «Про приєднання України до Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року з поправками 1995 року». Тобто Україна стала Договірною стороною та заявила про намір застосовувати на своїй території 99 Правил ЄЕК ООН (ці Правила регламентують питання, які стосуються колісних транспортних засобів, предметів обладнання та їх частин за критеріями безпеки, екологічності та енергоефективності).
Завершенням етапу запровадження Україною екологічних норм стала ратифікація Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС згідно із Законом України від 16.09.2014 р. № 1678.

Статті 368, 369 Глави 7 «Транспорт» Угоди про Асоціацію містять норми щодо:

– реструктуризації та оновлення транспортного сектора України, поступова гармонізація діючих стандартів та політик з існуючими в ЄС;
– усунення адміністративних, технічних перешкод;
– впровадження нормативних вимог по модернізації транспортних парків для досягнення найвищих міжнародних стандартів.
Визначення умов та конкретних років введення в Україні міжнародних екологічних вимог до транспортних засобів здійснювалося Україною самостійно, шляхом прийняття відповідних законів.

Так, в 2005 році було прийнято Закон України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів», в який на етапі підготовки до підписання Угоди про Асоціацію з ЄС, в 2012 році були внесені зміни щодо визначення умов і термінів введення в Україні міжнародних екологічних вимог до колісних транспортних засобів (стандарти Євро). Згідно цього Закону 2017 рік буде останнім роком дії норм Євро-5 в Україні. Далі, з 1 січня 2018 року мають набути чинності норми щодо запровадження Євро-6 відносно автомобілів, які ввозяться, виготовляються та реєструються вперше в Україні. Разом з цим, введення нових стандартів значно обмежує імпорт старих автомобілів, що вже були у користуванні і належать до нижчого класу екологічної безпеки.

Але із запровадженням нових екологічних вимог до автомобілів, паралельно потрібно приводити у відповідність виробництво пального. Адже норми на останнє значно відстають від екологічних вимог до автотранспортних засобів. Так, згідно з Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, у нашій державі кінцевий строк введення в обіг автомобільних бензинів та дизельного палива екологічного класу Євро-3 – до 31 грудня 2015 року, а екологічного класу Євро-4 – до 31 грудня 2017 року. А крім забруднення повітря, паливо неналежної якості зменшує загальний термін експлуатації транспортного засобу. Відтак, українські виробники та імпортери стають заручниками ситуації з паливом і змушені відтерміновувати введення високих Євро стандартів, навіть враховуючи готовність це зробити стикаються з неготовністю ринку.

Також на сьогоднішній день гостро стоїть проблема із транспортними засобами, які ввозяться на території України в митних режимах «тимчасове ввезення» і «транзит», адже вимога про відповідність діючим екологічним нормам Євро-5 на них, на відміну від вироблених і імпортованих транспортних засобів, не розповсюджується, а кількість таких автомобілів збільшилася в рази.

litovtsi
Фото Авто Евро Сила

Тож, зважаючи на вищевикладене, вважаємо за необхідне винести на розгляд Верховної Ради України Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів” щодо посилення адаптаційної спроможності та поетапного запровадження в Україні міжнародних екологічних вимог до транспортних засобів (реєстр. № 5624 від 29.12.2016 р.) для прийняття його за основу та в цілому.

Подписывайтесь на наши ленты в Facebook, Viber, Telegram и Messenger: все самые важные автомобильные события в одном месте.





  • Ворчун

    Да хоть евро 8. Все равно у нас даже бензина соответствующего евро 5 по Украине чуть больше 16% от всего объема.

  • Василий Тёркин

    Жигандросам пофиг,а про маршрутки воошпе молчу.