![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/12/9lrdx78538441-871x572-c-default.jpg)
Французький "Жук" - таємна розробка Renault
Цей компактний легковий автомобіль створювався в глибокій таємниці, оскільки в окупованій німцями Франції було дозволено випуск лише вантажівок. І в результаті цих робіт і з’явився, пофарбований в зелений маскувальний колір, майбутній легковик Renault 4CV.
Цікаво, що його дводверний кузов було виготовлено з алюмінію. Зовні автомобіль чимось скидався на свого сучасника – німецький Volkswagen на прізвисько «Жук». Це був компактний горбунок, з колісними крилами, що стирчали по краях, і мотором, захованим у похилим «хвості». Але його 4-циліндровий двигун мав уже не повітряне, а рідинне охолодження. При цьому радіатор, щоб не зіпсувати пологу, обтічну корму, розмістили відразу за спинкою заднього сидіння, перед блоком циліндрів.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/12/unnamed-5.jpg)
Прототип будущего Renault 4CV
Робочий об’єм двигуна становив 760 см куб. та розвивав потужність 19 к. с. Коробка передач була триступеневою, причому перша – несинхронізована. Підвіску коліс зробили незалежною, пружинною. Максимальна швидкість становила 90 км/год.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/12/renault-mixed-23.jpg)
Серийный Renault CV4
Завод Renault у Булон-Бійянкурі був націоналізований 16 січня 1945 року і став називатися Regie Nationale des Usines Renault. Дебют автомобіля Renault 4CV відбувся 3 жовтня 1946 року на Паризькому автосалоні. А 12 серпня наступного року почалися його продажі. Успіх був колосальний: черга на придбання машини розтяглася до двох років.
На відміну від прототипу, кузов серійної машини був залізний, типу седан. У нього, враховуючи побажання продавців, зробили вже не два двері, а чотири. У грудні 1949 року з’явилася і версія з жорсткими боковинами кузова, але зі зсувним дахом.
Автомобілі Renault 4CV завоювали популярність не лише у себе на батьківщині. Їх збирали в Англії та Ірландії, Бельгії та Іспанії, і навіть в Австралії та Південній Америці. А первісток японської фірми Hino був схожий на цього французького побратима як дві краплі води.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/12/das-beste-aus-115-jahren-tradition77777777777777777.jpg)
Renault 4CV на гонках в Ле-Мане
Потрібно сказати, що машини Renault 4CV непогано показали себе і у різних спортивних змаганнях. 1951 року автомобіль здобув перемогу у своєму класі на престижних 24-годинних перегонах Ле-Ман.
Виробництво цієї популярної моделі у Франції припинилося лише 6 липня 1961 року. Усього там було випущено 1 105 547 од. Таким чином, Renault 4CV став першим французьким автомобілем, який подолав рубіж випуску в один мільйон.