
Як у Києві відновили автобусний рух 100 років тому
У цей день, 10 грудня 1925 року у Києві поновили регулярний автобусний рух, перерваний війною. Новенькі автобуси Daimler DC 4 d курсували від нинішньої Європейської площі до початку вулиці Саксаганського. Кожен мав 15 місць для сидіння на 5 стоячих. Трохи згодом до них долучилися й автобуси FIAT. Усі названі вище машини перебували в експлуатації до середини 1930 року.
Пропозиції організувати автобусне сполучення у Києві почали надходити ще 1910 року. А 13 березня наступного року відбулися перші випробування автобуса, що його запропонував підприємець Луї Байор. Далі розпочалися пошуки найбільш придатної для умов Києва машини. У січні-лютому 1913 року міська влада вела перемови з представниками семи фірм: Ansbach, Bussing, DAG, NAG, Opel, Pierce-Arrow та Renault. Але у березні врешті було обрано іншу – Benz. Після цього вона привезла до Києва п‘ять машин, кожна на 25 пасажирів.

Daimler DC 4 d у Києві (1925 р.)
Автобусне сполучення у Києві розпочалось 2 червня 1913 року. Машини почали курсувати між Царською площею (нині Європейська) та Тверською площею (нині там НСК «Олімпійський»). На маршрутах зазвичай працювали чотири машини, а п‘ятий автобус перебував у резерві на випадок несправності однієї з них. Окрім того кілька автобусів зранку виїздило до залізничного вокзалу аби забрати пасажирів з поїздів, які щойно прибули.

Перший автобус у Києві – Benz-Gaggenau SO (1913 р.)

















