
Які масла рекомендується заливати в двигуни ВАЗ-21099
Які масла рекомендується заливати в двигуни ВАЗ-21099?
| |
Двигуни, які сьогодні встановлюють на багато моделей Lada, помітно відрізняються від тих, що використовували раніше. Головна особливість – інжекторна система живлення та оснащення автомобілей системою нейтралізації відпрацьованих газів, що відповідає вимогам Євро-2. Через це виникли принципово нові вимоги до мастильних матеріалів. Ось чому наприкінці 90-х «АвтоВАЗ» вніс корективи до власної системи схвалення мастильних матеріалів, розроблену ще у 70-і роки.
Враховуючи специфіку «вазівського» автомобільного парку, Науково-технічний центр АО «АвтоВАЗ» розробив двоетапну систему схвалення моторних мастил. Їх розділили на два види – «Стандарт» і «Супер». «Стандарт» рекомендується використовувати в двигунах «класики», випущеноі не пізніше 1.10.2000 г. За класифікацією API це масла класу SF, якому відповідають переважно мінеральні продукти, зокрема, «ТНК Мотор» (SAE 10W-30, 15W-40, 20W-50).
Для сімейств ВАЗ-2108, -2110, -1111, а також усіх моделей ВАЗ, випущених після 1.10.2000 (серед них і «класика», що виробляється на Луцькому та Запорізькому заводах), рекомендуються мастила класу «Супер», які відповідають експлуатаційним властивостям SG. Наприклад, в асортиментному ряду найбільш широко представлених в Україні мастил ТНК допуск за класом «Супер» мають напівсинтетичне «ТНК Супер» (SAE 10W-40, 5W-40) і мінеральне «ТНК Супер» (SAE 15W-40). Їх рекомендують для застосування в інжекторних двигунах, оснащених системами нейтралізації відпрацьованих газів, хоча можуть використовуватися і в двигунах «класики».
В 2003 р. мастило «ТНК Супер» пройшло повторні випробування в НТЦ АО «АвтоВАЗ», за результататми яких було допущено до використання в нових автомобілях з інтервалом заміни 15 тис. км. Звідси стає зрозуміло, що «запас міцності» у продуктів «ТНК Супер» значно збільшений, а тому вони забезпечать надійну роботу довше звичних 8 – 10 тис. км пробігу. При цьому варто враховувати ряд чинників – якість палива, що використовується; режим експлуатації, забрудненість доріг та здатність фільтруючих елементів працювати більше 10 тис. км.
Нині розроблена і запроваджується нова специфікация моторних мастил, що відповідають вищій категорії SJ. До них висувають додаткові вимоги, пов’язані з економією палива (енергозберігаючі), зменшенням витрати мастила і здатністю працювати у високотемпературних режимах без утворення нагару і відкладень. В асортиментному ряду ТНК даному класу відповідає синтетичне мастило «ТНК Ультра» (SAE 5W-40).

















