![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/12/photos-saab-93-1955-1-871x572-c-default.jpg)
Як з'явився найкрасивіший шведський автомобіль
Малолітражка SAAB 93, що дебютувала рівно 68 років тому, відрізнялася зовні від звичних автомобілів тих років і головне – виділялася цікавими технічними рішеннями.
Перші автомобілі марки SAAB були оздоблені незвичайною емблемою. Це був вид спереду на двомоторний літак з двома гвинтами, що обертаються. Справа в тому, що шведська компанія SAAB, утворена 1937 року, спочатку випускала саме авіаційну техніку. І абревіатура у її назві розшифровувалась як Swenska Aeroplan AB.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/12/saab-92-2-takt-12887-15980233453.jpeg)
SAAB 92
У 1949 році почався випуск автопервістка марки – моделі SAAB 92. Це була компактна модель з дводверним несучим кузовом. Форма останнього була, за поняттями тих років, цілком обтічна, хоч і дещо консервативна – відчувався англійський вплив.
![SAAB 93](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/12/saab-93-1.jpg)
SAAB 93
Попереду поперечно стояв двотактний 2-циліндровий моторчик DKW робочим об’ємом 764 см куб. у 25 к. с. Надалі його потужність було підвищено на 3 к. с. Підвіска всіх колес була незалежною, пружинною.
У 1952 році з’явилася модель з дещо покращеною зовнішністю – SAAB 92B. Замість колишньої невиразної решітки радіатора з чотирма горизонтальними прутами з’явилася невелика, витончена вертикальна решітка, з боків від яких розходилися молдинги-«вуса».
![SAAB 93](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/12/saab-93-1956-1960-coupe-exterior.jpg)
SAAB 93
Всі ці “риси портрету” перейшли і на наступну модель – SAAB 93, що з’явилася 1955 року. Проте вона стала новим, важливим етапом в історії марки. Двигун, хоч і залишався двотактним, отримав замість двох циліндрів три. Маючи насправді колишній робочий об’єм (748 см куб.), він видавав на гора помітно більшу потужність – вже 33 к. с.
У машини з’явилася нова триступенева коробка і нова незалежна, важільно-пружинна підвіска коліс. При спорядженій масі 780 кг максимальна швидкість сягала 120 км/год. Витрата палива становила 6 – 8 л на 100 км. Через три роки почали встановлюватися панорамне лобове скло і посилені гальма. Ця модель позначалася як SAAB 93B.
Ще потужнішим став експортний варіант машини, що отримав назву SAAB GT 750. Її форсований двигун розвивав до 55 к. с., а максимальна швидкість збільшилася зі 125 до 145 км/год.
З 1955 по 1962 рік було вироблено 52 731 автомобіль сімейства SAAB 93 всіх версій.
На автомобілях SAAB у 50-60-ті роки відомий гонщик Ерік Карлссон переміг у низці престижних міжнародних змагань. Так, він двічі поспіль, у 1961 та у 1962 рр. завоював першість у знаменитому ралі Монте-Карло. Він виступив там на машині SAAB із моторчиком лише 841 см куб., але потужністю 70 к. с. Цікаво, що сам спортсмен, який приніс славу фірмі SAAB, був родом із Трольхеттану – міста, де й був розташований автозавод компанії.