Команда Ford Chip Ganassi Racing готується захистити свій титул у 24-годинних перегонах у Ле-Мані

У 2016 р. у компанії Ford був новий автомобіль, нова команда і нове завдання: перемогти у Ле-Мані через 50 років після здобуття всіх трьох призових місць у змаганнях 1966 р.

0

Команда здобула незабутню перемогу і з того часу стала ще сильнішою, перемагала в гонках по всьому світу і брала участь в Чемпіонаті світу з автоперегонів на витривалість Міжнародної автомобільної федерації та чемпіонаті WeatherTech SportsCar.

Усього через 8 днів чотири автомобілі GT команди Ford Chip Ganassi Racing вишикуються на треку Сарте, щоб стартувати в 24-годинних перегонах у Ле-Мані та захистити торішній титул переможця, завойований автомобілем Ford GT № 68.

Ford Le Mans 2017 4-car shot

«Ford GT являє собою все найкраще, що є в автомобілях Ford, і наше прагнення до досконалості у всьому, що ми робимо, — пояснює виконавчий голова правління Ford Motor Company Білл Форд (Bill Ford). — Торішня участь і перемога в класі GTE Pro в Ле-Мані стала джерелом гордості для всіх наших співробітників по всьому світу. Цей успіх показав, що зібравшись разом можна досягти неймовірних результатів. Ми раді повернутися до Ле-Ману та захистити наш титул».

Гонка 2017 р. стане ювілейною: 50 років минуло з того часу, як Ден Герні та Ей-Джей Фойт здобули перемогу в Ле-Мані за кермом Ford GT40. Ця перемога, друга в чотирирічній серії, закріпила панівну позицію компанії Ford у найбільшій у світі гонці спортивних автомобілів.

«Торік ми повернули Ford у світ гонок на витривалість в класі GT, і перемога в Ле-Мані стала визначною подією для компанії, наших партнерів і всіх наших шанувальників, — говорить Радж Наїр (Raj Nair), виконавчий віце-президент і президент Ford Motor Company, відповідальний за регіон Північної Америки. — Цьогоріч ми беремося захищати наш титул, усвідомлюючи, що для перемоги в 24-годинних перегонах у Ле-Мані треба справді викластися на повну. Я знаю, що наша команда Ford Performance готова сміливо зустріти будь-які труднощі, і ми з нетерпінням чекаємо участі в цих неймовірних змаганнях».

«Кожен з чотирьох наших екіпажів чекає повернення до Ле-Ману, щоб захистити торішній титул переможця, — додає керівник команди, Чіп Ґанассі (Chip Ganassi). — Завжди приємно змагатися, знаючи, що маєш чотири хороші шанси на перемогу в такому видатному змаганні як 24-годинні перегони в Ле-Мані. 2016-й був просто фантастичним завдяки Ford GT, і ми прагнемо зробити 2017-й ще кращим».

«Після випробувань з урахуванням вимог Оптимізації параметрів 2017 р. (обмеження параметрів, призначені для забезпечення однакових умов для всіх учасників гонки) зрозуміло, що до перегонів нам доведеться добре попрацювати, — розповідає міжнародний директор Ford Performance Дейв Перічак (Dave Pericak). — Минулий рік приніс нам незабутню перемогу, при цьому шанси суперників були фактично однаковими. Ми можемо тільки сподіватися, що цього року перегони з участю нових автомобілів конкурентів будуть такими ж збалансованими, а шанувальники зможуть насолодитися тим духом справжніх змагань, на який сподіваються».

Ле-Ман без Бурде, проте з Канааном

У Ле-Мані не вистачатиме Себастьєна Бурде (Sébastien Bourdais), який відновлює сили після аварії під час кваліфікації гонки Indianapolis 500. Це серйозний удар для команди, адже саме Бурде був у складі екіпажу переможного № 68 у 2016 р., проте американець Джої Ганд (Joey Hand) і німець Дірк Мюллер (Dirk Müller) зможуть знову позмагатися за головний приз в компанії зірки INDYCAR бразильця Тоні Канаана (Tony Kanaan).

«Звичайно ж, без Себа в Ле-Мані все буде не так, — зауважує Ганд. — Але ми сильна команда і готові до всього. Я щодня тренуюся, щоб бути певним, що фізично зможу подолати необхідну відстань і залишатися в тонусі протягом усієї гонки. Ле-Ман виснажує і психологічно, але потужна підтримка родини справді мені допомагає. Мені здається, якщо розум добре налаштований на все інше, то зможе добре налаштуватися і на гонку. Нам пощастило потренуватися на симуляторі Ford Performance, і я обдумав, чим відрізняються правила гри в Ле-Мані. Помилки неприпустимі, якщо прагнеш перемагати, тому я хочу бути певним, що ми готові на всі сто».

Екіпаж Ford GT № 69 залишається в тому ж складі: австралієць Раян Бріско (Ryan Briscoe), британець Річард Вестбрук (Richard Westbrook) і чемпіон Indianapolis 500 новозеландець Скотт Діксон (Scott Dixon). Торік їм вдалося зайняти призову сходинку і відчути смак успіху в Ле-Мані.

«Не можу дочекатися повернення, — говорить Бріско. — Минулого року ми мали змогу стати частиною неймовірного повернення Ford на п’єдестал. Сподіваюся, ми знову позмагаємося за перемогу. Враження від сходження на подіум залишаються в пам’яті на все життя. Просто неймовірно бачити море людей, які вітають тебе з успіхом. Ле-Ман — це чудова подія, до якої варто долучитися. Там так багато учасників зі всього світу, багато різних національностей і культур, але у всіх лише одна мета».

Пілоти Ford GT № 66 німець Штефан Мюке (Stefan Mücke), француз Олів’є Пла (Olivier Pla) й американець Біллі Джонсон (Billy Johnson) закінчили торішню гонку на четвертому місці після вимушеного піт-стопу внаслідок штрафу за несправну підсвітку номерної панелі. Незважаючи на це на фініші вони відставали від переможців лише на одне коло, тому цього року більш ніж готові до боротьби.

«Той штраф, можливо, вартував нам дуже хорошого результату в Ле-Мані, — говорить Мюке. Для команди Ford Chip Ganassi Racing цей результат був прекрасним, і для всіх нас це особлива честь — бути першими за кермом Ford GT на перегонах у Ле-Мані. Ми не досягнули того, чого хотіли, але це Ле-Ман. Для перемоги потрібно, щоб все пройшло ідеально. Ми завжди прагнемо до перемоги, і цьогоріч у нас новий Чемпіонат світу, тому подвійні бали в Ле-Мані дуже важливі. Це 24 години, це важка боротьба, і її треба витримати до кінця без будь-яких відхилень. Передбачити результат Ле-Ману неможливо. Торішня ситуація з командою Toyota доводить, що все може змінитися на останньому колі».

24-годинні перегони в Ле-Мані 2017 р. стали серйозним випробуванням для екіпажу Ford GT № 67, оскільки в авто виникла проблема з коробкою передач перед самим стартом, що поклало край будь-яким сподіванням на серйозну конкуренцію. Цьогоріч британці Енді Пріоль (Andy Priaulx) і Гаррі Тінкнел (Harry Tincknell) та бразилець Піпо Дерані (Pipo Derani) планують знаходитися в центрі подій.

«Торік за результатами кваліфікації ми стартували четвертими і були надзвичайно щасливими, адже у нас була хороша стратегія і наш темп здавався хорошим, пояснює Тінкнелл. — На жаль, по дорозі до старту виникла проблема з коробкою передач, тож нам довелося повернутися в бокс для ремонту. В результаті ми втратили 40 хвилин. Таким чином нас можна було викреслити зі списку претендентів, а наш заїзд перетворився на місію зі збору даних та інформації. Ми були дуже швидкими і дізналися багато корисного, тому сподіваємося, що ці знання допоможуть нам цього року. Ле-Ман — найбільші перегони у світі, і за них отримують подвійні бали до заліку в Чемпіонаті світу, тому вони супер-важливі. Звичайно ж, наша мета — перемога, проте нам також потрібно отримати високий рейтинг МАФ.

Участь пілотів Ford GT в перегонах у Ле-Мані:

Штефан Мюке — 10 разів (2007–2016)
Олів’є Пла — 9 разів (2008–2016)
Річард Вестбрук — 6 разів (2010–2014, 2016)
Дірк Мюллер — 5 разів (1999–2000, 2010–2011, 2016)
Енді Пріоль — 3 рази (2010–2011, 2016)
Гаррі Тінкнелл — 3 рази (2014–2016)
Раян Бріско — 3 рази (2013, 2015–2016)
Джої Ганд — 2 рази (2011, 2016)
Піпо Дерані — 2 рази (2015–2016)
Скотт Діксон — 1 раз (2016)
Біллі Джонсон — 1 раз (2016)
Тоні Канаан — новачок у Ле-Мані

Як розрізнити ці Ford GT?

У перегонах у Ле-Мані візьмуть участь чотири автомобілі Ford GT з однаковим пофарбуванням в червоному, білому і синьому кольорах. Щоб допомогти коментаторам і глядачам розрізнити ці авто, всі вони матимуть яскраві смуги на вітровому склі та бічних дзеркалах, а також світлодіодну смугу, яка проходитиме через середину вітрового скла, в таких кольорах:

  • № 66 ЗЕЛЕНИЙ
  • № 67 СИНІЙ
  • № 68 ЧЕРВОНИЙ
  • № 69 ЖОВТИЙ

Цьогорічна новинка, яка особливо ефектно виглядатиме вночі, — електролюмінісцентне покриття бічних дзеркал, яке світитиметься унікальним кольором кожного авто і таким чином дозволить легко його ідентифікувати в будь-який момент, не додаючи зайвої ваги.

А ви знали?

  • Ден Герні, вирішивши розбризкати шампанське, яке йому вручили на п’єдесталі після перемоги в 1967 році, розпочав традицію, якої досі дотримуються по всьому світу.
  • Саме Брюс Макларен сказав Крісу Еймону відому фразу «Go Like Hell!» у 1966 р.

Результати Ford у Ле-Мані в 1960-х

1966 р.
1-е місце: Брюс Макларен (Нова Зеландія) / Кріс Еймон (Нова Зеландія).
2-е місце: Кен Майлз (Велика Британія) / Деніс Галм (Нова Зеландія).
3-є місце: Ронні Бакнем (США) / Дік Гатчерсон (США).

1967 р.
1-е місце: Ден Герні (США) / Ей-Джей Фойт (США).

1968 р.
1-е місце: Педро Родрігес (Мексика) / Люсьєн Бьянкі (Бельгія).

1969 р.
1-е місце: Жакі Ікс (Бельгія) / Джекі Олівер (Велика Британія).
3-є місце: Девід Гоббс (Велика Британія) / Майк Гейлвуд (Велика Британія).

Подписывайтесь на наши ленты в Facebook, Viber, Telegram и Messenger: все самые важные автомобильные события в одном месте.