Позашляховик SKODA Trekka відзначає своє 50-річчя
Попередник сучасних SUV від SKODA відзначає важливу дату – рівно 50 років тому, 2 грудня 1966 року, в новозеландському місті Отахуху почалося виробництво компактного позашляховика Trekka. Варто зазначити, що до того часу продукція компанії з Млада-Болеслава була вже добре відомою на ринку Нової Зеландії – експорт автомобілів Laurin & Klement розпочався більше ста років тому.
Через митні і податкові особливості автомобілі SKODA доставляли в Нову Зеландію в розібраному вигляді. З 1956 року імпортером стала компанія Motor Industries International з Отахуху. Модель Trekka була складена за участю кількох десятків новозеландських фірм. Надійний компактний автомобіль чудово підходив для повсякденної експлуатації місцевими фермерами і підприємцями.
Компанія SKODA завжди прагнули пропонувати індивідуальні рішення для кожного ринку збуту. Позашляховик Trekka, створений спільно з імпортером у Новій Зеландії і місцевими фірмами, є яскравим прикладом цієї філософії, коментує Андреа Фрідлова, керівник музею SKODA в Млада-Болеславі.
У 1965-66 роках було створено кілька ескізів і прототипів моделі. Вони стали результатом плідної роботи Йозефа Велебні, колишнього керівника відділу з розробки кузовів SKODA і новозеландського дизайнера Джорджа Тейлора. Автомобіль було складено на базі популярної моделі Octavia. Від неї він отримав у спадок шасі, хребетну трубчасту раму і незалежну підвіску. Усі ці компоненти вироблялися на заводі в Млада-Болеславі, а потім відправлялися в Отахуху.
Порівняно з Octavia колісну базу зменшили з 2389 до 2165 мм. Крім того, передавальне число головної передачі збільшили з 4,78 до 5,25. Завдяки шинам розміром 5.90×15 дорожній просвіт Trekka досягав 190 мм. Як опцію пропонували блокування диференціала, що покращувало позашляхові характеристики задньопривідної машини.
Розташований спереду подовжньо 4-циліндровий верхньоклапанний двигун мав об’єм 1221 см3. Він розвивав потужність 46 к.с. при 4500 об/хв, а крутильний момент досягав 87 Нм при 3000 об/хв. Trekka оснащувалася 4-ступінчастою синхронізованою коробкою передач. З таким арсеналом позашляховик розвивав максимальну швидкість до 110 км/год, Витрата палива становила 11 л/100 км, що забезпечувало низькі експлуатаційні витрати.
Покупці могли обирати з кількох варіантів кузовів: тридверний пікап із кількістю місць від двох до восьми, версію з м’яким верхом, модифікацію з легким пластиковим жорстким верхом, універсал і пляжний варіант. Довжина Trekka досягала 3590 мм, ширина – 1600 мм і висота – від 1785 до 2040 мм Вага моделі варіювалася в діапазоні від 920 до 980 кг, а вантажопідйомність – від 450 до 500 кг.
Компанія SKODA експортувала позашляховик Trekka на ринки Австралії, Фіджі, Самоа та В’єтнаму. Модель було створено для ринку Пакистану, де в травні 1970 року було налагоджено випуск компактного позашляховика Skopak (SKODA Pakistan).
Сьогодні чеська компанія успішно реалізує свої автомобілі в Новій Зеландії, Австралії, а також ще у понад 100 країнах світу.