Formula 1: Гран Прі США. Подвоєння переваги Ферстаппена в Остіні
Візит топового Чемпіонату Світу до Остіна, штат Техас, викликав чималий ажіотаж. Упродовж усього гоночного вік-енду було зареєстровано 400 тис візитів уболівальників. Таке число пояснюється рядом чинників, серед яких неймовірне протистоянням за звання Чемпіона Світу між двома претендентами та минулорічна відсутність змагання за умов пандемії.
Дев’ятий поул цього сезону здобув Макс Ферстаппен, а Льюїс Гемілтон склав компанію молодшому пілоту на першій лінії стартового поля. Розгін краще вдався британцю, тому він очолив пелетон після першого повороту, як би Ферстаппен не намагався чинити пресинг.
На стартових колах цікавіше було спостерігати за боротьбою Карлоса Сайнса з болідами McLaren. До слова, попереду був Шарль Леклер, що надавало додаткового інтересу, оскільки Ferrari ніби перехоплювали ініціативу в боротьбі за третє місце командного заліку. Після успішного маневру у виконанні Даніеля Ріккардо гонщики займали позиції з четвертої по сьому в наступному порядку: Леклер-Ріккардо-Сайнс-Норріс.
Ззаду обоє канадців не поділили трек, коли Ніколас Латіфі з Williams розвернув Aston Martin Ленса Стролла. Сам Ніколас у радіообміні повідомив, що суперники його затиснули у сендвіч. У свою чергу, Естебан Окон підчепив болід Alfa Romeo Антоніо Джовінацці, через що француз поїхав змінювати носовий обтікач свого Alpine-Renault.
Щоб виконати «андеркат» у порівнянні зі своїм головним суперником по Чемпіонату Світу, Макс Ферстаппен здійснив піт-стоп на 11 колі дистанції з 56. На 13 колі настала черга пілота Mercedes-AMG. Темп гонщика Red Bull Racing дозволив йому очолити перегони.
Наступним цікавим епізодом став обгін Кімі Ряйкконена Фернандо Алонсо у першому повороті. Боротьба була досить жорсткою, а фін опинився на зовнішній доріжці, чіпляючись лише лівою стороною боліда Alfa Romeo за зовнішні бордюри траси. Іспанець натякав, що суперник його випередив за межами траси, а тому мав би віддати позицію. Не отримавши чіткої відповіді, за кілька кіл Фернандо і не думав про зону гальмування, випереджаючи іншого представника італійської команди – Антоніо Джовінацці. Такий відвертий виїзд за межі траси у повороті №12 судді вже помітили, а тому позицію довелося повернути. Пізніше прослідувала ще одна спроба. Цього разу Алонсо був усередині повороту, Джовінацці виїхав відчутно за межі бордюрів (у порівнянні зі своїм напарником). Хоч Антоніо і залишився попереду, довелося повертати позицію вже на користь пілота Alpine-Renault.
У змаганні лідерів знову Макс розпочав хвилю піт-стопів – за 26 кіл до фінішу. Його механіки спрацювали досить надійно – 2,7 сек проти 2,9 першого разу. Люїс Гемілтон «пересидів» гонщика Red Bull Racing на трасі на вісім кіл, що могло надати йому шанс атакувати та випередити суперника. І британець дістався такої потрібної зони DRS, досягнувши відставання в 0,897 сек на передостанньому колі. Але так само і Макс – він опинився позаду колового з Haas Міка Шумахера, тому так само міг відкрити рухомий елемент заднього спойлера. Атака була відбита, а позиція збережена. Макс став тріумфатором Гран Прі США-2021. До фінішу Льюїс Гемілтон залишився другим, хіба що здобув також один бал за найшвидше коло гонки, але загальна різниця зросла з 6 до 12 балів у Чемпіонаті. Сергіо Перес надав можливість Red Bull подвійного святкування на подіумі – він третій. Шарль Леклер усю гонку був четвертим, у той час як Валттері Боттас відіграв кілька позицій (фін мав стартувати четвертим, якби не штраф у п’ять позицій за заміну двигуна внутрішнього згоряння) та фінішував позаду Ріккардо і попереду Сайнса з Норрісом. Юкі Цунода з AlphaTauri виявився єдиним представником своєї команди на фініші – на дев’ятому місці.
Доля десятого місця вирішилася за три кола до фінішу. На той момент Кімі Ряйкконен мав хороші шанси на здобуття залікового балу, поки вони не вивітрилися на вильоті з розворотом на першому секторі кола. Хоч фін і повернувся на гоночну траєкторію, опоненти проїхали далеко вперед. До того часу Алонсо вже вибув із заїзду через неполадки у роботі заднього крила, а Джовінацці поступився позицією у боротьбі з Себастьяном Феттелем. Чотириразовий Чемпіон Формули-1 був винагородженим за свої зусилля та приніс одне очко Aston Martin.
Через зміни у календарі сезону наступний етап на Автодромі імені братів Родрігес відбувся на тиждень пізніше, ніж очікувалося. Хоча розподіл місць на подіумі залишився таким самим, гонка відбувалася за дещо іншим сценарієм. І про це у наступному матеріалі.