Як один патент кардинально змінив безпеку автомобілів
Цього дня, 23 січня 1951 року в Німеччині було видано патент № 854 157, який став локомотивом розвитку пасивної безпеки легкових автомобілів на роки вперед. Йдеться про розробку інженера Бели Бареньї, який працював у відділі безпеки Daimler-Benz з 1939 року.
Він спроектував кузов із жорсткою «клітиною» навколо пасажирського салону та зонами деформації спереду та ззаду. Цей принцип став основним для автомобілів і застосовується при їх розробці і сьогодні.
Першим автомобілем, на якому була реалізована концепція Бареньї, став седан Mercedes-Benz 220S (W111). Саме цю машину в 1959 році піддали першим краш-тестам. Спеціальний моторизований штовхач розганяв машину до певної швидкості, а потім вона вдарялася у нерухому перешкоду чи інший автомобіль.
При цьому моделювалися різні види ДТП: лобовий та бічний удари, удар у корму, а також переворот. В останньому випадку машину розганяли спеціальної лебідкою до 75 – 80 км/год, яка потім по спіральному трампліну запускалася виконувати піруети у повітрі. Зрештою саме машині Mercedes-Benz W111 судилося стати першим серійним автомобілем зі спеціальними зонами деформації кузова у разі зіткнення.
Наступним важливим винаходом Бели Бареньї, що підвищував пасивну безпеку, стала травмобезпечна рульова колонка, запатентована в 1963 році. При лобовому зіткненні рульова колонка не зміщувалась у салон. Вперше її застосували на моделі Mercedes-Benz W123 у 1976 році.