Що пищить у "Ланосі": чотири версії автослюсаря
Здебільшого гучний писк, що переходить у високочастотний свист, видає ремінний привід навісного обладнання двигуна. Але який саме, адже найчастіше під капотом кілька приводних ременів, які крутять шківи генератора, насоса гідропідсилювача керма, компресора кондиціонера плюс натяжні ролики. Щоб, визначаючи, що пищить у «Ланосі», не проводячи заміни всіх вищезазначених комплектуючих навмання, можна по черзі перевірити всі можливі причини.
Перевірте натяг
Свист – це результат неправильного контакту шківа з робочою поверхнею ременя, точніше кажучи – взаємного проковзування поверхонь в одному з напрямків. Змінити характер контакту може підтяжка ременя – зазвичай, у межах допустимого зусилля, адже надмірний натяг призводить до прискореного зношування ременя, шківів та підшипників, на яких обертаються задіяні в приводі вали.
Замініть ремінь
Не виключено, що нештатний характер контакту шківа з ременем зумовлений зношенням останнього. Можливо, клинова частина профілю ременя дістає дна струмка шківа, що і викликає писк. Замініть ремінь. Навіть якщо незабаром з’ясується, що річ не в ньому, запчастина благополучно полежить у вашому гаражі до терміну регламентної заміни.
Замініть шків
У «Ланосі» буває, що причиною писку ремінного приводу стає зношення шківа (передусім – генератора). Механіка явища та сама – через зношення рівчаків (в приводі кондиціонера – рівчака) шківа клини ременя дістають до їх дна, зумовлюючи нештатний звук. Розбираючись, що саме пищить, з питання проблемного шківа краще зверніться на СТО, яка спеціалізується на ремонті електрообладнання – генераторів, стартерів, електроприводів. Якщо зношення шківів не очевидне, тут вам можуть на пробу встановити точно справні шківи з обмінного фонду, щоб не платити даремно гроші за відносно недешеву деталь.
Перевірте підшипники
Причиною підкапотного писку в «Ланосі» може бути зношення підшипників генератора, передусім близького до шківа. Викликаючи перекошування вала, підшипник провокує порушення кута входу ременя в рівчаки шківа, що супроводжується неприємним звуком під час роботи двигуна. Підшипник (підшипники) доведеться замінити.
На закінчення зауважимо, що деякі автомеханіки, щоб усунути свист під капотом у «Ланосі», пропонують обробити ремінь спеціальним аерозолем, що підвищує коефіцієнт тертя в парі шків-ремінь. Іноді це допомагає, такий цей захід є тимчасовим – змінювати ту чи іншу деталь незабаром все одно доведеться.