Огляд Mitsubishi Grandis: Останній мандрівник
Історія
1997–2003 У виробництві був попередник – Mitsubishi Chariot Grandis/Space Wagon третього покоління.
05.03 Дебютує нова модель компактвена – Mitsubishi Grandis.
01.04 Стартує продаж в Україні.
01.05 На додаток до бензинового мотору для європейських версій почали пропонувати турбодизель 2,0 л TDI, запозичений у VW.
03.08 Рестайлінг моделі.
01.11 Виробництво Mitsubishi Grandis припинено.
Наймасовіші версії Grandis – Comfort – 7-місні, і другий ряд сидінь розрахований на трьох людей. Набагато рідше зустрічаються дорожчі модифікації Sport – вони 6-містні і їх середній ряд являє собою два роздільних крісла з підлокітниками. У підлозі багажника є ще один третій ряд, що складається з двох крісел. Важлива перевага цього мінівена – його третій ряд зручніший для посадки дорослих пасажирів, ніж у багатьох конкурентів. Місця в другому ряду вистачить навіть для високих пасажирів (див. фото).
Водночас похідний розмір багажника Grandis (з розкладеним третім рядом крісел) 370 л – один із найбільших серед конкурентів, а от максимальний 1545 л – невеликий. Наприклад, у Opel Zafira (В) цей показник становить 140/1820 л, а у VW Sharan – 255/2610 л.
Дизайн торпедо з високим пеньком центральної консолі має оригінальний вигляд. Пластик оздоблення твердий, але не скрипучий. З обладнання може потурбувати тільки система кондиціонування.
Крісла другого ряду незнімні і їздять на полозках взад-вперед. Запас місця для ніг такий, що у другому ряду можна сидіти, закинувши ногу на ногу. Комфорту в дорозі додає наявність відкидних столиків у спинках крісел першого ряду і окремий блок управління мікрокліматом гальорки на стелі.
Шкідлива специфіка
Зважаючи на активну пасажирську спрямованість компактвена на вторинному ринку нерідко зустрічаються авто з затертою, зіпсованою обшивкою салону, а пластик у багажнику може бути подряпаним унаслідок неакуратного перевезення різних вантажів, велосипедів тощо.
Найбільш незвичайна деталь інтер’єру Grandis, що надає йому оригінальності – високий пеньок центральній консолі, де розташований блок управління «музикою», кліматом у салоні і важіль КП. Тішить око і щиток приладів Optitron. Завдяки високій посадці і великій площі скла оглядовість у автомобіля хороша. З внутрішнього обладнання може потурбувати тільки система кондиціонування – до 100 тис. км пробігу відзначено вихід з ладу муфти компресора кондиціонера.
Загалом кузови Grandis мають непогану корозійну стійкість, хоча одне слабке місце у них є – це кришка багажника. Зважаючи на специфічну форму переднього бампера він надто низький, і в процесі експлуатації ця деталь нерідко страждає (див. фото «Слабкі місця»).
У кузовному ремонті цей мінівен дуже дорогий – неоригінальних запчастин до нього практично немає, а беушних на розборках небагато. Тому з пошуком необхідних деталей виникають складнощі, а нові фірмові коштують чимало.
Версії до і після рестайлінгу мають деякі специфічні особливості, які можуть завдати неприємностей. Так, на авто до 2008 року повідки передніх склоочисників були оригінальної конструкції, через що більшість двірників до них не підходять. Пізніше повідки замінили і проблему було усунуто. Виникають також труднощі з рейлінгом на даху (див. фото).
От ненажера!
Українські покупці Grandis позбавлені можливості вибору – практично всі продані машини оснащені одним бензиновим двигуном об’ємом 2,4 л. Украй рідко бувають у нас європейські версії Grandis і авто з Білорусі з турбодизельним агрегетом 2,0 л від VW. На фірмовому сервісі повідомили, що досвіду експлуатації агрегатів на солярці у них немає, але вони не відмовляють в обслуговуванні власникам таких авто.
Бензиновий агрегат 4G69 використовувався також на першому поколінні кросовера Mitsubishi Outlander. Він оснащений фірмовим механізмом зміни фаз газорозподілу MIVEC і висоти підйому клапанів, індивідуальними котушками запалювання і електронною дросельною заслінкою. Ці системи служать без проблем.
ГРМ оснащений ременем, який необхідно міняти разом з гідронатягувачем, роликами і ременем балансирного валу кожні 80 тис. км
Одне з основних зауважень власників до цього агрегата – він дуже ненажерливий, особливо в парі з автоматичною КП – у міському циклі такий мотор здатний з’їсти 14-15 л на 100 км. Тому для економії коштів власники часто встановлюють газобалонне обладнання. Як показав досвід експлуатації, цей двигун непогано працює на блакитному паливі. Щоправда, в цьому разі необхідно суттєво скоротити інтервал регулювання теплових зазорів клапанів – кожні 20-30 тис. км, інакше через порушення зазорів ефективність системи MIVEC зменшується, що одразу позначається на роботі двигуна, відчутно знижується тяга, і кінець-кінцем клапани можуть прогоріти. А от при використанні бензину клапани регулюють куди рідше – приблизно через 80-100 тис.
Мотор 2,4 л дуже чутливий до якості палива – через неякісний бензин він може вийти з ладу. Детонація, яка при цьому виникає, за тривалої їзди призводить до руйнування перегородки між днищем поршня і верхнім компресійним кільцем. Низькосортне пальне також призводить до підвищення температурного режиму каталізаторів, коли його стільники оплавляються і руйнуються, а їх частинки можуть потрапити в циліндри і теж викликати поломку двигуна.
Після 100 тис. км стає непридатним глушник – у вихлопній системі відсутні еластичні гофри, тому з часом через вібрацію руйнуються перегородки в задній «банці» (про це сигналізує характерний шум під час роботи й перегазовок). На 100-120 тис. км втрачає герметичність піддон картера (потребує заміни герметика), а після 150 тис. км може дати течу задній сальник колінвала.
Старий кінь…
Більшість Grandis оснащені автоматичними КП, а версії з «механікою» становлять у середньому близько 30% від загальної кількості мінівенів. Як засвідчив досвід експлуатації, не дуже надійною виявилася більш рідкісна МКП – у надмірно активних драйверів відзначався вихід з ладу підшипників валів і диференціала.
АКП мінівена – агрегат старого покоління, 4-ступінчастий, що, як ми вже згадували вище, негативно позначається на паливній економічності. При цьому «автомат» INVECS-II абсолютно безпроблемний. Його оснащено адаптивною програмою управління, він підлаштовується до стилю їзди водія і залежно від цього змінює момент перемикання передач. Є в АКП і режим ручного перемикання.
За словами працівників фірмової СТО, мастило в обох агрегатах рекомендується міняти кожні 60 тис. км пробігу.
Довго і впевнено
Справні підвіски Grandis забезпечують великому мінівену прийнятну енергоємність і непогану зібраність – навіть за активної їзди крени кузова дуже помірні.
Ще одна важлива перевага ходової, особливо на наших неякісних дорогах – довговічність. Єдине зауваження – після частих максимальних завантажень просідають задні пружини.
Задня багатоважільна вважається вічною – механіки не змогли пригадати випадків її ремонту навіть на машинах із пробігом близько 200 тис. км. Такий самий пробіг до снаги і «рідним» амортизаторам.
Передній McPherson доводиться обслуговувати частіше. Задні сайлент-блоки передніх важелів витримують близько 100 тис. км, а передні ходять дуже довго. Запресовані в обойму важеля кульові опори служать 150-180 тис. км і змінюються в зборі. Механіки не радять економити, намагаючись кустарно закріпити окремо куплену кульову, оскільки це негативно позначається на безпеці.
Найчастіше доводиться міняти втулки переднього і заднього стабілізаторів (40-60 тис. км) і стійки (60-70 тис. км).
Рейкове рульове керування, оснащене гідропідсилювачем, насос якого виявився ненадійним – може втратити герметичність на 100-120 тис. км. Після такого самого пробігу потрібно міняти і кермові тяги.
Слабкі места автомобиля
Резюме
Кузов і салон | |
Великий похідний обсяг багажника – 370 л (з розкладеним третім рядом крісел). У салоні просторо всім членам екіпажу. Гарна оглядовість. Третій ряд сидінь – один із найбільш зручних серед конкурентів. | Занизький передній бампер. Специфічні особливості повідків передніх двірників (до 2008 р.) і рейлінгів на даху (після 2008 р.) завдають неприємностей при експлуатації. Дорогий кузовний ремонт: практично немає неоригінальних запчастин, трохи уживаних на розборках, а нові фірмові доволі дорогі. Вихід з ладу муфти компресора кондиціонера. Можлива корозія кришки багажника (версії до 208 року). Невеликий максимальний обсяг багажника. Обшивка салону може бути затертою і подряпаною. Облазить фарба на повідках передніх двірників. Матуєтся пластиковий ковпак передньої оптики (версії до 2008 року).Занизький передній бампер. Специфічні особливості повідків передніх двірників (до 2008 р.) і рейлінгів на даху (після 2008 р.) завдають неприємностей при експлуатації. Дорогий кузовний ремонт: практично немає неоригінальних запчастин, трохи уживаних на розборках, а нові фірмові доволі дорогі. Вихід з ладу муфти компресора кондиціонера. Можлива корозія кришки багажника (версії до 208 року). Невеликий максимальний обсяг багажника. Обшивка салону може бути затертою і подряпаною. Облазить фарба на повідках передніх двірників. Матуєтся пластиковий ковпак передньої оптики (версії до 2008 року). |
Двигуни | |
Загалом мотор 2,4 л надійний і непогано працює на газі. | Економічні турбодизельні версії – рідкість (офіційно у нас не продавалися). Велика витрата палива – 14-15 л на 100 км (наймамсовіші версії з АКП). Чутливість до якості пального. Вихід з ладу глушника. Втрата герметичності піддону картера і заднього сальника коленвала. |
Трансмісія | |
Практично безпроблемний «автомат» | За активної їзди можливі проблеми з АКП (вихід з ладу підшипників валів і дифференціала). |
Ходова, рульове | |
Хороші ходові якості. Довговічні підвіски. | Після частих максимальних завантажень просідають задні пружини. Вартість ремонту підвищує заміна кульових тільки разом із важелем. Недовговічний насос ГУР. |
Mitsubishi Grandis | |
від $8 000 до $15 800 за даними каталогу “Автобазар” | |
Загальні дані | |
Тип кузова | миниен |
Дверцят/місць | 5/6 або5/7 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4765/1795/1655 |
База, мм | 2830 |
Масса споряджена/повна, кг | 1720/2250 |
Об’єм багажника, л. | 370/1545 |
Об’єм бака, л | 65 |
Двигуни | |
Бензиновий 4 циліндр. | 2,4 л 16V (165 к.с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | передн. |
КП | 5-ст. мех., 4-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
незалежн./незалежн. | незалежн./незалежн. |
Шини | 215/60 R16, 215/55 R17 |
Альтернатива
Opel Zafira (В) 2006–2012 г.в. | від $9000 до $18 000 |
Тип кузова | 5-дв. компактвен, 5–7-місний |
Об’єм багажника, л | 140/645/1820 |
Двигуни 4-циліндр. | 4 бенз.: від 1,6 л 16V (115 к.с.) до 2,2 л 16V (150 у.с.) і 2 диз.: 1,7 л 16V Turbo (110 к.с.) и 1,9 л 16V Turbo (150 у.с.) |
Opel Zafira – компактвен з дверима розпашного типу, як і у Mitsubishi Grandis. За габаритами «німець» компактніший за «японця». Автомобіль оснащений фірмовою системою трансформації внутрішнього простору Flex7: третій ряд сидінь незнімний, і його можна прибрати, склавши в підлогу багажного відділення.
VW Sharan 2003–2009 р.в. | від $12 000 до $16 500 |
Тип кузова | 5-дверний компактвен, 5-, 6- или 7-місний |
Об’єм багажника, л | 255/2610 |
Двигуни 4 і 6-циліндр. | 3 бенз.: 1,8 л 20V Turbo (150 к.с.), 2,0 л 8V (116 к.с.), 2,8 л VR6 (174 к.с.) и 2 диз.: 1,9 л Turbo (110 к. с.), 2,0 л Turbo (140 к.с.) |
VW Sharan – один із найдорожчих мінівенів. Його двері розпашного типу, як у Zafira і Grandis. Він буває 5-місним (базові версії), 6-місним (найдорожчі варіанти) і 7-місним (середні комплектації моделі). Сидіння другого і третього ряду знімні.
Віктор Mitsubishi Grandis 2008 р.в. Експлуатує 3 роки. Пробіг 125 тис. км. Мотор 2,4 л. 16V. Потужність 165 к.с., КП 4-ст. автомат. - Подобається
Grandis – один із найкращих сімейних автомобілів. Він просторий, у ньому з комфортом розміщуються всі сім членів екіпажу, і навіть далека дорога не завдає незручностей. Налаштування підвісок дають змогу їздити на цьому високому авто активно і при цьому цілком упевнено. Завдяки хорошій трансформації внутрішнього простору Grandis здатний виручити при вирішенні різних господарських завдань – перевезенні будматеріалів, велосипедів, дитячих візочків тощо.
Не подобається
Витрата палива в міському циклі велика – близько 14-15 л на сотню, тому для економії коштів довелося встановити ГБО. Передній бампер занизький, і його легко можна зачепити. Всі версії після 2008 року оснащені рейлінгами малопоширеної конструкції, внаслідок чого встановити масові багажники на дах неможливо. Як наслідок – довелося купувати фірмовий, а він набагато дорожчий..
Моя оцінка 4,5
подорожувати великою компанією. Зручний він буде і для вирішення різних господарських завдань. Враховуючи пристойний паливний апетит цього авто, на вторинному ринку бажано підшукувати машини з встановленим ГБО. Загалом надійність мінівена не викликає серйозних зауважень.