Огляд б/в Volkswagen Passat (B6). Чого боятись коли обираєш народного улюбленця
На відміну від попередника, який був побудований на спільній із моделями Audi A4 та А6 платформі, Passat (B6) створений на рідній, фольксвагенівській – PQ46. Завдяки цьому в цій моделі повернулися до використання поперечного розташування силових агрегатів, а також до більш простої та менш дорогої в обслуговуванні передньої підвіски типу McPherson, що характерно для більшості моделей VW.
VW Passat (B6) (2005–2010 р. в.) від $4 700 до $13 000
Елегантність личить
Passat шостого покоління додав у розмірах і виглядає більшим, елегантнішим і стрімкішим, ніж попередник, а хромована окантовка решітки радіатора, що заходить до самого низу бампера, надає моделі більшої солідності. Гама модифікацій залишилася незмінною (див. фото).
Пасивна безпека моделі – на найвищому рівні. В активі – максимальних 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP (у базовій версії є 6 подушок безпеки та активні передні підголівники). Загалом немає претензій і до корозійної стійкості, хіба що у автомобілів перших років випуску камінням може бути оббита нижня облямівка капота і в місцях сколів можлива поява вогнищ іржі.
Істотно змінився інтер’єр – на тлі попередника з його строгим класичним салоном Passat (B6) виглядає значно виразніше. Елегантна панель приладів вийшла настільки вдалою і ергономічною, що конструктори VW успішно повторили її в наступній, сьомій генерації моделі. До того ж завдяки застосуванню високоякісних добротних матеріалів обробки салону та їх точному припасуванні створюється враження, ніби сидиш в автомобілі класом вище. Підкріплено це багатим оснащенням, яке пропонувалося для даної моделі і раніше було доступне тільки для бізнес-класу.
Ще одна важлива перевага салону – просторість (див. фото). Зручність посадки на гальорці підвищують окремі дефлектори обдування та підлокітник. Центральний тунель підлоги хоч і високий, але створює значно менше незручностей середньому пасажиру, ніж у попереднику.
З характерних недоліків відзначимо можливі проблеми з фірмовою магнітолою, блоком управління системою безключового пуску двигуна, кнопкою електроприводу ручника (див. «Слабкі місця»). На автомобілях 2005-2008 р. в. також трапляються неполадки системи кондиціювання – втрачають герметичність заправні клапани, виходить з ладу компресор кондиціонера.
Об’єм багажників Passat – один із найбільших серед конкурентів (див. фото). Крім того, вони дуже грамотно і практично сплановані: з боків є зручні кишені, а отвори – вантажний та доступу до салону – широкі. Для збільшення вантажного відсіку задні сидіння складаються у пропорції 60:40.
Якість обробки – високого рівня. Усі деталі ретельно підігнані та виготовлені дуже добротно. На окрему похвалу заслуговують передні сидіння з розвиненою бічною підтримкою і широким діапазоном регулювань.
Електроручник може завдати неприємностей – виходить з ладу кнопка управління (на фото) та електромотори приводу.
Галерка дуже простора – легко помістяться троє дорослих пасажирів. Хіба що сидить посередині заважатиме високий центральний тунель підлоги. Запасу місця для ніг достатньо навіть для людей високого зросту.
Традиційно Passat представлений двома модифікаціями – найбільш популярним седаном та універсалом Variant, який за бажанням також реально знайти на нашому вторинному ринку.
У кожного своє
Для Passat призначена досить широка лінійка силових агрегатів, і практично всі вони зустрічаються на авто, що експлуатуються в Україні.
Бензинові агрегати оснащені системами безпосереднього впорскування палива в циліндри FSI, запалення з індивідуальними котушками на кожну свічку та зміни фаз газорозподілу. Характерна проблема, властива всім цим агрегатам, – відмова котушок запалювання (найчастіше зустрічається в двигунах об’ємом 2,0 і 3,2 л). А в іншому проблеми у кожного з агрегатів індивідуальні.
Так, у «атмосфернику» 2,0 л на автомобілях, випущених до 2007 року, було відзначено утруднений холодний пуск (пізніше за рахунок перепрограмування ЕБУ проблему вдалося вирішити), на всіх «двушках» обриваються заводські гофри випускної системи (застосовуються 2 шт.) , А ремінь ГРМ не виходжує запропонованого виробником інтервалу в 90 тис. км (мотористи радять скоротити цей термін до 60 тис. км).
Турбований “зібрат” 2,0 л забезпечує даному авто відмінну динаміку – 7,6 с до “сотні” з “механікою”, але через такий “запальний” темперамент на вторинному ринку нерідко зустрічаються “укочені” екземпляри. При цьому якихось характерних недоліків у ньому не виявлено.
Агрегат із турбіною меншого об’єму – 1,8 л завдає більше неприємностей (встановлюється з 2008 р. замість «атмосферника» 2,0 л). У ньому зазначені проблеми з електромагнітними клапанами керування турбіною, не виключено відмову насоса високого тиску, до пробігу в 60–80 тис. км може вимагати заміни впускний колектор (розбиваються втулки механізму зміни геометрії впускного тракту), а до 100–150 тис. км – витягнутися ланцюг ГРМ і зноситися його гідронатягувач.
У топовому моторі 3,2 л також зустрічаються перераховані вище проблеми з ланцюгом ГРМ і її гідронатяжником. Даний агрегат дарує власникам динаміку справжнього спорткара – 6,9 с до 100 км/год, але через чималий обсяг і, як правило, застосування повнопривідної трансмісії він дуже «ненажерливий» – 13,9 л у міському циклі.
З дизельних агрегатів механіки радять вибирати мотори, оснащені системою упорскування палива Сommon Rail (випускаються з 2008 року). Більш ранні двигуни обладнані насос-форсунками, які при застосуванні вітчизняної солярки не відрізняються особливою надійністю і до пробігу в 100 тис. км. нерідко виходять з ладу (фірмова запчастина – близько 4 тис. грн. з поверненням поламаної).
На будь-який смак
Більшість Passat мають заженуть на передню вісь. Але за бажання на вторинному ринку можна знайти і повнопривідні версії 4Motion. На відміну від попередника в них замість механічного диференціала Torsen застосовується електрокерована муфта Haldex. У штатних умовах вона передає на передні колеса до 90% моменту, що крутить, а при пробуксуванні підключає задні, залежно від дорожніх умов перерозподіляючи момент до співвідношення по осях 50:50. За твердженням механіків, 4Motion надійний.
Passat оснащувався механічною коробкою передач, “автоматом” Tiptronic або роботизованою механічною КП з двома зчепленнями DSG (частіше встановлювалася на дизельні версії). Коробки передач також можуть завдати неприємностей. Так, у МКП, агрегатованій з дизельними двигунами, можлива поломка двомасового маховика (клацання та стукотіння на початку руху та роботи на холостому ходу), а в автомобілях, випущених до 2008 року, трапляється вихід з ладу шестерень та синхронізаторів першої передачі (утруднене включення) . В автоматичній коробці передач Tiptronic, також випущеної до 2008 року, довговічністю не відрізнялися блоки клапанів, що управляли перемиканням передач, могли вийти з ладу при пробігу в 60-100 тис. км (виявляється смикання в русі). Слабке місце “робота” DSG – так званий блок мехатроніка (також проявляється смикання в русі). Іноді проблему вдавалося вирішити шляхом перепрограмування “мозків”, проте нерідко доводилося змінювати проблемний вузол.
Слабкі місця автомобіля
Характерне слабке місце для багатьох двигунів – індивідуальні котушки запалювання.
Відзначено відмови блоку управління системою безключового пуску двигуна, через що мотор не заводиться.
Найменше (45-60 тис. км) в передній підвісці служать сайлент-блоки, а в задній – розвальні важелі (80-100 тис. км).
На авто до 2008 р. в. можливі проблеми з фірмовою магнітолою – при використанні неоригінальних CD-дисків вона вимикається.
Повна електрифікація
Рейкове кермо всіх Passat забезпечене електропідсилювачем. На авто, випущених до 2008-го, цей вузол міг створити проблему – втулки рейки стали непридатними до 60-100 тис. км (стукіт при проїзді нерівностей). Її усунули, модернізувавши вузол. А кермові тяги ходять щонайменше 150 тис. км.
Електрифікований у всіх Passat та ручник – він задіюється кнопкою на торпедо, а гальмівні механізми блокують колодки за допомогою електродвигунів, встановлених на кожному колесі. Ця конструкція виявилася не дуже надійною – найчастіше зустрічаються відмови кнопки керування, рідше – електромоторів. Більше зауважень до гальм немає.
Справна підвіска даної моделі в міру збита і забезпечує їй впевнений рух на високих швидкостях та у віражах. Порівняно з попередником конструкція «ходової» змінилася: попереду простіша підвіска типу McPherson (у В5 була «багатоважіль»), ззаду – багатоважільна (замість напівзалежної балки). Обидві мають стабілізатори поперечної стійкості.
За твердженням фахівців, найменше у передній підвісці служать сайлент-блоки передніх важелів (передні та задні) – 45–60 тис. км. До 100 тис. км можуть стати непридатними стійки стабілізатора і сайлент-блоки переднього підрамника. Усі перелічені деталі змінюються окремо. Проте кульові опори здатні протриматися майже 200 тис. км.
Задня підвіска довговічніша – більшість важелів служить близько 200 тис. км, а найчастіше доведеться міняти лише так звані розвальні важелі (через 80–100 тис. км). Стійки стабілізатора витримують близько 100 тис. км.
Найбільш масові з бензинових моторів Passat: атмосферний 2,0 л і турбований 1,8 л, рідко зустрічається – 1,6 л. З дизелів найбільш поширений агрегат 2,0 л.
Об’єм багажника седана Passat – один з найбільших в порівнянні з конкурентами: 565/1090 л, тоді як у Opel Vectra (C) з таким же кузовом – 500/1050 л, а Honda Accord – 460 л / н. буд.
Беріть посвіжіше
Практичність, багате оснащення, просторий салон та гарні ходові якості – основні козирі Passat (B6), які приваблюють покупців. Чи не бентежить їх навіть більш висока ціна даної моделі в порівнянні з багатьма конкурентами.
Але все ж таки до придбання Passat (B6) слід підійти виважено. Щоб не розчаруватися в ньому і не зіткнутися з неприємними проблемами, фахівці радять купувати екземпляри, випущені з 2008 року, в яких VW вже усунув багато слабких місць. А якщо ви вирішили купити авто старшого віку, поцікавтеся його «біографією» у офіційних дилерів. Переглянувши сервісну базу, вони зможуть підказати, які проблеми вже були усунуті попереднім власником. Найбільш вдалими версіями вважаються 2,0-літрові – FSI та TSI, агрегатовані з «механікою».
Історія
1996-2005 Випускався попередник VW Passat (B5).
2005 Дебютує шосте покоління VW Passat (B6) у кузові седан.
2005 Запущено у виробництво 5-дверний універсал Variant.
2008 Почато встановлення нового мотора 1,8 TSI, який замінив 2,0 FSI. На базі Passat побудовано 4-дверне купе-седан Passat СС.
2010 Представлена сьома генерація моделі VW Passat (B7).
Резюме
Кузов та салон
+
Висока пасивна безпека. Якісні матеріали оздоблення. Просторий салон Хороше обладнання. Широкий діапазон регулювання передніх крісел. Передні сидіння небазових версій із розвиненою бічною підтримкою дуже зручні. Вантажні відсіки – одні з найбільших.
–
Висока ціна. У місцях відколів фарби може бути іржа. Проблеми з фірмовою магнітолою, блоком керування системою безключового пуску двигуна, кнопкою електроприводу ручника, системою кондиціювання. Висока корма обмежує видимість заднього розміру.
Силовий агрегат та трансмісія
+
Широкий вибір силових агрегатів. Відмінна динаміка версій 2,0 TSI, 1,8 TSI та 3,2 FSI. Є повнопривідні версії.
–
Відмова котушок запалювання. Обрив гофр випускної системи, термін служби ременя ГРМ менше заявленого виробником (2,0 л FSI). Проблеми із клапанами керування турбіною, впускним колектором, відмова паливного насоса (1,8 л TSI). Недовговічність ланцюга ГРМ та його натягувача (1,8 л TSI, 3,2 FSI). Виходи з ладу насос-форсунок (TDI), двомасового маховика у дизельних версіях. Проблеми з 1-ю передачею в авто до 2008 р. в. (МКП). Ненадійні блоки клапанів в авто до 2008 р. в. (АКП). Проблемний блок ЕБУ КП DSG.
Підвіска, рульове, гальма
+
Відмінні стійкість та керованість. Довговічні задня підвіска та кермові тяги.
–
Ненадійні втулки кермової рейки (до 2008 р. в.) та сайлент-блоки передніх важелів. Відмова електромоторів приводу ручника.
Volkswagen Passat (B6)
від $4 700 до $13 000
Загальні дані
Тип кузова седан та універсал
Дверей/місць 4/5 та 5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм 4765/1820/1470 та 4775/1820/1515
База, мм 2710
Маса спорядження/повн., кг 1390/2000
Об’єм багажника, л 565/1090 та 605/1730
Об’єм бака, л 70
Двигуни
Бензинові 4-циліндр.: 1,6 л 8V (102 к. с.), 1,8 л Turbo (160 к. с.), 2,0 л 16V (150 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (200 к. с.)
Бензинові 6-циліндр.: 3,2 л 24V (250 к. с.)
Дизельні 4-циліндр.: 1,9 л 8V Turbo (105/110 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (140 к. с.),
2,0 л 16V Turbo (170 к. с.)
Трансмісія
Тип приводу передн. або повн.
КП 6-ст. мех., 6-ст. авт. чи 6-ст. робот. DSG
Ходова частина
Гальма передн./задн. диск. вент./диск.
Підвіска передн./задн. незалежний/незалежний.
Шини 205/55 R16, 215/55 R16, 235/45 R17
Альтернатива
Opel Vectra (C) 2002-2008 р. в.
от $3 500 до $11 000
Opel Vectra (C) – один из самых доступных по цене конкурентов. Vectra предлагает более разнообразную гамму модификаций – кроме седана и универсала, есть еще и лифтбек. В линейке моторов – бензиновые и дизельные двигатели. Слабые места – недолговечность подвески, проблемы с вентилятором системы охлаждения и АКП. Кроме невысокой цены, модель привлекает просторным салоном и энергоемкой подвеской.
Тип кузова 4-дв. седан, 5-дв. унив. и лифтбек
Габариты Д/Ш/В, мм 4595/1800/1460, 4820/1795/1500 (унив.)
База, мм 2700
Двигатели 4 и 6-цил. 6 бензиновых: от 1,6 л 16V (100 к. с.) до 3,2 л 24V (211 к. с.) и 3 турбодизельных: от 1,9 л 16V (120 к. с.) до 3,0 л 24V (177 к. с.)
Honda Accord 2002–2008 г. в.
от $4 500 до $10 000
По цене Honda Accord тоже более доступна, чем Passat (B6). Ее достоинства – высокое качество изготовления салона и отделочных материалов, отличные устойчивость и управляемость. Количество модификаций – как у Passat (B6), а линейка моторов менее разнообразна – только бензиновые двигатели. В обслуживании авто дороже своих немецких конкурентов. Багажник меньше, чем у Vectra (C) и Passat (B6), проем доступа в салон уже.
Тип кузова 4-дв. седан и 5-дв. унив.
Габариты Д/Ш/В, мм 4665/1760/1450 и 4750/1760/ 1450
База, мм 2670
Двигатели 4-цил. бензин.: 2,0 л 16V (155 к. с.), 2,0 л 16V (220 к. с.), 2,4 л 16V (190 к. с.)