Тест-драйв: нова Kia Optima демонструє європейський вектор
На зовнішність Kia Optima і раніше не скаржилася, виділяючись експресивним і динамічним виглядом. Але більш складний дизайн решітки радіатора і фар головного світла дуже освіжили передню частину машини. Немов тигр зморщив свій носик і примружив очі. Тільки грайливості я в цьому не бачу. Швидше вигляд машини став динамічнішим.
У цьому заслуга і нового переднього бампера з шістьма великими «діамантами» світлодіодів – по три в кожній протитуманній фарі, а також вертикальних аеродинамічних «зябер». Вони не просто мають прекрасний вигляд, а й формують плаский повітряний струмінь навколо передніх коліс, тим самим поліпшуючи аеродинаміку. А нагородою за такий дизайн стала перемога нової Kia Optima в авторитетному конкурсі промислового дизайну iF Design Awards.
Європейський вектор
Довжина і колісна база авто збільшилися на 10 мм, ширина – 25 мм, а висота – на 30 мм. Але, цей приріст не відчувається – Kia Optima все так само повністю відповідає модній нині течії купеподібних седанів. А от місця під низьким дахом над головами задніх пасажирів стало на 15 мм більше, в плечах салон збільшився на 17 мм, а для колін додалося 25 мм. В передній частині салон не змінився, але він і раніше був просторим.
В Україні новий седан пропонується в трьох комплектаціях: Comfort, Business і Luxury. В найдорожчому варіанті (який у нас на тесті) крісла обладнані електричними регулюваннями з пам’яттю положення, а водійське ще і функцією легкої посадки та висадки. Сидіти зручно, оскільки можна налаштувати нахил подушки, і вона забезпечує відмінну підтримку ніг. Але для мене такі крісла навіть заширокі, що особливо помітно в поворотах. Зате людині великої комплекції такий салончик вже точно тиснути не буде.
Пригадую, що під час тест-драйву Kia Optima «На широку ногу» ми нарікали на недостатню підтримку ніг і нелогічне розташування клавіші ввімкнення підігріву та вентиляції водійського крісла – з боку переднього пасажира. Але тепер навіть таких причіпок седан не заслуговує.
Ергономіка на висоті, а в тому, як логічно і строго розташовані всі перемикачі, та і в самому дизайні торпедо, я відчуваю явний європейський акцент. Інтер’єр і раніше справляв враження респектабельного й дорогого, а нині у нього з’явилися стриманість і строгість. І нехай візуально він ніяк не нагадує попередню «Оптиму», але матеріали і якість виготовлення на звичному для моделі високому рівні. М’який пластик однакової фактури скрізь, навіть на дверних картах, а завдяки накладному шву досягнута імітація шкіряної оббивки торпедо.
Кольоровий 8-дюймовий сенсорний монітор по центру дає змогу легко здійснювати різні налаштування автомобіля, користуватися навігацією та інтернетом. Але під час руху куди важливіше те, що на нього виводиться велика картинка з камери заднього виду. Це вам не колишнє маленьке віконечко в дзеркалі заднього виду.
На відміну від нової Hyundai Sonata, в якій не вистачало USB-роз’ємів на задньому ряду, у нової Kia Optima їх достатньо.
А ще є бездротова зарядка смартфона! Її поки що не в усякому авто преміум-класу зустрінеш. Тут же пристрій можна покласти на спеціальну поличку під центральною консоллю – зручно і практично. Немає ніяких проводів, а при вимиканні запалювання на щитку приладів з’являється нагадування про пристрій на зарядці, що допоможе не забути його в машині.
От тільки не з усіма смартфонами це можливо, оскільки вони повинні відповідати стандарту Qi. Із продаваних в Україні це деякі моделі таких виробників, як Huawei, LG, Microsoft Lumia, RugGear RG і Samsung. До інших треба купувати спеціальну кришку з котушкою, яка перетворює електромагнітну енергію в електричну. Так що я зі своїм iPhone поки що в прольоті.
Крім перерахованого вище, максимальна комплектація пропонує шкіряну оббивку сидінь, алюмінієві накладки на педалі, фонове освітлення салону, вентиляцію обох передніх крісел, обігрів заднього ряду, світлодіодні задні ліхтарі.
Таким чином, оснащеність Kia Optima на цілком преміальному рівні. А в подальшому, на українських машинах пропонуватимуть такі опції, як система кругового огляду, активний круїз-контроль, функція автоматичного паркування, панорамний дах, інтелектуальне безконтактне відчинення багажника й інше обладнання.
Поки що без варіантів
У майбутньому в нашій країні з’явиться різноманітність силових агрегатів, але поки що нова Kia Optima пропонується тільки з 1,7-літровим турбодизелем і 7-ступінчастим роботом DCT із двома зчепленнями. Двигун розвиває потужність 141 к. с. і крутильний момент 340 Нм. З ним на розгін до сотні у «Оптіми» йде 11 секунд. Не вражає. Але такий агрегат обіцяє укладатися в місті в 6,2 літра дизпалива на 100 км. Хоча у мене виходило трохи більше. У змішаному циклі місто-передмістя маршрутний комп’ютер показував від 7,5 літра за спокійної розміреної їзди до 8,6 при більш різкій і швидкій.
Так і їзда з педаллю газу «в підлогу» не викликає захвату. Саме в такі моменти і з’являється відчуття слабкої динаміки. Адже на високих обертах двигун вже менш активний. Хоча, навіть у межах 4000-4500 об/хв мотор бубонить спокійно і без надриву. А от на невеликих обертах мотор розкривається добре. Впевнено тягне при 1500-2000 об/хв і адекватно розганяє машину після м’якого додавання газу.
І на заміській трасі, навіть на вищій 7-й передачі отримуєш очікувані реакції. Головне, розраховувати не на гарматне прискорення, а на м’який і комфортний набір швидкості і не лізти в небезпечні ситуації. Втім, на відміну від тієї ж «Сонати» в Kia Optima залишили підрульові перемикачі, так що за необхідності в будь-який момент можна поміняти передачу на свій розсуд.
Плавна і рівна їзда дуже комфортна ще й тому, що перемикання коробки практично невідчутні. Ну, хіба що, між двома нижчими і при зниженні передачі. Так само з’являється пауза, коли на маленькій швидкості різко натискаєш на газ. А ось на плавне натискання робот реагує адекватно. Крім цього, коли мотор не крутиш і не розганяєш машину до високих швидкостей, то взагалі їдеш в зоні гарного шумового комфорту.
Якщо салон прекрасно захищений від звуків із моторного відсіку і зовнішніх шумів, то з-під днища відмінно чути як глухо ходова перераховує нерівності або як низьким гучним гулом шини реагують на крупнозернистий асфальт. До того ж, на сильно нерівних і розбитих дорогах колеса недостатньо щільно працюють по асфальту.
Намагаючись забезпечити максимум комфорту для пасажирів, підвісці залишили дуже великий ступінь свободи. На невеликих гострих дефектах (гребінка або заплатки) за кермом відчуваєш, як колеса підскакують, і під газом прокручуються, а під час гальмування змушують дуже рано спрацьовувати АБС. А в повороті у такій ситуації седан починає трохи зістрибувати з траєкторії.
Але, пасажири сидять незворушно. Адже нова Kia Optima добре оберігає їх від поштовхів і тряски. І під час проїзду одиночними нерівностями, наприклад, лежачими поліцейськими, ходова практично повністю поглинає поштовхи.
Без метушні
Стандартний перемикач Drive Mode Select змінює відтінки характеру седана, але не загальний фон. Машина залишається дуже комфортною навіть у режимі Sport, в якому коробка одразу перемикається нижче, оберти мотора зростають, чуйність акселератора стає кращою, а кермо робиться жорсткішим. Воно все одно залишається повітряно-легким на маленькій швидкості, і наповнюється штучною тяжкістю з її збільшенням. Але від цього керування не стає інформативнішим.
В результаті, на наших дорогах хочеться зменшити швидкість і повернутися в зону комфорту Kia Optima. Тобто, їхати плавно на невисоких обертах двигуна. Адже незважаючи на динамічну зовнішність у новій «Оптимі» не варто шукати спортивність. На цьому седані легко і зручно їздити щодня або підкорювати далекі відстані. В ньому стало ще менше азіатських мотивів і рішень. Але придбавши ще більш європейський формат, модель зберегла впізнаваність, поведінку і залишилася вірна комфорту.
Фото автора
Kia Optima 2010-2015 р.в.
Резюме «Автоцентра»
Кузов і комфорт | |
+ Нова Kia Optima отримала більш жорсткий кузов, а салон став просторішим. У тестах EuroNCAP седан завоював максимальні 5 зірок за безпеку. Ефективніша зовнішність. З ергономіки і дизайну інтер’єру нову Optima можна порівняти з європейськими та японськими авто. Матеріали і якість виготовлення на високому рівні. | − Підвіска занадто розслаблено відпрацьовує жорсткі нерівності наших доріг. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Наявність економного турбодизельного мотора – одна з явних переваг перед спорідненою Hyundai Sonata. Двигун радує м’якою і тихою роботою, а коробка з двома зчепленнями – плавними перемиканнями. Силовий агрегат найточніший у реакціях за умови плавної їзди. | − На високих швидкостях заміських трас прискорення помірне. Зміна параметрів силового агрегата не сильно змінює характер авто. Поки що немає вибору моторів і коробок. |
Фінанси й оснащенння | |
+ Усі три комплектації мають повний набір систем пасивної і активної безпеки. Початковий рівень оснащення охоплює 2-зонний клімат-контроль, датчик світла, підрульові перемикачі передач, круїз-контроль, підігрів керма та передніх крісел, шкіряне оздоблення керма і важеля коробки передач, накладний шов на торпедо. Серед оснащення найдорожчої версії є бездротова зарядка смартфона, що наразі рідкість і в більш дорогому ціновому сегменті. Біля переднього пасажирського крісла також з’явилася функція вентиляції. | − Система кругового огляду, активний круїз-контроль, функція автоматичного паркування, панорамний дах – ці опції вже досить поширені у конкурентів, але для українських Kia Optima вони поки що лише в перспективі. |
Kia Optima 1.7 VGT | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | седан | |
Дверцят/місць | 4/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4855/1860/1465 | |
База, мм | 2805 | |
Кліренс, мм | 145 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1530/2080 | |
Об’єм багажника, л | 510 | |
Об’єм бака, л | 70 | |
Двигун | ||
Тип | диз. з безпосередн.упорск. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1685 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 104(141)/4000 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 340/1750-2500 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | передній | |
КП | 7-ст. робот. DCT | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 235/45 R18 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість км/год | 203 | |
Розгін 0–100 км/ч, с | 11,0 | |
Витрата траса-місто л/100 км | 4,5-6,2 | |
Гарантія, років/км | 5/150 000 | |
Періодичність ТО, років/км | 15 000 | |
Мінімальна вартість грн* | 702 000 | |
Вартість тестованого авто, грн* | 863 460 |
*На 26.07.2016 р.