Formula E: фінальна гонка на вибування в Берліні та новий Чемпіон Світу FIA
Недільна гонка в Берліні мала відповісти на головне питання: хто стане інаугураційними Чемпіонами Світу FIA в заліку водіїв та команд.
Перед початком кваліфікації фінального етапу 14 пілотів із 24 заявлених мали шанси на титул, що є абсолютним рекордом. Ще одним рекордом для даної серії є стабільність пілотського складу впродовж одного сезону: лише Юель Ерікссон змінив у команді Dragon / Penske Autospor Ніко Мюллера (швейцарець обрав у якості головних змагань для себе DTM) після центрального етапу в Монако.
Але повернімося бепосередньо до подій фіналу. Кваліфікація, виграна Стоффелем Вандорном, вивела із боротьби Максиміліана Ґюнтера – йому треба було набирати максимум балів, починаючи з перемоги в груповому раунді та змагання за «супер-поул».
Як виявилося, основна гонка стартувала у ключі, подібному до змагань на вибування. І дуже прикро, що вже стартовий ривок вивів із боротьби одразу двох головних переслідувачів лідера сезону Ніка де Вріза. Найкращими шанси на титул (якщо про Формулу Е так взагалі можна говорити) виглядали у гонщика Jaguar Racing Мітча Еванс, який мав розпочати заїзд третім. Але так і не розпочав – болід не зрушив зі старту. На додачу, ззаду нерухомий болід Еванса пізно помітив Едоардо Мортара та не зміг оминути перешкоду зі своїм Venturi. Максимально можливий підсумок сезону для обох відтепер – залишитися в топ-3, але не виграти титул, на що вони сподівалися.
Після відновлення гонки у топ-7 не було жодного претендента на титул! Джейк Денніс із BMW i Andretti рухався одразу за Себастьєном Буемі. Намагаючись позмагатися з єдиним швейцарцем, який не вибув ні з Чемпіонату, ні з гонки, британець допускає помилку та опиняється у стіні.
Відтепер на 8-ому місці був Паскаль Верляйн із Porsche. Проте, щоб німцеві, після стількох невдач та відібраної перемоги в Мексиці, лишалося лише сподіватися на перемогу тут. Нік де Вріз, між іншим, вибрався вже на 10 місце.
За 30 хв та одне коло до кінця заїзду відбувся обгін за лідерство. Стоффель Вандорн та Mercedes-EQ неправильно розібралися із використанням додаткової потужності (простіше кажучи, просто не поїхали на першу з двох активацій, коли це зробили інші). А якраз додаткові кіловати допомогли вирватися вперед Норману Нато та здобути перемогу дебютанту сезону з Venturi.
Але повернімося до «елімінейшн рейс». Черга за двома чинними переможцями в Формулі Е: переможець учорашньої гонки Лукас ді Ґрассі відправляє у стіну чинного переможця Чемпіонату – Антоніу Фелікса да Кошту. Перший отримує штрафний проїзд піт-лейном, інший – залишає свій DS Techeetah у місці пригоди. І обоє остаточно отримують приставку «екс» до свої чемпіонських досягнень минулого.
За 11 хв до фінішу лідер сезону де Вріз навіть став третім, але у наступних поворотах одразу втратив здобуте – помилкою нідерландця скористалися напарник Вандорн, представники Porsche Андре Лоттерер та Верляйн та Алекс Сімс із Mahindra Racing. На останньому колі ще й Сем Бьорд із Jaguar посунув представника Mercedes-EQ на восьме місце у фінішному протоколі.
І це був втішний обгін для Jaguar, бо результатів Вандорна (3-ій) та де Вріз (8-ий) виявилося досить, аби саме Mercedes-EQ здобули командний титул, а сам Нік де Вріз вписав своє ім’я у якості 97-ого водія – Чемпіона Світу FIA в основних категоріях. Чинні Чемпіони з DS Techeetah стали третіми серед команд. Учасники стартового завалу Мортара та Еванс залишилися відповідно другим і третім в сезоні. Олівер Роланд з Nissan e.dams піднявся на другу сходинку подіуму, поряд із переможцем Нато та третім призером Вандорном.
Загалом маємо картину, коли Чемпіон Формули-2 2019 не знайшов місця на наступний сезон у Формулі-1, але зумів за 2 сезони досягти звання Чемпіона Світу Формули Е. Побачимо, чи вдасться цьогоріч Mercedes-AMG та Льюїсу Гемілтону виграти іншу Світову першість.
Щодо самої Формули Е, то прикро констатувати, що наступного року в складі учасників не буде заводського представництва Audi Sport ABT та BMW (хоча тут ім’я Andretti Motorsport буде збережено). Наступний сезон організатори планують розпочати 28 січня в Саудівській Аравії у рамках спареного вік-енду Дір’я еПрі. До того часу ми хіба що зробимо кілька гоночних оглядів другої половини сезону в програмі Racing Magazine на теренах YouTube «Першого Автомобільного»…
P. S.: І вже в статусі чинного Чемпіона Світу Нік де Вріз відправляється на легендарну гонку “24 години Ле Мана”