Першому повнопривідному автомобілю виповнюється 120 років
12 лютого 1904 року на лондонському автосалоні у Crystal Palace відбувся показ автомобіля Spyker 60HP, який займає особливе місце в історії цього виду транспорту. Це був перший у світі автомобіль із 6-циліндровим двигуном. Він також був піонером у застосуванні повного приводу на автомобілях із внутрішнім згорянням. І нарешті він уперше в автобудуванні отримав гальма на всіх чотирьох колесах.
Фірма Spyker як автомобілебудівна компанія веде свою історію з 1900 року. У 1902 році один із двох братів, засновників компанії – Якобус Спейкер запропонував створити гоночний автомобіль з усіма чотирма ведучими колесами. А проект машини розробив бельгійський інженер Жозеф Валентин Лявіолетт. У нього вже був спроектований двигун із шістьма циліндрами і тепер з’явився привід втілити цю конструкцію в метал.
Цю машину наступного року хотіли залучити до участі у перегонах «Париж-Мадрид», проте доведення конструкції затяглося. Тому її показали пізніше – восени на Паризькому автосалоні 1903 року, а у лютому наступного – на лондонському.
Рядний 6-циліндровий двигун мав робочий об’єм 8686 см куб. та розвивав 60 к. с. Механічна триступенева коробка була виконана в блоці з двоступеневою роздавальною коробкою. Машина мала лонжеронну раму та підвіску на напівеліптичних ресорах. Гальма на всіх колесах були барабанні, також встановлювалися трансмісійні гальма. Кузов був відкритий, з двома глибокими кріслами. Максимальна швидкість становила 75 км/год.
Автомобіль Spyker 60HP зберігся до сьогодення. На початку 20-х років. його невдало відреставрували. А потім після банкрутства фірми у 1925 році він був куплений її колишнім директором.
З 1953 по 1993 рік машина, яка мала суттєво змінену зовнішність, кочувала з одного голландського музею до іншого. Доки її не придбав найбільший у країні автомобіль музей Louwmann. Там над автомобілем працювали протягом п’яти років, поки не довели його до того первісного вигляду, який демонструвався у Crystal Palace у 1904 році.