Найкрасивішому Jaguar виповнилося 60 років
Цього дня рівно 60 років тому в Женеві пройшла прем’єра моделі Jaguar Е-Type, що стала одним з найкрасивіших автомобілів свого часу. У цій машині ефектний дизайн поєднувався з визначними технічними характеристиками і помірною для такого класу ціною.
Ефектний екстер’єр автомобіля розробив досвідчений дизайнер Малкольм Саєр (Malcolm Sayer), який віддав фірмі Jaguar два десятки років свого життя. А до того він працював в авіабудуванні і не дивно, що велику увагу приділяв аеродинаміці автомобілів.
Зокрема, він був автором кузовів до таких моделей, як Jaguar XK120, Jaguar D-Type та ін. Але вершиною його творчості за загальним визнанням став Jaguar E-Type. Невипадково метр автомобілебудування Енцо Феррарі дав цій машині таку оцінку: “Найпрекрасніший автомобіль зі створених коли-небудь”.
У технічному плані ця модель була прямим нащадком чисто спортивного автомобіля Jaguar D-Type, який у 1955-57 рр. тричі вигравав знамениті перегони “24 години Ле Ман”. Кузов мав несну конструкцію, а в передній частині його було встановлено підрамник для двигуна. Щодо незалежної підвіски коліс, то її елементи кріпилися безпосередньо до кузова. Все це дало змогу зменшити загальну вагу автомобіля до 1315 кг.
У 1961-68 рр. випускався автомобіль Jaguar E-Type Series I. На нього встановлювався 6-циліндровий двигун XK6, отриманий у спадок від попередника – моделі XK150S. При робочому обсязі 3,8 л він мав потужність 265 к. с. і розганяв машину до 240 км/год. Загалом було виготовлено 7827 таких авто з кузовом купе і 7669 — з кузовом кабріолет.
Починаючи з 1965 року на автомобіль почали встановлювати двигун більшого робочого об’єму – 4,2 л. Він розвивав ту саму потужність, що і попередник, але при цьому мав більший максимальний крутильний момент – 384 Нм замість 325 Нм. Динаміка розгону від 0 до 60 миль на годину (97 км/год) покращилася і становила 6,4 С. Щодо типу кузова, то в 1966 році додався ще один – кабріолет типу 2+2. Загалом до 1968 року включно, загальна кількість автомобілів із двигуном 4,2 л становить 22 916 од.
У 1968 – 71 рр. випускали трошки оновлену модель — Jaguar E-Type Series II. Сам двигун залишався колишнім, але, щоб уникнути його перегріву, який часом мав місце раніше, збільшили ємність системи охолодження і площу радіатора. Відповідно і його решітка стала більшою. Плюс до цього колісні арки зробили ширшими, а бампери більшими. Загалом виробили 18 808 автомобілів другої серії.
У 1971 році почали випуск автомобілів Series III. Вони отримали абсолютно новий двигун – V12, робочим об’ємом 5,3 л і потужністю 276 к.с. Максимальна швидкість, щоправда, стійко залишалася колишньою — 240 км/год. Кузовів було тільки два типи: родстер і купе 2+2. Таких машин було виготовлено 15 287 шт.