Стали відомі цікаві факти організації автобусного руху в Одесі
Цього дня 110 років тому одесит Петро Широцький подав заяву в місцеву міську думу з проханням дозволити автобусний рух вулицями. Як же розвивалися події далі?
Все виявилося не так просто. Перш ніж отримати дозвіл тільки на право водіння, Широцькому довелося пройти технічну, медичну та інші комісії, а також показати свою здатність керувати автомобілем. Але це було ще не все. Лише влітку вже наступного, 1912 року, як стверджує газета «Одесский листок» (№110 від 29.06), міська управа внесла на затвердження Міської думи розроблений нею проект договору з П. Широцьким на організацію автобусного руху тими вулицями міста, де не ходили трамваї.
Було визначено чотири маршрути: від вокзалу до пам’ятника Катерині II; від Катерининської площі до вул.Преображенської; від Поліцейської площі до Лонжерона і від залізничного переїзду на Пересипу до Зернового ринку. Плата за проїзд була встановлена в 5 копійок, а в обидва кінці — 8 копійок.
Але і на цьому справа не скінчилася. Відкриваємо “Одеський листок” вже від 1913 року (№23 від 27.01). Там повідомлялося, що зважаючи на майбутнє відкриття автобусного руху, особлива комісія з міських інженерів оглядала автобуси і визнала весь рухомий склад задовільним. При цьому комісія запропонувала П.Широцькому внести в машини деякі зміни: забезпечити їх електричним освітленням, а в зимовий час покривати сходинки джутовими килимками і також посилити гальмівні ланцюги.
Так коли ж відбулася анонсоване газетою відкриття автобусного руху? Хоч як дивно, про таку важливу для міста подію повідомлення в тодішній пресі знайти не вдалося. А може відкриття з тих чи інших причин не відбулося?
Точно відомо тільки одне — 20 квітня 1926 року в Одесі запрацювало автобусне сполучення (див.фото внизу). Але це вже зовсім інша історія.